Przesunięty przez: Gaydek 27-12-2006, 00:41 |
Stożek w Pumie |
Autor |
Wiadomość |
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2014, 09:55
|
|
|
rapart napisał/a: | chwalić się gruzowatym Coltem z 92 roku |
Nie przesadzaj
rapart napisał/a: | Idziesz z dolotem w dół |
Czyli by stożek był np bliżej dołu zderzaka/ziemi i tym samym dłuższe rury wstawić? |
|
|
|
|
rapart
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 218 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-02-2014, 10:08
|
|
|
Dokładnie - idziesz w dól i szukasz miejsca, gdzie nie będzie wody, ani gorącego powietrza od wentylatora chłodnicy. Wada? Kolega w MX-6 przesadził z wysokością, najechał na kałużę i korby postanowiły opuścić silnik
Przykłady w Pumie:
Ten pierwszy wygląda pięknie, na pewno dobrze gada i może nawet coś daje. Usiądę do tego kiedyś.
I jeszcze dźwięk mojego byłego auta z CAI:
http://www.youtube.com/watch?v=-fo8fCbuiqs |
_________________ jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2014, 10:14
|
|
|
Widzę, że przepływka zostaje w tym samym miejscu.
Dzieki rapart, , pomyśle nad tym rozwiązaniem |
|
|
|
|
rapart
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 218 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-02-2014, 10:20
|
|
|
Przepływomierz niestety jest przeważnie najsłabszym ogniwem dolotu, wąskim gardłem i tylko konwersja MAF na MAP może to wyeliminować. Tym bym się jednak w ogóle nie martwił i ewentualnie przedłużył same kable, żeby go przesunąć/ukryć. Ewentualnie, jeśli komuś jego wygląd przeszkadza. |
_________________ jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2014, 10:47
|
|
|
czyli nie ma znaczenia w którym miejscu sie będzie on znajdował? czy zaraz za stozkiem, czy w połowie dolotu? |
|
|
|
|
rapart
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 218 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-02-2014, 15:19
|
|
|
Z elektrycznego punktu widzenia nie powinno mieć to znaczenia, a jak to wpłynie na "zjawiska falowe" i inne bajery dziejące się w dolocie nie mam pojęcia. Przesuwałem przepływkę u siebie (dalej od przepustnicy) i wszystko działa prawidłowo. |
_________________ jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2014, 15:26
|
|
|
ok, dzieki. Będziemy montować (chyba latem) stożek, to pomysle nad tym dolotem ktory tak zachwalasz |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2014, 09:32
|
|
|
K&N jak w tym pierwszym filmiku to miałem takiego samego w mojej ex Dzwięk był miodzio, przez tydzień jeżdząc do pracy (25km w jedna stronę) nie włączałem radia |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 05-02-2014, 10:02
|
|
|
Do kompletu polecam 4-2-1 i n-grupowy wydech . |
|
|
|
|
adrianus
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-02-2014, 20:19
|
|
|
Heh, a ja właśnie zamontowalem swój stary zestaw K&N i cieszy tak samo jak 6 lat temu. Zostawiłem sobie go na półce w spadku po swojej ex i teraz jest jak znalazł. Jedną wadę maja te nasze stożki -zaje...e zwiększają spalanie w moim przypadku.. ale fun jest fun |
_________________
|
|
|
|
|
Kryniooo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 60 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 11-04-2015, 22:34
|
|
|
od kiedy kupiłem pume chciałem jej wpakować pod maskę stożek (estetyka i akustyka kusi mnie niesamowicie) ale po przeczytaniu tego działu mam więcej pytań niż odpowiedzi. W jednym miejscu pisze że na stożku pali mnie, kawałek dalej że więcej. Ogólnie polecana na niskie obroty jest wkładka, z drugiej strony mówicie że różnice są ciężkie do zauważenia nawet na hamowni. Zwykły filtr/ wkładka / stożek jakbyście mogli usystematyzować szybko plusy i minusy tych rozwiązań to było by super |
|
|
|
|
kozii [Usunięty]
|
|
|
|
|
Kryniooo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 60 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 12-04-2015, 20:58
|
|
|
kozii, to spalanie jest wysokie z racji tego filtra czy raczej ciężkiej nogi |
|
|
|
|
liptoneq
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 67 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-04-2015, 01:36
|
|
|
To 15 litrów to chyba jakiś żarcik ;P mam taki sam stożek i mi pali 8/9 po miescie ewentualnie ok 11 gazu |
|
|
|
|
|