Jak odpowietrzyć układ chłodzenia? |
Autor |
Wiadomość |
gosia [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2011, 21:00 Jak odpowietrzyć układ chłodzenia?
|
|
|
Witam was czeka mnie wymiana tego zaworka od płynu chłodzenia bo non stop leci ciepłe powietrze, i teraz mam takie pytanko jak się w pumie odpowietrza układ chłodzenia? |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 08-07-2011, 12:29
|
|
|
1.Zalac uklad plynem tak ze w zbiorniczku jego poziom bedzie na max
2.Odpalic auto i wlaczyc ogrzewanie na max niech pochodzi tak z 5-10 min
3.Dodac gazu tak zeby obrotu silnika byly na poziomie 1500obr/min silnik ma pracowac tak okolo 5 min
4.Zwiekszyc obroty do okolo 3000obr/min kolejne 5 min
5.Juz dla swietego spokoju zwiekszyc obroty do 4500obr/min i kolejne 5 min
Caly czas kontrolowac poziom plynu w zbiorniczku jesli spanie ponizej max dolac. Mozesz jeszcze potem sie przejechac mocniej autem i zostawic az ostygnie i potem skontrolowac poziom plynu i wrazie czego dolac. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
mlody3eci
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 200 Skąd: Praszka
|
Wysłany: 09-07-2011, 00:54
|
|
|
Odpowietrzałem kilka razy i moim zdaniem najskuteczniejsze jest luzowanie opasek na przyłączach zaworu w trakcie pracy silnika. Zawór jest jednym z najwyżej położonych punktów całego układu i bez upuszczania powietrza w tym miejscu łatwo zagotować silnik. Polecam, bo jest to łatwa i szybka metoda odpowietrzenia. |
|
|
|
|
Misiek1976
Czarna Wyścigówka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 31-08-2011, 22:03
|
|
|
zauważyłem u siebie coś takiego i czy nie jest to może oznaka zbliżającej się awarii?
ostatnio muszę częściej dolewać wody do zbiorniczka wyrównawczego gdyż jej ubywa.
Nie wiem czy jest to może wynik upalnych dni i jest to normalne zjawisko parującej wody,czy może coś dzieje się z silnikiem.Gdy zgaszę silnik po nawet krótkiej trasie,słyszę ulatniające się powietrze z korka w zbiorniczku.
Pod powiedzcie proszę jak myślicie. |
_________________ Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
|
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2011, 00:04
|
|
|
Sprawdzałeś czy nie ma wycieków? Zacznij właśnie od tego. Przewody są lubiane przez zwierzaki, np. kuny. Lubią też matę wygłuszającą.
Co rozumiesz przez częstsze dolewanie? Ile dolewasz i jak często?
Kiedyś w mojej (wtedy jeszcze nie mojej) Pumie "znikał" płyn, ale nie było wycieków. W końcu znaleźliśmy winowajcę - niedokręcony brok w głowicy. Pod plastikową pokrywą było "akwarium". Że Puma jeździła z taką ilością płynu w takim miejscu to nieprawdopodobne!
Nie twierdzę, że u Ciebie jest tak samo, prawdopodobnieństwo jest bliskie zeru. Podałam to jako ciekawostkę. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Misiek1976
Czarna Wyścigówka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 01-09-2011, 08:49
|
|
|
Dzięki Opoya,powiedz jeszcze co to jest ten wspomniany "brok" w głowicy |
_________________ Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
|
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2011, 12:04
|
|
|
To tzw. zaślepka głowicy. Obrazowo - to takie korki z gwintem. Są na samym "dnie" głowicy.
PS. sprawdziłeś wycieki? |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Misiek1976
Czarna Wyścigówka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 01-09-2011, 18:26
|
|
|
nie sprawdzałem bo autko u lakiernika mam do poniedziałku...
tyle,że pod autkiem nie miałem plam to chyba potencjalnych wycieków brak...
ale ''korki'' sobie sprawdzę |
_________________ Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
|
|
|
|
|
seru83
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 9 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 04-01-2014, 19:45
|
|
|
dziś wymieniłem termostat gdyż auto przy wyskoku na trasę, stygło. Po wymianie próbowałem odpowietrzyć układ chłodzenia (łącznie ok godzinę). Silnik łapie temperaturę, że wskazówka jest troszkę dalej niż w połowie ( w pionie), załącza się wtedy wentylator i temp. spada do pionowej wskazówki, może nawet troszkę niżej, następnie wentylator się wyłącza i znów temp. bardzo powoli rośnie utrzymując 4tys obr. po takim godzinnym maglowaniu chłodnica cały czas jest zimna. Czy to w pumie normalne? Czy może nowy termostat wahlera wadliwy? Ale jeśli tak to czemu w ogóle chłodzenie wydala utrzymując 3-4 tys obr. na postoju? |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
seru83
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 9 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 05-01-2014, 23:30
|
|
|
No oki tyle, że w małej mieścinie łatwiej dostać Wahlera niż ori Forda. Pozatym Wahler to jeden z czołowych producentów termostatów (cena ok 40 zł). Czy zdarzyło się komuś aby nowy termostat był uszkodzony? |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
|