Pewnie w większości Waszych pumek przednie lampy są w nie najlepszym stanie, mają taki brzydki nalot i wyglądają jak brudne. Żeby puma miała ładne oczka nie musimy kupować nowych lamp, wystarczy poświęcić im troszkę czasu i niedużym kosztem możemy znacznie poprawić ich wygląd. Wystarczy zaopatrzyć się w papier ścierny wodny o gradacji 800, 1000, 1200, 1500, 2000 i pastę polerską np automax. Na początek oklejamy okolice lampy taśmą papierową, żeby nie uszkodzić lakieru. Gdy już to zrobimy bierzemy się za polerowanie papierkiem ściernym, zaczynamy od 800 i po kolei zmieniamy na drobniejszy aż do 2000 (papier zmieniamy na drobniejszy, jeśli widzimy, że tercie nie przynosi już żadnych efektów, bo każdy drobniejszy papier ma zacierać rysy po poprzednim). Trzemy ręcznie kulistymi ruchami, mocząc w wodzie papier ścierny, i wycierając co jakiś czas mokrą szmatką lampę. Uważajmy, żeby między papier a lampę nie dostał się żaden śmieć, bo możemy sobie porysować klosz. Gdy skończymy polerowanie papierem 2000, wycieramy klosz do sucha, nakładamy pastę polerską i polerujemy miękką szmatką. Teraz cieszymy się ładnym, gładkim i przezroczystym kloszem, i zabieramy się za drugą lampę
tak wyglądała lampa przed polerką:
tak w trakcie polerki:
a tak po polerce:
na zdjęciach nie widać wielkiej różnicy, na żywo wygląda to o wiele lepiej. jeśli się przyłożycie do tego, to wyjdzie Wam o wiele lepiej niż mi, bo robiłem to na szybko, a przy polerce nie wolno się śpieszyć.
P.S. Jeśli był już podobny temat, to przepraszam i proszę moda o usunięcie
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 325 Skąd: Żory
Wysłany: 17-05-2010, 17:59
Sądze że dobrz ejest co jakiś czas odświeżyć tak wazny temat (wszyscy mamy z tym problemy).
damian dzięki wielkie za ten opis, jesli u mnie przestanie padać to zastosuje się do twoich rad.
Hmmm jesli widze dobrze, a zwrok mam dobry, to różnica jest znacząca już na zdjęciach dobrze widać poprawe
...
mam takie małe pytanie: czy można dostać gdzieś te uszczelki do lampy bo mam je w opłakanym stanie (widze że też mas zje zepsute)?
wydaje mi się że polerowanie ręczne po zmatowieniu papierem wymaga dużo pracy aby osiągnąć sensowny efekt i jest dosyć czasochłonne aby uzyskać gładki klosz lampy. polerka mechaniczna bardziej by się nadała
_________________
damian
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 10 Skąd: Lublin
Wysłany: 18-05-2010, 06:09
najpierw wypolerowałem ręcznie i wyszło ładnie, później przeleciałem jeszcze mechanicznie pastą 3M z czarnym korkiem i poprawiło się troszkę, ale niewiele, spokojnie można było zostawić tak jak wyszło po ręcznym polerowaniu.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
Wysłany: 31-12-2013, 15:22
Jest to jedyna słuszna metoda regeneracji lamp ponieważ nie ważne jak dobrze wypolerujemy i tak za jakiś czas wszystko zrobi się na nowo matowe. Próbowałem już różnych past i mleczek, najlepiej spisuje się Meguiar's PlastX ale po 3 miesiącach od polerowania lampy znów są matowe. Na wiosnę planuje przygotować właśnie taki poradnik jak tanio i z profesjonalnym efektem przywrócić reflektorom dawny blask wykorzystując tak naprawdę tylko papier ścierny, odpowiedni lakier i godzinę pracy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 218 Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-01-2014, 20:54
Szczerze? Ja polerowałem Cifem z mikrogranulkami, na padzie we wkrętarce. Wcześniej papier ścierny od 1000 do 2500, z dużą ilością wody. Na koniec wosk. Robiłem to 3? miesiące temu i do dzisiaj efekt jest ten sam.
_________________ jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum