Polecam program ForScan, którym za pomocą praktycznie dowolnego interfejsu OBD połączymy się z modułem silnika, ABSu i poduszek powietrznych Pumy. Mamy dostęp do specyficznych, Fordowskich Pidów (możemy podejrzeć nawet liczbę zaprogramowanych kluczyków) oraz do wielu innych danych. Jest to najlepszy program jakiego używałem!
Program oferuje kilka testów silnika, ABSu i poduszek powietrznych (bez testowego wystrzału ;p). Dzięki niemu właśnie zdiagnozowałem sobie awarię ABSu:
Cytat:
Code: C1095 - Uszkodzony obwód silniczka pompy
Module: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
Szczegóły kodów usterek
Uszkodzony obwód silniczka pompy
Kod ten jest rejestrowany, kiedy w silniku pompy hydraulicznej wystąpi przerwanie obwodu albo zwarcie do masy lub akumulatora
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Niskie napięcie zasilania modułu
Uszkodzone lub zabrudzone złącze
Silnik pompy ma rezystancję ponad 20 kohm. Wymienię go mam nadzieję, że będzie po problemie. Bezpieczniki ok.
Da się - u mnie właśnie ten ABS dało się skasować, jednak jak zrobisz test ABSu, albo po prostu uruchomisz silnik i ruszysz, a on sobie zrobi autotest, to błąd ponownie wyskakuje.
Napiszę w tym poście, żeby po pierwsze nie zakładać nowego a po drugie chyba się łapię w temacie.
Dostałem w końcu interfejs i połączyłem się z samochodem.
Pokazał mi P0232 i P0171.
No i już, już zaczynałem kombinować co tu z tą sondą lambda zrobić, ale z racji tego że to wigilia i w ogóle, postanowiłem się ograniczyć do czyszczenia przepływomierza i zaworu bocznikowgo. No i po tym czyszczeniu P0171 zniknął.
A w opisie z forscana ani mru mru że przyczyna może być gdzieś w tych rejonach. No w sumie wspominają coś o nieszczelnościach na dolocie, ale jakoś tak nieśmiało
Wychodzi na to że oprócz kompa, kabla, oprogramowania niezbędna jest praktyka, albo... szczęście głupiego jak u mnie
Co do drugiego błędu dotyczącego pompy paliwa. Co o tym myśleć? Pompa kończy żywot? Czy jakieś opory na przewodach? Filtr świeżo wymieniany.
I jeszcze pytanie odnośnie forscana.
Ściągnąłem najnowszą wersję ze strony, ale mogę zrobić dwa testy jeden za załączonym, drugi na wyłączonym silniku. Kolega michna3 pisze o ABS, poduszkach, kluczykach i innych. Czy ja coś źle robię, czy mam uboższą wersję programu, czy po prostu w tym egzemplarzu Pumy się nie da?
Wychodzi na to że oprócz kompa, kabla, oprogramowania niezbędna jest praktyka
Jakbyś poświęcił chwilę na poszukanie na forum, to znalazłbyś opisywany przeze mnie błąd P0171 i jego interpretację - czyli brudny przepływomierz.
P0232 czasem może być usunięty poprzez dolanie środka czyszczącego do paliwa (miałam tak w jednym aucie, ale nie moim), o ile nie jest to fizyczny lub elektryczny problem pompy paliwa.
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
Znalazłem, ale jak już wróciłęm z garażu
No i dalej aktualne pytanie czy da się forscanem sprawdzić inne układy w Pumie czy tylko silnik. Np ABS, BTCS, AIRBAG?
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
Wysłany: 22-03-2017, 07:36
A propos FORScan'a: Czy ktoś ma opis wartości parametrów, które mierzymy? No bo co z tego, że coś zmierzę jeśli nie wiem czy to coś jest dobre czy złe. Np. CMPLev czyli czujnik położenia wałka rozrządu: na oscyloskopie FORSCan'a mam nieregularne zmiany z LOW na HIGH. Tak ma być? O czym mnie to informuje? Jak mam to interpretować? Albo SHRTFT1 i LONGFT1 czyli krótkoterminowa i długoterminowa regulacja paliwa. Ileś tam procentów pokazuje, i co z tego? dobrze to czy źle? Itd., itd. Jeśli ktoś miałby takie wyjaśnienie to byłbym bardzo wdzięczny.
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-03-2017, 13:15
Longft najlepiej żeby było blisko okolicy 0% niezależnie od obrotów, duże odchylki mogą świadczyć o jakimś problemie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum