Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 23:23
problem z ogrzewaniem
Autor Wiadomość
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 26-09-2013, 10:47   

Proponuję post darpuslo dotyczący opisu naprawy wrzucić do sam naprawiam.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
darpuslo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-09-2013, 12:06   

Popieram . :lol:
Oglądanie programu "zrób to sam " Adama Słodowego procentuje :564:
_________________
Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 26-09-2013, 19:02   

Do postu o naprawie proponuję dołączenie mojego filmiku jak powinien działać panel sterujący.
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 29-09-2013, 13:51   

trojan6, darpuslo, proponuję, aby darpuslo sam pofatygował się do tego działu i ponownie tego posta tam umieścił (taka procedura).
 
 
Barman91 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 05-10-2013, 09:59   

doczepiam się do tematu ... ponieważ również u mnie pojawił się mały problem z ogrzewaniem, a mianowicie:
Ogrzewanie działa bardzo słabo, na IV "powiewa" jak rok temu na "II", dodatkowo po przejechaniu 10 km zaczyna wiać zimno ;o pare km dalej znowu gorąco.
Co może być tego przyczyną ?? Czy ktoś z was miał podobny problem ?
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 07-10-2013, 14:19   

Ja miałem kilka dni temu cos podobnego w escorcie. Poszła pompa wody.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
darpuslo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2013, 14:41   

Myślę, że może to być rezystor od wentylatora :roll:
_________________
Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia
 
 
katamisz83 
miłośniczka kici

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączyła: 23 Paź 2013
Posty: 7
Skąd: wrocław
Wysłany: 05-11-2013, 22:09   

Kurcze mam podobny problem w swojej pumce ale jak widzę nie jestem sama.Jak autko się dobrze zagrzeje to jak tylko włączę nawiew od razu leci gorące na zimnym nie czuć zimna tylko ciepły nawiew.No i kurcze teraz to radio i CD nie działające.Może mieć to ze sobą jakiś związek??
 
 
Pover 


Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 235
Skąd: Mława
Wysłany: 05-11-2013, 23:16   

Na 99% uszkodzony masz elektrozawór, cena używanego to koszt ~80zł :wink:
_________________
https://www.facebook.com/LeonByPover
 
 
ZeRT 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: WWA
Wysłany: 26-06-2014, 19:05   

Cześć mam pytanie.

Jakie powinny być wskazania miernika V dla prawidłowo działającego panelu sterowania? Na filmiku Lostlasta http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=8529 widać, że zakres jest od 0V do 13V+.

U mnie po podpięciu się do wtyczki elektrozaworu V jeździ od ~8V (ustawienie na zimno) do 13V+ (przy ustawieniu na grzanie) (obydwie elektrody zapięte do wtyczki). Nie widać żadnych skoków wskazań. (tak jak jest to widoczne na teście żaróweczki u Pumana) Czy pomiar przeprowadzam prawidłowo?

Czy potencjometr/panel działa prawidłowo, czy jest to problem tylko po stronie elektrozaworu?

Jeśli coś sknociłem to co i jak to naprawić.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Problemu nie rozwiązałem ale znalazłem wademekum wiedzy o problemach z grzaniem:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=33271
http://www.fiestaklubpols...ic.php?p=723287

Mam nadzieję, że się przyda komuś w przyszłości :) .
 
 
xEndriuux 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 33
Skąd: Małopolska
Wysłany: 13-09-2014, 13:30   

ja mam taki mianowicie problem że leci mi ciepłe powietrze z nawiewu pomimo tego że mam ustawione pokrętło na zero ( i wogóle nie załączane na choćby 1 tylko samo od siebie leci ciepłe w czasie jazdy) a drugie pokrętło ustawione oczywiście na max zimne.
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 13-09-2014, 20:55   

xEndriuux, jak masz ustawione na 0 pokrętło obrotów wiatraka to nie działa wiatrak ale pęd powietrza będzie wpychać i tak powietrze do kabiny. U mnie jest tak samo, aczkolwiek bardzo słabo leci powietrze z nawiewu bez wiatraka. To że leci ciepłe powietrze to już problem elektrozaworu że puszcza ciepłe powietrze.
 
 
Jqb 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 87
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-09-2014, 11:51   

chciałbym się podpiąć pod pytanie @ZeRT-a jakie powinno być poprawne napięcie na wtyczce do zaworu przy zmianie ustawienia temperatury(zakres)? Demontowałem zawór i jest sprawny a dalej mam ciepłe powietrze.
 
 
ZeRT 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: WWA
Wysłany: 14-09-2014, 14:07   

- gdy napięcie na kostce wynosi 12V to elektrozawór odcina płyn chłodniczy od nagrzewnicy - w środku mamy zimno - pokrętło na polu niebieskim
- gdy napięcie na kostce wynosi 0V to elektrozawór przepuszcza płyn do nagrzewnicy - w środku mamy ciepło - pokrętło na polu czerwonym
- gdy zadamy na pokrętle pola pomiędzy skrajnymi położeniami to na kostce pojawi nam się sygnał prostokątny (na zmianę 12 i 0V) o różnym wypełnieniu, w zależności od położenia pokrętła

Tyle teorii :F.
Właśnie wymontowałem płytkę sterującą, mosfet jest spalony, jedna ze ścieżek chyba jest uszkodzona. Oddam to do speca i zobaczę czy da się to naprawić, czy trzeba będzie całość wymienić.

Na ten moment zawór jest niepodłączony, ruchomy trzpień został zablokowany w pozycji zamkniętej i lecę tylko na chłodzeniu...
 
 
Jqb 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 87
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-09-2014, 15:54   

Dzięki :) i wszystko wiadome, u siebie też napięcia na wtyczce miałem ~9-14V. rozebrałem panel i tranzystor na płytce jest upalony troszkę, może uda się mi jutro dostać taki lub odpowiednik i to zmontować.

[ Dodano: 19-09-2014, 09:49 ]
@ZeRT masz jakieś wieści na temat płytki? Bo u siebie po wymianie tranzystora i zamontowaniu przez ok 5 min działał i się spalił i tym razem troszkę ścieżka oberwała :/ , zastanawiam się czy gdzieś indziej leży problem czy załatwić nową płytkę sterująca?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo