Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 18:48 |
Poziom oleju |
Autor |
Wiadomość |
franekqwerty
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 61 Skąd: tu i tam
|
Wysłany: 31-08-2013, 22:20
|
|
|
Dukes napisał/a: | Było wiele razy na forum | No właśnie, ale sprecyzowania nie było do dużych przebiegów. Poza tym to co piszesz akurat nie zgadza się ze średnią postów na forum.
Dukes napisał/a: | ...powinno się stosować tylko i wyłącznie syntetyk 5W30! | ...ale jak załaduje pełny syntetyk to może mi w silniku wypłukać wszelakie świństwa i zatrzeć silnik. Tak słyszałem. Podobno nie można ot'tak sobie zmienić mineralny/półsyntetyk na pełny syntetyk. |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 01-09-2013, 02:32
|
|
|
Jedyna zmiana jaka nie jest zalecana to z oleju mineralnego na lepszy tj. pół/syntetyk.
franekqwerty napisał/a: | ...ale jak załaduje pełny syntetyk to może mi w silniku wypłukać wszelakie świństwa i zatrzeć silnik. |
Taaa, jasne To ciekawe po co wymyślili tzw. płukanki, które są 100% bezpieczne dla silnika, a wypłukują właśnie te wszystkie mityczne "świństwa"
Powtarzam raz jeszcze, dzisiejsze silniki to zupełnie inna technologia i większość tych polskich mitów związanych ze zmianą oleju ich nie dotyczy. Mamy lepsze oleje, paliwa i przede wszystkim filtry, które pozwalają na dłuższą pracę jednostki. |
|
|
|
|
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
Wysłany: 01-09-2013, 06:50
|
|
|
franekqwerty napisał/a: | Mam Pumę 1.7 rocznik 1999, z LPG firmy BRC od 2008 roku, z obecnym przebiegiem 225 000 km, przy wymianie oleju będzie to już blisko 235 000 km. To chyba jeden z większych przebiegów wśród aut forumowiczów.
Drugie pytanie: oglądałem półki w hipermarketach i nie zauważyłem oleju o nazwie Mobil 1 10w40, w zamian jest olej Mobil Super 2000 10w40 który tani nie jest. Czy to po prostu ten sam olej czy to odmienny produkt? |
Nie sądzę, żeby to był jeden z największych przebiegów wśród aut forumowiczów. Może akurat jeden z realnych hehe
Co do drugiej kwestii, olej o którym piszesz widywałam często w tesco w promocji za połowę ceny - chyba nawet jest aktualnie. Mobil z tego co sama patrzyłam, dość często zmienia nieco nazwę, popatrz na stronie producenta. |
_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz |
|
|
|
|
franekqwerty
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 61 Skąd: tu i tam
|
Wysłany: 01-09-2013, 10:15
|
|
|
Czyli nic nie zmieniać w moim przypadku? Mam kupić sobie Castrola 10w40 lub Mobil Super 2000 10w40 i dolać sobie, a za 9000km przy wymianie oleju wymienić w całości olej na w/w? |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
Dietih
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-09-2013, 19:22
|
|
|
franekqwerty, po pierwsze, jak słusznie tu zauważono, Twój przebieg nie jest jakiś kosmicznie "duży",
po drugie, jeśli już uparłeś się na półsyntetyk, to zainwestuj w coś dobrego, np Valvoline Max Life 10W40. tego oleju używałem przez kilka lat przed sprzedażą Pumy. Olej zachowuje silnik w czystości, w zasadzie nie były potrzebne płukanki.
jeśli interesuje Cię temat olejów, to podklejam CI link do tematu dot.Focusa, przeczytasz o kilku mitach i średniowiecznych gusłach, takich jak temat płukanki, syntetyka i rozszczelnienia silnika,
http://www.focusklubpolsk...t=43769&page=79
pozdro |
_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl |
Ostatnio zmieniony przez Dietih 02-09-2013, 20:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-10-2013, 19:01
|
|
|
Dobra sprawa wygląda następująco.. świeżo zalane 5 l castrola edge 5w-30 przy przebiegu 65269 dziś przebieg 66690 bagnet suchy... dodam ze silnik wraz z wymiana oleju został uszczelniony...Przebieg to 166690 chyba... |
|
|
|
|
Tast
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
|
Wysłany: 05-10-2013, 19:15
|
|
|
pawcioss napisał/a: | dodam ze silnik wraz z wymiana oleju został uszczelniony... |
To znaczy?
Jak wygląda silnik od spodu? Okolice filtra oleju? Mokro?
A może zapala Ci się kontrolka ciśnienia oleju (może tylko na zakrętach)? |
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-10-2013, 19:18
|
|
|
silnik od spodu suchy, usczelniony został zimmeringi wału uszczelka pod kapa zaworów, kontrolka mi sie nie zapaliła tylko na bagnecie nic nie było, dlatego dolałem... ale no kurde |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2013, 19:19
|
|
|
kopci na zimnym/ciepłym? |
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-10-2013, 19:26
|
|
|
na zimnym zaraz po odpaleniu leci biały dym jak juz sie rozgrzeje to przestaje... |
|
|
|
|
Tast
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
|
Wysłany: 05-10-2013, 20:49
|
|
|
Masz możliwość sprawdzenia kompresji? Dałoby Ci to więcej informacji o stanie silnika. Spróbuj też przy chodzącym silniku wyjąc bagnet oleju, jeżeli będzie się dymiło jak z komina, to oznaka palonego oleju... |
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-10-2013, 22:12
|
|
|
dymić będzie wówczas z bagnetu czy z wydechu? |
|
|
|
|
Tast
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
|
Wysłany: 06-10-2013, 20:44
|
|
|
Z "bagnetu". |
|
|
|
|
Piccardo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 36 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-03-2014, 15:04
|
|
|
Moja pumka ma 143 tyś przebiegu (w sumie więcej ale linka prędkościomierza mi padła rok temu i trudno określić ile ma teraz...) gdzieś 7 miesięcy temu wymieniałem parę cieknących uszczelek i zmieniłem olej z 10w40 na 5w40 castrola, po ok. 3 miesiącach sprawdzałem stan oleju był jak najbardziej w porządku natomiast teraz po kolejnych 4 miesiącach olej wyparował. Jeżdżę po Niemczech gdzie na miesiąc robię spokojnie 1 tyś kilometrów średnia prędkość 130-140 przy 4 - 4,2 tyś obrotów, wiadomo czasem się zaszaleje i poleci te 160-170. Oglądałem cały silnik ale nigdzie nie widzę wycieku oleju, również pod samochodem nic nie ma od auta też nie było czuć spalonym olejem. Dziś dolałem 2L bo tyle pumka spaliła i zrobiłem test odpalania na zimnym czy nie poleci czarny czy też fioletowy dymek jak i później na ciepłym stanąłem i trzymałem ją na 3 tyś obr. i gazowałem do 5-6 tyś i tak po 6-ciu puściła lekki ciemny dymek. Czy jest to powód do zmartwienia że po ponad pół roku gdzie jeździ w 90% po autostradach wyssała 2L oleju? |
|
|
|
|
|