Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 18:35
amortyzatory
Autor Wiadomość
ugryze 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 30-05-2013, 19:58   

Czy wymieniając amortyzatory z przodu zaleca się też wymianę jakichś innych elementów? Gumy jakieś, etc.?

Zdecydowałem się, że wybiorę komplet Kayaba, macie jakieś inne/lepsze propozycje?
_________________

 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 30-05-2013, 20:37   

Nie znam się, więc nie bierz mojego posta jako autorytet, ale sporo czytałem niedawno, bo jeszcze w tym miesiącu zmieniałem amorki na przód. Najlepszą opinią do Pumy, jak i w ogóle, cieszyły się Bilstein(wiadomo), ale zaraz za nimi były Sachs Advantage. Ja jestem z nich zadowolony bardzo, więc mogę ci je polecić.
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
jaco71
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2013, 23:36   

hej Wam,
podpowiedzcie mi taką rzecz. Kilka razy gdzieś obiło mi się o ucho, że do Pumy można wrzucić amorki z innego Forda ( Ka, Fiesta, Mondziak) czy to jest prawda? Z tego co się orientowałem to do tych innych oprócz pumy jest zdecydowanie taniej, a ja nie chciałbym inwestować mega dużo kasy za amory.
jak to jest ?
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-06-2013, 08:17   

jaco71 napisał/a:
a ja nie chciałbym inwestować mega dużo kasy za amory.


to kup z zaufanego zrodla uzywane
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
zasada99 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 121
Skąd: Rypin
Wysłany: 08-08-2013, 16:09   

Witam wszystkich,
Zakupilem amortyzatory na przod firmy Kayaba po 250 PLN za sztuke. Co warto jeszcze dokupic do wymiany amortyzatorow oraz sprezyn?
_________________
Jeżdżę z głową.
Ostatnio zmieniony przez zasada99 13-08-2013, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 08-08-2013, 16:48   

Na pewno łożyska, znajdujące się z przodu samochodu na amortyzatorach. do tego ewentualnie gumy/ poduszki amortyzatorów ( niekoniecznie ). Do tego wszystkiego polecam kupić nowe śruby mocujące amortyzator, znajdują się na dole amortyzatora. Jest możliwość, że śruba od łącznika stabilizatora będzie zapieczona, ja odcinałem szlifierką i od razu nowe łączniki stabilizatora. Z rzeczy najważniejszych to tyle :razz:
_________________

 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 15-08-2013, 22:08   

Powoli zaczynam myśleć o wymianie amorków z przodu u siebie.

Co myślicie o tym?
http://allegro.pl/amortyz...3450291690.html

Chcę standardowe, dość wytrzymałe.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
zasada99 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 121
Skąd: Rypin
Wysłany: 15-08-2013, 22:59   

Trojan ja wlasnie bede wymienial caly przod w przyszlym tygodniu i zakupilem wlasnie amorki i sprezyny firmy Kayaba. Teraz czekam tylko na zamowione oslony, odboje i lozyska amortyzatora.
Takze jak oddam do mechanika i odbiore to zobacze jak sie spisuja i dam znac. ;)
_________________
Jeżdżę z głową.
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-08-2013, 23:07   

IMO Kayaba to bardzo dobry wybór. Nie kupiłam ich do Focusa tylko dlatego, że nie mają w ofercie do ST170, ale była to firma jedna z pierwszych brana pod uwagę.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 16-08-2013, 19:16   

Szczerze to nie spodiewałem się tak pochlebnych opinii dla tej firmy. Uważam Kaybę za w miarę dobrą i tanią firmę. Gdyby Monroe lub Bilstein były w sej samej cenie to bez namysłu brałbym Bilsteina.

Chyba przyspieszę wymianę amortyzatorów bo..

Tak chyba nie powinno być zdecydowanie...
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 17-08-2013, 04:12   

Ta przerwa to chyba normalne zjawisko i wszystko jest ok.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 17-08-2013, 14:16   

To dlaczego go wcześniej nie miałem?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 17-08-2013, 19:42   

na moje to nie wina amortyzatora tylko gumy mogła siąść lub się rozlecieć i dla tego jest teraz taka szpara. U mnie jest coś podobnego i nic mi nie stuka po dziurach itp.
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 18-08-2013, 13:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 09-09-2014, 19:45   

Kupiłem sanki do pumy na tył. Dzisiaj dzwoni do mnie mechanik, że stare amortyzatory nie pasują, bo potrzebne tulejkowe.

Czy były jakieś dwa typy amortyzatorów na tył, czy dorwałem sanki od fiesty?
Domyślam się, że typu widelec i tulejka. Jeśli były, czy da się przyporządkować roczniki pochodzenia auta do danego typu amortyzatora czy też silnik?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2014, 20:02   

Tak, wcześniejsze miały tzw. "widelec", późniejsze to "oczko". Zmiana była w '99, ale nie pamiętam w którym miesiącu.
Twoja Puma jest z roku '98, więc fabrycznie miała "widelec". Mechanik mówi prawdę.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo