zawor bocznikowy czyszczenie = katastrofa |
Autor |
Wiadomość |
griffith
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączyła: 06 Maj 2013 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-05-2013, 10:33
|
|
|
W przypadku mojego kociaka wszelkie problemy (a było ich sporo) rozwiązała regulacja zaworu bocznikowego - nie trzeba było go nawet ściągać i czyścić. Na boku jest taka śrubka, którą wystarczy odpowiednio dokręcić/odkręcić i wszystko nagle działa idealnie. |
|
|
|
|
dr_dario
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 14 Skąd: ruda slaska
|
Wysłany: 12-05-2013, 20:31
|
|
|
griffith mam pytanie czy sam regulowales ten zawor bocznikowy czy robil to mechanik i jak to wygladalo,oraz czy auto musialo byc podpiete pod kompa |
|
|
|
|
griffith
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączyła: 06 Maj 2013 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-05-2013, 22:52
|
|
|
Czysta mechanika spod znaku "sam naprawiam". Żadnych warsztatów, żadnych komputerów. Wystarczy odpowiedni klucz.
Najlepiej robić to we dwie osoby - jedna podkręca śrubkę, druga siedzi we włączonym samochodzie i patrzy, co się dzieje z obrotami. Po ustawieniu we właściwy sposób dobrze wyłączyć i włączyć autko ponownie, żeby sprawdzić czy po uruchomieniu obroty nie falują. U mnie po pierwszej regulacji falowały, ale po powtórzeniu całej procedury było już ok.
Powodzenia dr_dario, mam nadzieję, że regulacja zaworu pomoże i Twojej pumce! |
|
|
|
|
MarcinP
Świeżak, ale ambitny!
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
|
|
|
|
griffith
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączyła: 06 Maj 2013 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-05-2013, 20:18
|
|
|
Zdjęć od siebie nie mam, ale widać też na zdjęciu katalogowym:
Na szczycie zaworu (lewa strona zdjęcia) widać takie wgłębienie - tam właśnie jest regulacja.
Na tym zdjęciu widać to nawet lepiej:
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 13-05-2013, 20:56
|
|
|
Tutaj ?
|
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
griffith
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączyła: 06 Maj 2013 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-05-2013, 22:18
|
|
|
Tak, tutaj. |
|
|
|
|
zelpenek
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-06-2013, 09:48
|
|
|
Witam,
Mam pytanie, po zdjęciu zaworu bocznikowego nie ujrzałem żadnej uszczelki pod nim, wyczyściłem go i zamontowałem bez niej.
Obroty trochę się może ustabilizowały albo mi się wydaję.
I moje pytanie czy może to mieć związek z brakiem tej usczelki?
Jak tak podjadę dzisiaj kupić. |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 12-06-2013, 10:07
|
|
|
Producent przewidział uszczelkę pod zaworem, dlatego, jeżeli nie posiadasz takiej proponowałbym nabyć ją i zamontować. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 12-06-2013, 17:52
|
|
|
Wszystkim właścicielom Pumy proponuje zaopatrzyć się w arkusz gambitu 0.5 mm i samemu sobie wycinać te uszczelki, to przecież bardzo prosty wzór |
|
|
|
|
ZeRT
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 25 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: WWA
|
Wysłany: 17-06-2013, 08:54
|
|
|
U mnie uszczelka jest blaszana lakierowana O_o. |
|
|
|
|
MarcinP
Świeżak, ale ambitny!
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
|
|
|
|
ZeRT
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 25 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: WWA
|
Wysłany: 21-06-2013, 12:52
|
|
|
Stoję przed zakupem zaworu wolnych obrotów i tutaj mam pytanko do tych, którzy mieli już nieszczęście wymieniać ten podzespół.
Na alledrogo można dostać ten element za 113 zł od firmy getze. Natomiast inne zamienniki kosztują od 150zł do 455zł za motocrofta.
Miał ktoś doświadczenia z zamiennikami? Może ktoś coś polecić? |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 21-06-2013, 13:22
|
|
|
Ja od 3 miesięcy jeżdżę na zamienniku za 100 parę zł (Firmy SKV Germany). Kupiony dokładnie tutaj: http://allegro.pl/nowy-si...3271434728.html
Sąsiad też ma zamiennik w w fokusie (ale chyba jakiś inny, chiński) i od roku żadnego problemu. W przeciwieństwie do elektrozaworka nagrzewnicy to chyba tutaj akurat mogę polecić zamiennik. |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
Ostatnio zmieniony przez zygiboos 21-06-2013, 13:44, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
|