Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 17-05-2013, 09:52
Tast napisał/a:
Wlewanie benzyny o liczbie oktanowej innej niż 95 do Pumy nie ma sensu. Nie poprawi to osiągów. Co innego V-power (który ma liczbę oktanową równą 95), przez zawarte w nim "ulepszacze" auto może chodzić inaczej/lepiej...
A jednak ja słyszę i czuję różnice, silnik chodzi gładzej, ciszej i płynniej. Co do spalania, nie zanotowałem zmian, ale też się zbyt nie przyglądałem temu..
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 548 Skąd: Siewierz
Wysłany: 17-05-2013, 12:19
MarcinP, nie zgodze się z Tobą że Puma na paliwie 98 jeździ lepiej, to jest tylko nasza głupia wyobraźnia że jak coś jest droższe i ma więcej cyferek to jest lepsze jak znajde artykuł który na 100% był już na 4um to podeśle Ci na PW, mnie np. to przekonało że nie ma sensu lać 98 do Pumy a jak już mam zalać coś lepszego to V-Power albo BP Ultimate
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 17-05-2013, 12:26
Oj się zadziało..
Ja to wszystko wiem, czytałem te artykuły i tematy na forum.. Wiem, że na 98 autko ma nawet ciut mniej mocy itd. Co do traktora, to oczywiście była przenośnia i hiperbola. Na 98 silnik chodzi ciszej(!) i płynniej(!) i ja to czuje, a reszta (moc, spalanie) mnie nie interesuje, bo nie dla tych aspektów leje 98.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 17-05-2013, 14:54
Z tego co wiem liczba oktanowa ma wpływ na temperaturę spalania. Im więcej oktanów tym niższa (minimalnie oczywiście), przez co silnik pracuje "lepiej" i jest mniejsze prawdopodobieństwo (minimalne) awarii.
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 19-05-2013, 06:33
trojan6, nie do końca liczba oktanowa to odporność paliwa na detonację, czyli niższa liczba zapłon wczęsniej, wyższa zapłon później. Puma ma zapłon ustawiony na 95 oktanów i jak wlejemy 98 to zapłon nie jest w idealnym punkcie pracy cylindra, czyli de facto jest mniejsza moc i silnik głosniej pracuje w pumie tylko 1.6 ma czujnik spalania stukowego i tylko tam da się zauważyć różnicę.
Wracając do tematu paliwo jakie stosuję to benzyna:)
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 19-05-2013, 08:49
Markko, dlaczego w takim razie, producent nie zaleca only 95, ale 95 i 98? No i pamiętajcie, że napis 98 oktanów, wcale nie oznacza, że te 98 tam będzie, a znając polskie realia, to nie zdziwiłbym się, gdyby było 95..
PS. Jeszcze dla pewności zaleje sobie następny bak 95 na tej samej stacji, chociaż porównywałem już kilkukrotnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum