Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwieranie bagażnika
Autor Wiadomość
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 03-12-2011, 15:32   

Nie da sie ukryć , że przycisk powinien być. Szczęściarze CI , którzy mają pilota z 3 przyciskami, jak również Ci z dwoma , bo ja ani jednego nie mam :D
Jak dla mnie rozwiązanie Tasta jest najlepsze, o ile się nie mylę Morgan tez miał cos w tym stylu? Tast dokładnie rozwiazal problem zeby nie gasić auta, bo jak dla mnie to o to chodzi. Milion razy zdarzyło mi się odpalić auto i przypomnieć sobie, że muszę wyjąć np antene od CB z bagażnika itp. i :evil: było :D hehe
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
BuLaS 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 206
Skąd: Rawicz
Wysłany: 03-12-2011, 15:49   

Tast napisał/a:

Ponadto związku 'otworzyć z kluczyka' BuLaS użył w odniesieniu do czynności przekręcania kluczyka w bębenku zamka. On przecież ma auto z rocznika '97 czyli z prostszym pilotem..


Właśnie tu się mylisz bo nie mam kluczyka z pilotem przypuszczam ze poprzednikowi się złamał i mam zwykły bez pilota i dlatego chciałem coś zrobić by nie wyciągać kluczyka ze stacyjki .

Ale za pomoc serdecznie Dziękuje.
_________________

 
 
silverstar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 116
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-10-2012, 11:06   

Odświeżam temat

Mam zrobiony taki śmieszny guzik do otwierania bagażnika z kabiny. Na pilocie mam 3 przyciski w tym jeden niby do otwierania bagażnika. Jak sprawdzić czy w ogóle taką funkcję mam u siebie?
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-10-2012, 11:46   

Jak zwykle - trochę za mało danych :evil:

Jeśli pilot działa do otwierania samochodu, to powinien działać do bagażnika. Przycisk wciska się dwa razy.
Jeśli pilot nie działa, to wymień baterie, zaprogramuj i sprawdź.

Ale najprawdopodobniej, skoro masz specjalnie zamontowany przycisk do otwierania bagażnika, ktoś tam "grzebał", więc trudno powiedzieć co, jak i dlaczego było zmieniane. A jeśli "grzebał", to prawdopodobnie nie bez powodu, czyli już wtedy był kłopot z otwieraniem bagażnika z pilota.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
silverstar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 116
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-10-2012, 13:06   

Możliwe że tak było. Ogólnie otwieranie z zamka nie działa więc może też zrobiony button bo nie chciało się zamka wymieniać
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 05-10-2012, 13:35   

Na 90% to wina "modułu komfortu". Zamek tu nie ma nic do czynienia. Jeżeli masz możliwość spróbuj podstawić ten moduł z innej Pumy, zobaczysz, że wtedy zadziała wszystko :) .
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 05-10-2012, 14:01   

Hmmm.. mi wydaje się że to będzie wina przetartych/odciętych/nie podłączonych kabli jeżeli mówimy o części elektrycznej.

Co do ogółu to tak jak Opoya pisze. Ktoś grzebał tam bo musiał.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 05-10-2012, 14:06   

A ten przycisk otwiera bagażnik przy odpalonym silniku ?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
mc91 

Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 105
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 06-10-2012, 16:34   

Ostatnio taka garażowa pogoda, wymieniłem spinki drzwi kierowcy i wyciszyłem je matami bitumicznymi, a teraz zakładam u siebie radiowy sterownik centralnego, więc jestem trochę w temacie. Mogę później wrzucić instrukcję instalacji sterownika, ale teraz wyjaśnię jak zrobić sobie taki przycisk bez przeciągania kabli:

centralny zamek.jpg
Tak wygląda schemat elektryczny instalacji otwierania bagażnika. Jeśli samochód jest otwarty, to na przewodzie 29S-AA52 (OG/BK = orange/black) jest 12 V. Wciśnięcie przycisku na tylnej lampie (na schemacie N155) powoduje przepływ prądu przez przekaźnik, co skutkuje zadziałaniem siłownika. Wciśnięcie przycisku to nic innego jak zwarcie do masy.

201210062085.jpg
Wyjmując schowek przez lewym kolanem kierowcy dostajemy się do centralnej skrzynki bezpieczników. Wykręcamy 2 wkręty u góry, palcem luzujemy zatrzaski i wyjmujemy ją do tyłu. Ta czerwona/bordowa kostka przy kciuku to nasz przekaźnik, a obok niego bezpiecznik F43. Wyjmujemy tą część z zatrzasków, żeby mieć do niej łatwiejszy dostęp.

201210062086.jpg
Mój sterownik centralnego zamka ma funkcję otwierania bagażnika, więc mam podobny problem. Na zdjęciu czarno-żółty przewód idzie do przycisku na tylnej lampie. Biało-niebieski przewód biegnie z innej części systemu i kiedy jest na nim +12V, wtedy przycisk na tylnej lampie działa. Aby mieć w środku przycisk o takiej samej funkcji podłączamy przycisk pod czarno-żółty kabel oraz do masy.

Jeśli chcemy móc otwierać bagażnik na pracującym silniku to musimy nabyć przycisk z 4 pinami tak, aby jego wciśnięcie powodowało zwarcie styku np. 1 z 3 i 2 z 4. Wtedy napięcie na przewodzie 29S-AA52 jest odcinane. Robimy to tak:
Szukamy źródła +12V np. wykorzystując bezpiecznik od podnoszenia fotela, zapalniczki itp.
do 1 podłączamy diodę w kierunku przycisku, a do niej nasze +12V
do 3 podłączamy 29S-AA52 i 32-AA51

do 2 czarno-żółty
do 4 masę

Proponuję również przeciąć biało-niebieski przewód i wstawienie tam diody w kierunku przekaźnika. Ważne jest też, żeby pin 1 podłączyć konkretnie do tego przewodu, który jest już za bezpiecznikiem. Inaczej przy zamkniętych drzwiach wciśnięcie przycisku będzie skutkowało ich odryglowaniem.

Centralny zamek.jpg
Plik ściągnięto 278 raz(y) 49,51 KB

201210062085.jpg
Plik ściągnięto 488 raz(y) 50 KB

201210062086.jpg
Plik ściągnięto 213 raz(y) 49,51 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo