Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolki ABS i TCS
Autor Wiadomość
Chlipał
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2010, 17:06   

wszystkie 3 bezpieczniki z napisem abs?
 
 
winiar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-10-2011, 13:50   

Problem oczywiście dotyczy kontrolek ABS i TCS. Jakieś dwa miesiące temu abs włączał mi się prawie przy każdym hamowaniu co bardzo utrudniało jazdę. Wyjąłem więc bezpieczniki nie mając czasu od razu się tym zająć. Oczywiście kontrolki cały czas mi się paliły (oby dwie). Ostatnio pojechałem do mechanika, włożyłem bezpieczniki a odpalił komputer. Nie znalazło żadnych błędów w abs. Wyjeżdżając od niego przetestowałem abs mocno hamując (efektem był pisk opon) a szybko ruszając - również brak reakcji ze strony tcs. Podsumowując: kontrolki się świecą, abs i tcs nie działają a komp pokazuje że błędu nie ma.
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2011, 16:38   

winiar, to, że kody nie zostały wykryte nie znaczy, że tak naprawdę ich nie ma, ponieważ nie wszystkie komputery są w stanie wykryć, a co za tym pokazać kody związane z ABS i TSC. IMO najpewniej sprawdzić czy są podłączając pod komputer fordowski, ale niestety ta usługa kosztuje.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
winiar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-10-2011, 11:04   

Problem rozwiązany. Powodem był czujnik ABS w prawy przednim kole. Podpięcie pod komp. 50 zł ale wczytał dopiero za 4 razem. Czujnik około 70 zł na allegro. Wymiana - samodzielnie - jakieś 15 min. Drobna uwaga: kontrolki gasną dopiero po przejechaniu kilkuset metrów a nie od razu po zapaleniu silnika ( bo się zdenerwowałem że od razu nie zgasły i już się zastanawiałem co tu dalej naprawiać ).
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2011, 14:16   

Prawidłowo kontrolki powinny gasnąć chwilę po odpaleniu silnika, tak mniej więcej po 3 sekundach. Jeśli świecą się jak zaczynasz jazdę i gasną dopiero po ujechaniu pewnej odleglości to niestety jest coś nie halo.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
winiar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-10-2011, 14:32   

Słoodzik, to oczywiste. Mówię o sytuacji tuz po wymianie czujnika gdzie w moim przypadku kontrolki zgasły po pewnym czasie. Wydaje mi się że koło, po wymianie czujnika, musi zrobić kilka obrotów aby wszystko wróciło do normy.
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2011, 14:38   

Albo masz do wymiany łożyska kolego :grin:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 11-10-2011, 14:40   

winiar potwierdzam, zaraz po wymianie zepsutego czujnika ABS trzeba się kawałek przejechać, wtedy robi się test i wszystko gaśnie. Potem po każdym zapaleniu silnika jest tak jak mówi Słoodzik.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
Ostatnio zmieniony przez sharky 19-12-2012, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
winiar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-10-2011, 14:50   

Słoodzik, Łożyska jeszcze trochę :) Teraz nadkola bo rude wychodzi :)
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2011, 15:11   

No tak, ale jeśli zawsze po pierwszej jeździe świecą się kontroli, które gasną dopiero w czasie jazdy to coś jest nie w porządku. Bo tak na pewno nie powinno być.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
winiar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-10-2011, 15:25   

Tak jak pisałem 4 posty wyżej i tak jak pisał sharky 2 posty wyżej chodzi o sytuację tuż po wymianie czujnika, jednorazową, niepowtarzającą się, pojedynczą. Pisałem o tym ponieważ nigdy wcześniej nikt o tym nie wspominał i uważam to za ważną informację.
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2011, 15:32   

No zdecydowanie bardzo cenna informacja.

W zeszłym tygodniu miałem właśnie taką sytuację, że przy każdej rozpoczynanej jeździe kontrolki zaczęły się świecić. Podłączenie pod kompa nic nie wykazało. Wizyta u mechanika skutkowała rozwiązaniem problemu. Do wymiany poszły łożyska i przewody. Po wymianie kontrolki świecą się tylko w ramach testu.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
winiar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-10-2011, 21:06   

Ty może o tym wiedziałeś - inni nie. Było się w takim razie podzielić tą cenną informacją wcześniej. Nie zrobiłeś tego Ty kolego, więc zrobiłem ja :)
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2011, 21:32   

No niestety nie wiedziałem, dlatego też napisalem, że bardzo cenna uwaga.
Najwyraźniej Kolego moje słowa wziąłeś za bardzo do siebie.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
hary
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2011, 19:18   

Witajcie koledzy.
Mam problem z czujnikiem ABS-u< byłem udealera za wymianę czujnika z częścią zaśpiewali 968 zł natomiast za wymianę zegara temperatury cieczy 1552,40 wymienić należy całą deskę. kupiłem zegary na allegro za 100 zł z gwarancją, czujnik za 74 zł.
Pytanie moje jest następujące gdzie szukać tego czujnika aby go wymienić, jak ktoś ma foto to byłbym wdzięczny. pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo