Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Gaydek
10-03-2011, 09:49
zapalniczka
Autor Wiadomość
grand20
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2011, 08:29   zapalniczka

Witam wszystkich mam takie pytanie nie działa mi zapalniczka w mojej pumie i zastanawiam się czy możliwe jest podpięcie zamiast nowej zapalniczki rozgałęziacza bezpośrednio do przewodów od zapalniczki. Nie palę więc jako taka zapalniczka mi nie jest potrzebna a rozgałęziacz by się przydał. Poza tym mam zapalniczkę schowaną w szufladce i mając podłączone jakiekolwiek urządzenie muszę mieć cały czas otwartą popielniczke. Ani to wygodne ani tym bardziej estetyczne :mrgreen:
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 10-03-2011, 12:31   

oczywiście że można musisz się tylko dostać od tyłu zapalniczki do kostek i je wypiąć :P połączyć przewody i chyba wszystko na ten temat tylko zlokalizuj najpierw dlaczego nie masz napięcia na przewodach od zapalniczki
 
 
 
grand20
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2011, 16:59   

zapalniczka już działa ale chyba i tak przełoże ją do schowka bo mnie irytuje ta otwarta szufladka
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 11-03-2011, 07:46   

to zmień ten panel. Są panele gdzie zapalniczka jest przy nawiewach.
 
 
 
grand20
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2011, 13:23   

no ok zapalniczka na panelu i żadnej różnicy nie widać . I tak głupio to wygląda
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 11-03-2011, 14:23   

jak to nie widać różnicy ?!?
możesz mieć zapalniczkę w popielniczce albo na panelu nawiewów (wtedy popielniczka jest zamknięta)

grand20 napisał/a:
mając podłączone jakiekolwiek urządzenie muszę mieć cały czas otwartą popielniczke. Ani to wygodne ani tym bardziej estetyczne


a rozumiem że tu jest pies pogrzebany.

Jak wygląda to subiektywne odczucie. Innych rozwiązań w autach nie widziałem... :)

Więc jeśli problemem jest w ogóle to że widać gniazdo zapalniczki to zostań przy obecnych ustawieniach tylko pociągnij sobie dodatkowe gniazdko np. pod fotel.
Nie będzie wtedy nic widać.... tylko nie wiem jak z wygodą obsługi.

[ Dodano: 11-03-2011, 14:54 ]
no moze nie sprecyzowałem swojej wypowiedzi.... ja tez mam podobnie z tym ze mam 2 zapalniczki... chodziło mi bardziej o to że albo jest schowana w popielniczce...albo na wierzchu..... że ją widać
 
 
 
grand20
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2011, 17:52   

więc właśnie chcę podłączyć bezpośrednio do przewodów od zapalniczki rozgałęziacz tylko nie wiem czy tak się da. Chodzi mi głownie o wtyczkę od rozgałęziacza jak ją podpiąć pod te przewody
 
 
Ożdżu 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: Starachowice
Wysłany: 11-03-2011, 19:55   

Z tego co piszesz, to mowa o jakieś skomplikowanej wtyczce, do której (to pisze z mojego znikomego doświadczenia elektrycznego) musi dochodzić "+" i "-" . Więc jedź do audiocar pod wiadukt, za drobną opłatą ci to zrobią jak nie możesz sam załapać jak to podłączyć
 
 
grand20
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2011, 21:06   

czytaj uważniej jeśli możesz kolego pytam jak podłączyć taki rozgałęziacz bezpośrednio do przewodów nie używając wtyczki rozgałęziacza. większość tych rozgałęziaczy pochodzi z chin jeśli nie wszystkie i nie wiem czy jeśli odetnę wtyczkę od rozgałeziacza czy jeszcze mi się do czegoś przyda rozumiesz ??
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 12-03-2011, 08:50   

przyda Ci się odetnij wtyczke tu i te wtyczki co wchodzą od tyłu do zapalniczki połącz przewody, polutuj, zaizoluj i gotowe.
 
 
 
grand20
[Usunięty]

Wysłany: 12-03-2011, 09:44   

właśnie o to mi chodziło dzięki crx :grin:
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 09-04-2011, 19:00   

mam takie pytanko.Podłączyłem z tyłu do przewodów zapalniczki,podświetlenie schowka,działa bez zarzutów.W ten sam sposób chciałem się podpiąć z termometrem,który to nabyłem drogą kupna na allegro.Termometr działa na baterię,lecz jego podświetlenie a dokładniej kabel był zakończony wtyczką zapalniczki.Wymyśliłem,że wstawię sobie w kabel przełącznik z lampki nocnej :wink: a końcówkę kabla podepnę z tyłu zapalniczki.Jak pomyślałem tak też zrobiłem.Mam problem ponieważ jak wszystko po podłączam i kliknę sobie na przełącznik to mi bezpiecznik leci.Może ktoś mi podpowie co źle zrobiłem?Może mam zły przełącznik bo do tej pory używany był w lampce na 220V i gdy zapalałem lampkę on dodatkowo był podświetlony może to? czy raczej kable mam na tym przełączniku pomylone,bo jak pamiętam na przełączniku są 4 końcówki do,których są lutowane kable i 2 są lutowane z jednej strony 2 z drugiej,może tu jest błąd poradźcie coś... :sad:
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 09-04-2011, 21:01   

musisz mieć zwarcie i to zwarcie z tego co piszesz jest albo na wyjściu przełącznika albo gdzieś na przewodzie od przełącznika do termometru posprawdzaj sobie to dość proste :P
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 10-04-2011, 10:05   

Pomylone przewody plus i minus lub jakieś zwarcie albo za duży pobór prądu w momencie kiedy wszystko na raz włączysz, wtedy bezpiecznik strzeli.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 10-04-2011, 13:55   

Dzięki.Myślę,że pomyliłem przewody + z - bo zwarcia na przełączniku raczej nie podejrzewam ze względu na to,że sprawnie działał przy lampce.Ale z tym zwarciem lub pomyłką całkiem możliwe.Dzięki za podpowiedź,jutro sobie to sprawdzę.Za dużego poboru mocy też nie przewiduję,ponieważ klapa schowka w tym momencie była zamknięta i oświetlenie nie działało,to pewne,sprawdziłem bo i taką ewentualność brałem pod uwagę.Ale jeszcze raz dziękuję za rady.Sprawdzę i dam znać co jest a myślę co było grane.Pozdrawiam.
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo