Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Muląca Puma - Katalizator ?
Autor Wiadomość
GwiezdnyMuczaczo
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2010, 09:52   Muląca Puma - Katalizator ?

Witka

Nabyłem Kocura jakiś tydzień temu (silnik 1.4). Powiem szczerze że liczyłem na trochę więcej mocy... Szczególnie jeśli chodzi 4 i 5 bieg. Autko zachowuje się jak punto 1.2

to normalne czy jednak powinno mieć większego kopa ? Dla porównania dodam że lepiej się zbiera astra II kombi z silnikiem 1.4 o dużo większej masie.

Może to być wina zużytego katalizatora ?

[Edit]: wiem że był już podobny temat ale tak chodziło bezpośrednio o zwiększenie mocy dobrego auta, w moim przypadku nie mam pewności czy kocur chodzi tak jak powinien...
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 03-05-2010, 09:58   

Na początek polecam http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0

I teraz jeżeli chodzi o mulenie, kupiłeś niedawno pumę wiec tak zacznij od wymiany wszelkiego rodzaju filtrów. Jeszcze zależy jaki przebieg może bedzie coś jeszcze innego.
_________________

 
 
 
GwiezdnyMuczaczo
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2010, 10:11   

Przebieg jest malutki. Jeździła nim kobieta praktycznie tylko i wyłącznie po mieście. Myślisz że rzadkie wrzucanie górnych biegów mogło je zamulić ?
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-05-2010, 11:27   

Tak jak napisał rafalski69 powymieniaj najpierw wszystkie rzeczy eksploatacyjne (filtry, świece, olej), zatankuj dobre paliwo, możesz dolać tez jakis dodatek do paliwa czyszczący układ. Puma 1,4 powinna się dobrze zbierać, na pewno Astra czy Punto słabiej przyspieszają.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 04-05-2010, 00:34   

GwiezdnyMuczaczo napisał/a:
Jeździła nim kobieta praktycznie tylko i wyłącznie po mieście
:mrgreen: :mrgreen: Każdy tak mówi. Jak zrobisz te zabiegi o których mowa wcześniej to daj znać napewno bedzie lepiej. :wink:
_________________

 
 
 
michal-wm
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2010, 07:43   

moja pumka zbiera się bardzo dobrze, jak zauważyłeś mam małe stadko fordów więc porównanie jest :mrgreen: , a tak na marginesie nie miałem jeszcze okazji pojeździć pumką 1,7 :cry:
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 04-05-2010, 13:26   

ja mam 1.4 i astra II sedan w 1.6 nie ma polotu nawet. Ja obstawiam zapchany filtr paliwa - wymień na początek, razem z filtrem powietrza, oleju ze świeżym olejem, rozrząd zrób koniecznie, szansa na "jeździła kobieta i po mieście tylko" jest jedna na kilkanaście może, katalizator możesz sprawdzić, nie zaszkodzi, zalej sobie np V-power 95okt ma dodatki czyszczące zmieszaną z kilkoma litrami V-power racing 100okt, która ma ich dużo więcej, a jak nie pomoże zrób diagnostykę silnika, mógł poprostu stracić już sporo kucy i był cofany aż miło i wymaga wymiany lub generalki, ale to najczarniejszy scenariusz, którego Ci oczywiście nie życzę.
 
 
 
cobraswiecie 
CSW Kuj-Pom


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 1318
Skąd: Świecie n/W
Wysłany: 04-05-2010, 13:46   

Ogólnie to czujesz,że ciągle słabo idzie?czy jesteś czasami lekko zamulony?
_________________
Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
 
 
GwiezdnyMuczaczo
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2010, 22:50   

Maciek napisał/a:
szansa na "jeździła kobieta i po mieście tylko" jest jedna na kilkanaście może


kupowałem go od kobiety z pod domu z książką serwisową wiec sugerowałem się tym co widziałem na własne oczy. Powiem szczerze że trochę mnie zaniepokoiłeś tym czarnym scenariuszem...

cobraswiecie napisał/a:
Ogólnie to czujesz,że ciągle słabo idzie?czy jesteś czasami lekko zamulony


ogólnie moim zdaniem słabo idzie... zwiększenie mocy czuje dopiero powyżej 4 tyś obrotów... gdzieś tu na forum wyczytałem że to mogła być wina klimy ale z tego co zaobserwowałem to bzdura bo nie ma żadnej różnicy czy jest włączona czy też nie...
 
 
cobraswiecie 
CSW Kuj-Pom


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 1318
Skąd: Świecie n/W
Wysłany: 06-05-2010, 07:10   

Na pierwszy ogień przeczyść przepływkę:)
_________________
Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
 
 
GwiezdnyMuczaczo
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2010, 18:01   

bania napisał/a:
uwierz, że jest różnica. ja mam 1.7 i to mocno czuć. może klima nie dziala?


działa ale nie używam ;)
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 06-05-2010, 20:24   

GwiezdnyMuczaczo napisał/a:
zwiększenie mocy czuje dopiero powyżej 4 tyś obrotów


bo to jest 1.4 - trzeba go wysoko kręcić i jeśli chodzi Ci o to, ze muli na niskich obrotach, to masz rację ten silnik taki jest, żeby rzeczywiście czuć moc 90KM kręcimy wysoko, aczkolwiek u mnie "łapie" już od 3 tys.

Zrób to co pisaliśmy, wymień filtry, olej, rozrząd, jeśli tego nie zrobiłeś, przeczyść przepływomierz - na forum znajdziesz instrukcję i daaj znać czy coś się poprawiło, będziemy dalej myśleć ;)
 
 
 
toxic 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 30
Skąd: Harbutowice
Wysłany: 06-05-2010, 20:56   

Ja miałem podobny problem ino,że w 1,7 podłączenie pod komputer i wszystko jasne błąd p0135 czyli padnięta sonda lambda :570: no i z tego co mi wiadomo to często pada przy przebiegu 100 tyś.
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 07-05-2010, 16:33   

padnięta sonda lambda jest też wtedy, gdy miernik prądu pokazuje 1 ? Nie wiem dokładnie czy chodzi o volty czy ampery, ale jak taki jan mi mierzył to wskazało 1. W ten sposób się ją sprawdza? bo nie mam kompa
 
 
 
Ognisty 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 325
Skąd: Żory
Wysłany: 08-05-2010, 11:05   

mam mniej więcej podobny problem a mianowicie
...
gdy kupiłem pumę bez problemu na 2 biegu osiągałem 100km/h
*szybko puma się zbierała
*przyspieszenie całkiem nieźle powyżej 110km/h
*max predkosc jakaosiagnąlem to 180km/h
(tylko dlatego ze jako mlody kierowca i niedoświadczony nie miałem odwagi więcej)
...
po wymianie niektórych części (sprzęgło, cały rozrząd i parę drobiazgów)
*puma spadła co do prędkości max jaka wyciągnę to 175km/k
*powyżej 110km/h wolno przyspiesza praktycznie jak ślimak
*teraz na 2 biegu osiągam max 80km/h i bardzo wysokie obroty silnika
*start pumy trochę się pogorszył
...
co może być przyczyną, że puma straciła na swojej mocy i przyśpieszeniu
silnik 1.7
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo