Lewe przednie koło |
Autor |
Wiadomość |
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-11-2009, 11:02 Lewe przednie koło
|
|
|
Zaczynają mi się jakieś dziwne problemy z przednim lewym kołem i nie wiem co to może być. Od jakiegoś czasu z okolicy lewego przodu dochodzi słabo słyszalny hałas. Przy bardzo małych prędkościach jest to ciche chrobotanie a np przy 100 km/h też ciche wycie. W sumie hałas był i jest cichy i na razie się tym nie przejmowałem ale ostatnio od czasu do czasu pojawia się dodatkowy objaw. Przy większych prędkościach zaczyna kierownic lekko drżeć a lewe koło hałasuje głośniej. Objawy przypominają trochę jak by coś się dostało między klocki a tarcze ale tarcza nie jest niczym porysowana tak że to chyba nie to. Zastanawiam się czy takie objawy może dawać uszkodzone łożysko przedniego koła. W sumie to nie jest skomplikowane zawieszenie i za dużo opcji nie ma ale na oko nic nie widać i ciężko powiedzieć co to jest. Ja teraz robię dużo kilometrów dziennie i tragedią było by gdyby mi się rozwalił samochód gdzieś w buszu. Jeśli ktoś miał już problem z łożyskiem przedniego koła to prosiłbym o opisanie objawów. |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 13-11-2009, 11:04
|
|
|
Jesli wycie to lozysko sie konczy. Podniesc auto na lewarku zakrec mocno kolem jesli wyje to lozysko do wymiany. jesli kloceb by tar o kolo to tez latwo to zauwarzysz bo dzwiek bedzie z tamtej oklicy |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-11-2009, 11:11
|
|
|
no właśnie to nie jest takie proste bo na lewarku nie było hałasów, hamulce są nowe i wyglądają zdrowo. W dodatku po za tymi cichymi hałasami problem z drżeniem i uczuciem tarcia nie jest stały tylko zaczyna się czasami i po pewnym czasie zanika. Wydaje mi się że to jednak jest łożysko tylko pytanie czy zużyte łożysko może dawać takie dziwne objawy. I jeszcze jedno pytanie: jaka kwota za łożysko i wymianę wchodzi w grę tak żeby to było dobrze zrobione?? w sumie chyba nie da się tego samemu wymienić bo o ile się orientuję to potrzebna jest prasa |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 13-11-2009, 11:27
|
|
|
Lozysko okolo 60zl wymiana tez jakies 60zl. ale samemu sie da rade je wymienic |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
CikCiak
& Tygrys
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Maj 2008 Posty: 1171 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 15-11-2009, 20:38
|
|
|
Mnie też to trafiło. Wymiana łożyska w przednim prawym kole |
_________________ Miałam 1.4, mam 1.7, a teraz MB SLK, czyli nie ma jazdy bez gwiazdy
|
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-11-2009, 07:55
|
|
|
Wczoraj zdjąłem koło bo całą drogę coś co chwilę zaczynało trzeć i wtedy zaczynała trzęść mi się kierownica. Po zdjęciu koła nie zauważyłem żadnych widocznych uszkodzeń ale mocno poprzesuwałem pływak hamulca i lekko nasmarowałem te ślizgi na których on się trzyma. Same klocki i tarcze są ok. Dzisiaj podczas jazdy nie zauważyłem wczorajszych objawów tak że to prawdopodobnie był to problem związany z blokującymi się elementami hamulca. A przy okazji pytanie z innej mańki. Podczas wymiany łożyska z przodu trzeba wypchnąć półoś ze zwrotnicy. Czy to jest duży problem czy zazwyczaj oś wychodzi od raz. Czy możne trzeba jakoś młoteczkiem ją potraktować, no i jeżeli tak to w jaki dokładnie sposób?? |
|
|
|
|
xEndriuux
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 03-05-2017, 12:02
|
|
|
Witam.
odgrzeje temat kolegi by nie otwierać nowego.
mianowicie również mam problem z "biciem" kierownicy, raz występuje a innym razem nie, a także przy różnych prędkościach i nie ma na to reguły że zawsze przy stałej bo wtedy mogło by to być chyba felgami?
[ Dodano: 03-05-2017, 13:08 ]
Druga sprawa to taka że wczoraj po raz pierwszy chwyciło mi lewe przednie koło, felga i tarcza były tak gorące że nie szło dotknąć, a nim się zatrzymałem to w momencie zaśmierdziało w środku auta że hoho.
W tym moje pytanie co najszybciej wymienić? i jakiej najlepiej firmy części szukać?
bo do soboty muszę mieć w pełni sprawne autko na trasę. |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 03-05-2017, 16:14
|
|
|
Rozebrać zacisk hamulcowy w drobny mak i ocenić stan. Podejrzewam zatarcie tłoczka lub prowadnic. |
|
|
|
|
xEndriuux
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 04-05-2017, 17:18
|
|
|
nom zaciski rozebrane, tłoczek w krytycznym stanie, większość powierzchni pokryta rdzą więc pewnie to chwyciło. kupiłem dziś same reperaturki gumowe ale jestem zmuszony zamówić jeszcze tłoczki.
łożyska sprawdzone także,
więc sprawę "trzęsienia kierownicą" to jak rozwiązać ??
bo to mnie jeszcze martwi najbardziej,
czy ustawianie zbieżności mogło by to ewentualnie zlikwidować? |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 04-05-2017, 17:41
|
|
|
Trzęsienie kierownicą może być spowodowane przegrzaniem, a następnie pofałdowaniem tarczy hamulcowej z powodu zapieczonego tłoczka. Podejrzewam, że trzęsło w momencie gdy tłoczek nie chciał się cofnąć, przegrzał hamulce i masz przyczynę. Złóż zaciski na nowych tłoczkach i zobacz czy bicie na kierownicy nadal występuje, a jeśli tak to w jakich sytuacjach (bez hamowania, z wciśniętym hamulcem itp). |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|