Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelka pod głowicą
Autor Wiadomość
kruk
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2009, 20:22   Uszczelka pod głowicą

Tak wiec od początku...Zaczeło sie jakis rok temu,kręciłem pume do ok 5tyś i po takiej jezdzie obroty zaczely sie zawieszac to na 3 tyś to na 1,5t.Kupiłem bocznikowy,wyczysciłem przepływke,bez efektu.Po jakims czasie obroty sie uspokoiły ale na wolnych spadały przy wysprzeglaniu do 500obr a na postoju utrzymywały sie na 700-750.
Wymieniłem swiece i kable...zero poprawy poza cichszym cykaniem silnika.Tak jezdzilem kilka miesiecy do czasu wydobywania sie z silnika dziwnego buczenia bez przyspieszenia i zamulania,wymienilem sprzegło,rozrzad i pompe wody...nic nie pomogło

Byłem na milionie podłaczen pod kompa i nic nie pokazywało do czasu az nowej pompy wody nie trafił szlag.Wymienili pompe,zrobili test Co2 w zbiorniczku iiiiiiiii okazało sie ze mam przedmuchana uszczelke pod głowicą.Wody dolewałem 100-200ml na miesiac.Po wymianie uszczelki wszystko sie uspokoiło... :564:
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-01-2010, 22:51   

kruk, bardzo mnie ciekawi ile taka impreza kosztuje- całość- i co przy tej operacji ci wymieniali? tzn jakie części i najważniejsze czy robili coś z głowicą tzn czy planowali czy jak to się tam nazywa?
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2010, 09:49   

Wszystko wyszło ok 2 tyś
Zaplacilem za: pompe wody,plyn chłodniczy,kable,świece,wezyk odpowietrzenia skrzyni korbowej,uszczelke pod głowice,szpilki do głowicy,czujnik VSS plus robocizna
Głowice zabielali
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 07-01-2010, 00:56   

kruk, ile za robotę płaciłeś ?
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2010, 08:22   

Nie wiem dokładnie ale 300-400zł
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 09-08-2010, 15:11   

przepraszam że tak późno tu piszę ale może ktoś wymieniał tylko same uszczelki pod głowicą i chciałbym wiedzieć jak cena tego jest ? :oops:
_________________

 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 09-08-2010, 15:53   

około 160zł
 
 
pluszek01
[Usunięty]

Wysłany: 09-08-2010, 23:08   

ja mogę u siebie zrobić za 150 zl +plan i uszczelka :) łącznie myślę , że w granicach 300 350zl wszystko razem :) Wiec zapraszam
 
 
toxic 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 30
Skąd: Harbutowice
Wysłany: 10-08-2010, 18:21   

Nie wiem czy się mylę jak tak to mnie poprawcie, bo mi się wydawało ,że w pumie nie wolno robić planowania głowicy.
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 13-11-2012, 00:25   

Czy ktoś jeszcze naprawiał uszczelkę pod głowicą?

Jaki powinien być koszt wyjęcia silnika, czy tego co z niego się wyjmuje do naprawy owej uszczelki, jaki koszt wstawienia naprawionych części z powrotem ?

Jaki koszt samej naprawy (zabielanie, czy cokolwiek tam trzeba zrobić).

Czy ruszają rozrząd przy tym? Uszczelka pod pokrywą zaworów? Jakakolwiek inna uszczelka jeszcze, czy inne części ?

Czy przy okazji coś innego warto też zrobić, żeby jakiś czas po tej naprawie nie zdechło coś co można było zrobić od razu ? Ktoś mógłby zrobić jakąś rozpiskę plizzz ??
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 22-11-2012, 19:57   

Odnosnie wymiany uszczelki pod głowicą to niestety muszą ruszyć rozrząd bo trzeba zdjąć pasek z kół. Silnika nie trzeba wyjmować wystarczy zdjąć głowicę i pod głowicą masz uszczelkę ktorą wymieniają na nową w pumie 1.7 podobno nie planuje się głowicy tylko się zabiela pytałem w 2 ASO i u paru mechaników to wszyscy mówią że trzeba splanować. Uszczelke pod deklem chyba też demontują bo przed robieniem głowicy wyjmują wałki < tego akurat nie jestem pewny niech wypowie się ktoś bardziej doświadczony w tych sprawach. Koszty zależne są od regionu :) w krakowie chcą 400 zl za samą robotę plus części
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 22-11-2012, 20:08   

Dzięki ;) w międzyczasie dowiadywałam się o kosztach, na szczęście u mnie uszczelka ok :mrgreen: i oby tak pozostało !!!
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 22-11-2012, 20:56   

No to dobrze :) słyszałem że po zrobieniu uszczelki silnik nie chodzi tak jak wcześniej nie wiem ile w tym prawdy. Jak sprawdzałaś uszczelkę ? Mnie sprawdzał mechanik za pomocą jakiegoś przyrządu który włożył do zbiorniczka od płynu chłodzącego wlał do tego urządzonka jakis płyn kazał uruchomić silnik i zostawić go na biegu jałowym na 10 minut modląc się żeby płyn nie zmienił koloru na fioloteowy bo to oznaczałoby uszkodzoną uszczelkę
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 22-11-2012, 21:09   

W temacie z termostatem wrzuciłam foto. U mnie wyglądało to bardzo podobnie. Naczynko z płynem, tylko, że płyn nie mógł zmienić się na żółty, na szczęście się nie zmienił.
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Pietia 
Umća Pumcia :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 548
Skąd: Siewierz
Wysłany: 15-01-2014, 15:01   

Ok więc u mnie na 99% jest uszczelka do wymiany z powodu tego że kompresja bije na węże od płynu chłodniczego i przy zakręconym korku niestety ale zaczyna mi się rozszczelniać układ z powodu ciśnienia :( Jakieś rady ? co robić co nie robić ? jak wygląda sprawa z planowaniem głowicy ? Chciałbym żeby się ktoś doświadczony wypowiedział bądź ktoś kto już to robił :)

Z góry dziękuje
Pzdr Piet
_________________
Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo