Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 23:38 |
Ogrzewanie |
Autor |
Wiadomość |
Rathi
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005 Posty: 184 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-08-2005, 11:09 Ogrzewanie
|
|
|
Problem jest nastepujacy.
Jak sie zrobi troche zimniej na dworze, to przy wlaczonym ogrzewaniu prawie nic nie czuc.
Nawet na nagrzanym silniku.
Powietrze leci chodnawe.
Teraz to jeszcze nie problem, ale jak sie zaczna chlody, to bedzie tragedia.
Mam podejrzenie co to moze byc, ale wole miec pewnosc : )
I jeszcze jedna sprawa. Jak w czasie deszczu wlacze ogrzewanie, to bardzo szybko zaparowuja mi szyby : (
W sumie nawet jak wlacze chlodzenie to zaparowuja. Dopiero po wlaczeniu klimy jest w porzadku.
Ale przeciez nie bede wlaczal klimy w pazdzierniku-listopadzie.
Na co zwrocic uwage mechanikowi? |
_________________ Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier |
|
|
|
|
damianroy [Usunięty]
|
Wysłany: 16-08-2005, 18:14 ogrzewanie
|
|
|
przeczytaj mój post o temacie pokrętlo zimne ciepłe na 100% masz ten sam problem co ja znaczysie miałem bo sobie z nim poradziłem
pozdrawiam |
|
|
|
|
Jacek
Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 272 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 17-08-2005, 01:32
|
|
|
Rathi klimę i tak musisz od czasu do czasu włączyć ( praktycznie co miesiąc na kilka minut, to dla jej dobra). Klimatyzacja nie przeszkadza jeśli włączasz ogrzewanie, tylko osuszy Ci powietrze w autku. Najprawdopodobniej padło Ci pokrętło, albo zawór od nagrzewnicy i jest ciągle zamknięty. Ja tak miałem. Pozdro.:wink: |
|
|
|
|
Rathi
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005 Posty: 184 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-08-2005, 09:20
|
|
|
Znaczy jak mam ustawione na grzanie i wlacze klime, to powinno chlodzic czy nie?
Bo u mnie chlodzi niezaleznie od ustawienia pokretla.
Kilka minut wlaczonej klimy w zimie, to bylaby porazka. |
_________________ Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier |
|
|
|
|
Jacek
Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 272 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 17-08-2005, 10:58
|
|
|
Rathi działa u Ciebie w ogóle regulacja temperatury? |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-08-2005, 00:55
|
|
|
jak włączysz klima i ogrzewanie to powinno wiać ciepłe powietrze ale osuszone przez klime. |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
Rathi
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005 Posty: 184 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-08-2005, 08:03
|
|
|
Czyli mam cos zepsute, bo leci zimne.
W przyszlym tygodniu bede to naprawial. Jak nie zapomne, to dam znac co bylo.
Dziekuje za odpowiedzi : ) |
_________________ Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier |
|
|
|
|
Rathi
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005 Posty: 184 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-09-2005, 11:29
|
|
|
U mnie jednak padl elektrozawor. A przynajmniej wymiana pomogla i teraz juz ladnie grzeje i chlodzi : )
Niestety, kosztowalo mnie to 327 zl (w tym 55 za plyn chlodzacy). |
_________________ Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier |
|
|
|
|
Sid0r
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 111 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-10-2010, 14:05
|
|
|
Witam,
Odświeżam temat, ponieważ właśnie coś podobnego mi się zaczęło przytrafiać.
No więc zacznijmy od tego, że nawet kiedy silnik jest nagrzany - nie wpada ciepłe powietrze, czyli tak jak powyżej.
Ale... Kiedy rozpoczynam ostrzejszą jazdę (trzymam pumę cały czas na wysokich obrotach, np. do 5 tys na 1biegu, do 5 tys na 2biegu itd) wtedy zaczyna być wszystko ok i z powrotem ogrzewanie działa (temp. silnika wynosi tyle samo co przy normalnej jeździe).
Niedługo minie kolejne 13 tys km (a co tyle robię przeglądy), dlatego na pewno zwrócę na to uwagę mechanikom, lecz jeśli ktoś mógłby mi pomóc, to może zaoszczędziłbym trochę kasy.
Pozdrawiam,
Karol |
|
|
|
|
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
Wysłany: 02-10-2010, 14:53
|
|
|
Zapewne elektrozawór nagrzewnicy.
Aczkolwiek cena jaką zapłacił Rathi zdecydowanie wysoka, chyba że coś tam więcej mu grzebali... u mnie było zawór 135zł plus odpowietrzenie układu - usługa 40 zł razem 175 zł |
_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz |
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 02-10-2010, 19:44
|
|
|
ja to też wymieniłem i tak elektrozawór z xxx firmy ( nie Chinszczyzna! ) i tak w jednej hurtowni za ten sam zawór chcieli 160zł a znowu w innej hurtowni za tą samą markę 60zł wymiana samemu bo jest prosta |
_________________
|
|
|
|
|
KELLUNIA
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 23 Cze 2010 Posty: 86 Skąd: MIŃSK MAZOWIECKI
|
Wysłany: 03-10-2010, 18:58
|
|
|
Rathi napisał/a: | U mnie jednak padl elektrozawor. A przynajmniej wymiana pomogla i teraz juz ladnie grzeje i chlodzi : )
Niestety, kosztowalo mnie to 327 zl (w tym 55 za plyn chlodzacy). |
straaaaaasznie dużo... ja niedawno wymieniałam taki elektrozawór bo mi w warsztacie przy montażu gazu rozwalili i sama część kosztowała 56zł (w warszawie) ... a wymiana jest bajecznie prosta |
|
|
|
|
Tomko
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 05-10-2010, 14:39
|
|
|
Witajcie, u mnie kiedyś tylko grzało..Wymieniłem elektrozawór (jeden z tych tańszych) i na jakieś 3-4 miesiące był spokój. Teraz zauważyłem że działa tylko zimne powietrze bez względu na położenie pokrętła ciepło/zimno. Zaobserwowałem też ciekawostkę - gdy silnik pracuje na wyższych obrotach a pokrętło jest w pozycji "ciepłej" to zaczyna grzać. Dzieje się tak tylko przez czas kiedy silnik pracuje na wyższych obrotach, przy spokojniejszej jeździe potrafi zacząć znowu chłodzić. Czy ma ktoś na to radę? Czy to kwestia zaworu? może zakamienionego układu? a może coś innego ?? |
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-10-2010, 16:10
|
|
|
Hmm... termostat |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
Tomko
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 06-10-2010, 10:57
|
|
|
Dzisiaj zaobserwowałem jeszcze jedną ciekawą rzecz, po ustawieniu pokrętła na max ciepłe grzało non stop, ale nie reagowało na regulacje w zakresie od pół do max ciepłego, po przełączeniu na zimne, chłodziło ale później po przestawieniu na ciepłe nie chciało grzać dopóki silnik nie zaczął pracować na wyższych obrotach. Ma ktoś jakiś pomysł jeszcze ?? |
|
|
|
|
|