Przesunięty przez: Gaydek 07-05-2013, 20:40 |
guma pod przedni zderzak |
Autor |
Wiadomość |
Qszysiek
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 201 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16-05-2009, 20:52
|
|
|
Ja mogę odsprzedać, mam dwie więc jedna mi leży i się marnuje |
_________________ bye bye Moondust silver...
Moja Puma |
|
|
|
|
robertpuma1910
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007 Posty: 1088 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 25-06-2009, 10:31
|
|
|
Wczoraj jeździłem w nawałnicę po drogach a raczej rwących rzekach i guma pod zderzakiem po bokach mi sie oderwała. Trzyma się tylko na przodzie. Wie ktoś jak ją przymocować? Widzę w gumie dziury. Pytanie czy jakies zatrzaski odpadły czy może są one na trwałe w zderzaku i należy tylko zapiąc ponownie? |
_________________ Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
|
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-06-2009, 14:57
|
|
|
W zderzaku od wewnętrznej strony masz wystające zatrzaski, tak więc wystarczy tylko naciągnąć trochę gumę i trafić otworkami w gumie na te odstające wypustki. I śmigasz dalej |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-06-2009, 23:17
|
|
|
Ja nie mam metalowych zatrzasków u siebie i jakoś guma nie spada. I potrzeba siły, żeby wyjąć gumę z zaczepu. |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
CikCiak
& Tygrys
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Maj 2008 Posty: 1171 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 26-06-2009, 06:05
|
|
|
Ja też nie mam metalowych zacisków. Trzyma się u mnie jak u Słoodzika. |
_________________ Miałam 1.4, mam 1.7, a teraz MB SLK, czyli nie ma jazdy bez gwiazdy
|
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 26-06-2009, 10:01
|
|
|
To ja nie wiem jak Wam się ta guma trzyma nasunięta tylko na same plastikowe wypustki wystające ze zderzaka. Ja mam oryginalne metalowe spinki, dokupowałem chyba 4 w ASO i pamiętam jak powiedziałem w serwisie o co mi chodzi pan znalazł spinki bez problemu w programie komputerowym. Więc spinki fabrycznie od nowości powinny się tam znajdować. |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
delaveine
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 81 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-06-2009, 01:53
|
|
|
sharky napisał/a: | To ja nie wiem jak Wam się ta guma trzyma nasunięta tylko na same plastikowe wypustki wystające ze zderzaka. |
Trzyma się siłą grawitacji hehe A tak na poważnie... zagłębiłem się troszkę w temacie i wszystko zależy od gumy jaką masz zamontowaną pod zderzakiem.
A mianowicie... Gumy występowały w dwóch wersjach. Jako oryginał i zamiennik.
W przypadku zamiennika otwory w gumie są troszkę większe, przez co występuje luz i dlatego też zostały przewidziane do tej wersji gumy zatrzaski zabezpieczające. Wersja oryginalna nie potrzebuje takiego gadżetu, gdyż otworki ma mniejsze i kikuty ze zderzaka wchodzą dosłownie na wcisk.
Tak więc wygląda na to, że Puma CikCiak i Moja mają fabryczne zderzakowe gumy i jakieś metalowe zatrzaski są nam całkowicie obce
Info na ten temat uzyskałem od jednego z niemieckich ASO Forda. |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
CikCiak
& Tygrys
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Maj 2008 Posty: 1171 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 27-06-2009, 09:25
|
|
|
Ja się musiałąm sporo namęczyć, aby wsadzić część plastiku w ten otwór w gumie pod zderzakiem. Musiałam trochę ją naciągnąć aby weszła |
_________________ Miałam 1.4, mam 1.7, a teraz MB SLK, czyli nie ma jazdy bez gwiazdy
|
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 27-06-2009, 09:49
|
|
|
Słoodzik napisał/a: | A mianowicie... Gumy występowały w dwóch wersjach. Jako oryginał i zamiennik. |
Słoodzik napisał/a: | Info na ten temat uzyskałem od jednego z niemieckich ASO Forda. | Dziwne... Ja wiem, że mam oryginalną gumę i jak dokupowałem metalowe spinki to na rysunku z częściami w serwisie forda normalnie występują, po prostu powiedziałem o co mi chodzi koleś spojrzał w kompa, spisał numer katalogowy, poszedł na zaplecze i przyniósł tylko 2 bo więcej akurat nie mieli, resztę sprowadził mi z niemiec na zamówienie. Więc nie sprawdza się w ogóle Twoja teoria. Słoodzik napisał/a: | W przypadku zamiennika otwory w gumie są troszkę większe, przez co występuje luz i dlatego też zostały przewidziane do tej wersji gumy zatrzaski zabezpieczające. | U mnie nic luzu nie ma ale oczywiste jest, że jakbym nie miał spinek to zahaczając gumą o krawężnik np. przy parkowaniu zesunęłaby się ona z tych plastikowych kikutów wystających ze zderzaka, na które guma jest tylko nasunięta. Słoodzik napisał/a: | Tak więc wygląda na to, że Puma CikCiak i Moja mają fabryczne zderzakowe gumy i jakieś metalowe zatrzaski są nam całkowicie obce | Prędzej powiedziałbym, że ktoś w jakimś celu ściągał u Was gumę albo poprzedni właściciel dokupił gumę i zamocował ją tylko na wcisk na te kikuty nie używając do tego fabrycznych spinek. Sam sobie tych spinek nie wymyśliłem a koleś w serwisie Forda też ich nie dorysował na schemacie w Paint'cie i nie nadł im numeru katalogowego. |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-06-2009, 12:00
|
|
|
Powiedziałem to czego dowiedziałem się z niemieckiego aso. I nie jest to moja teoria, tylko osoby która na codzień zajmuje się częściami zamiennymi do fordów. Poza tym nie każdy serwis pracuje na tym samym systemie i nie ma tego samego dostawcy części, tak więc bardzo możliwe że w przypadku Twojego pracownik miał dostęp tylko do aplikacji gdzie występował tylko jeden rodzaj gumy. W przypadku tego aso mieli dostęp zarówno do oryginałów jak i zamienników. I jeszcze ważna informacja. Skoro uważasz, że masz oryginalną gumę masz również na nim wybite logo Forda. W moim przypadku logo występuje w 3 miejscach.
sharky napisał/a: | U mnie nic luzu nie ma ale oczywiste jest, że jakbym nie miał spinek to zahaczając gumą o krawężnik np. przy parkowaniu zesunęłaby się ona z tych plastikowych kikutów wystających ze zderzaka, na które guma jest tylko nasunięta. |
W moim przypadku zahaczając o krawężnik guma pozostaje nadal na swoim miejscu i nie wypada z kikutów. Jeśli będziesz na zlocie zobaczysz jak wygląda to u mnie i dokonamy porównania z Twoją wersją |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 27-06-2009, 13:31
|
|
|
W tym serwisie Forda gdzie kupowałem spinki mają tylko oryginalne części. Zamienniki to kupuje się w zwykłych sklepach motoryzacyjnych a nie u autoryzowanego dealera, przynajmniej w tym przypadku.
http://klubpumy.pl/viewto...ghlight=#115108 W tym temacie są zdjęcia zamocowanej gumy, mam tak samo tyle, że na oryginalne spinki a nie na wkręty, a tam gdzie są śruby są oryginalne czarne wciski. W wolnej chwili i przy okazji dostępu do kanału zrobię fotki. Tymczasem zamieszczam fotki jak wygląda spinka:
|
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-06-2009, 18:47
|
|
|
W większości serwisów dostępne są zarówno części oryginalne jak i ich zamienniki, które posiadają aprobatę producenta, czyli spełniają wymogi rozporządzenia GVO. Tak więc klient ma wybór które części będzie montował w aucie.
Co do gumy to z mojej strony temat uważam za zamknięty. Prawdą jest że mamy inne gumy u siebie w autkach, a sprzeczanie się która jest oryginalna do niczego dalej nie prowadzi.
Najważniejsze że się trzymają i ich nie zgubimy, to się liczy
Jeśli będzie możliwość porównania naszych części w realu to tak zrobimy |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
|