Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
07-05-2013, 20:40
guma pod przedni zderzak
Autor Wiadomość
Qszysiek 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-05-2009, 20:52   

Ja mogę odsprzedać, mam dwie więc jedna mi leży i się marnuje :)
_________________
bye bye Moondust silver... :)


Moja Puma
 
 
robertpuma1910 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 1088
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 25-06-2009, 10:31   

Wczoraj jeździłem w nawałnicę po drogach a raczej rwących rzekach i guma pod zderzakiem po bokach mi sie oderwała. Trzyma się tylko na przodzie. Wie ktoś jak ją przymocować? Widzę w gumie dziury. Pytanie czy jakies zatrzaski odpadły czy może są one na trwałe w zderzaku i należy tylko zapiąc ponownie?
_________________
Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2009, 14:57   

W zderzaku od wewnętrznej strony masz wystające zatrzaski, tak więc wystarczy tylko naciągnąć trochę gumę i trafić otworkami w gumie na te odstające wypustki. I śmigasz dalej :mrgreen:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 25-06-2009, 18:09   

Gumę wciskasz normalnie w swoje miejsce w zderzaku ale żeby nie spadała musisz mieć takie metalowe zatrzaski, które wciskasz na te plastikowe wypustki zderzaka po wsunięciu gumy.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2009, 23:17   

Ja nie mam metalowych zatrzasków u siebie i jakoś guma nie spada. I potrzeba siły, żeby wyjąć gumę z zaczepu.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
CikCiak 
& Tygrys


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Maj 2008
Posty: 1171
Skąd: W-wa
Wysłany: 26-06-2009, 06:05   

Ja też nie mam metalowych zacisków. Trzyma się u mnie jak u Słoodzika.
_________________
Miałam 1.4, mam 1.7, a teraz MB SLK, czyli nie ma jazdy bez gwiazdy ;)
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 26-06-2009, 10:01   

To ja nie wiem jak Wam się ta guma trzyma nasunięta tylko na same plastikowe wypustki wystające ze zderzaka. Ja mam oryginalne metalowe spinki, dokupowałem chyba 4 w ASO i pamiętam jak powiedziałem w serwisie o co mi chodzi pan znalazł spinki bez problemu w programie komputerowym. Więc spinki fabrycznie od nowości powinny się tam znajdować.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
delaveine 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 81
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-06-2009, 12:19   

robertpuma1910, zajrzyj tutaj:
http://klubpumy.pl/viewto...ghlight=#115108
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 26-06-2009, 13:07   

O właśnie na te plastikowe wypustki ze zderzaka, w które sa powkręcane wkręty nasuwa się te metalowe spinki, które powinny być tam fabrycznie.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-06-2009, 01:53   

sharky napisał/a:
To ja nie wiem jak Wam się ta guma trzyma nasunięta tylko na same plastikowe wypustki wystające ze zderzaka.


Trzyma się siłą grawitacji hehe :mrgreen: A tak na poważnie... zagłębiłem się troszkę w temacie i wszystko zależy od gumy jaką masz zamontowaną pod zderzakiem.
A mianowicie... Gumy występowały w dwóch wersjach. Jako oryginał i zamiennik.
W przypadku zamiennika otwory w gumie są troszkę większe, przez co występuje luz i dlatego też zostały przewidziane do tej wersji gumy zatrzaski zabezpieczające. Wersja oryginalna nie potrzebuje takiego gadżetu, gdyż otworki ma mniejsze i kikuty ze zderzaka wchodzą dosłownie na wcisk.

Tak więc wygląda na to, że Puma CikCiak i Moja mają fabryczne zderzakowe gumy i jakieś metalowe zatrzaski są nam całkowicie obce :wink:

Info na ten temat uzyskałem od jednego z niemieckich ASO Forda.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
CikCiak 
& Tygrys


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Maj 2008
Posty: 1171
Skąd: W-wa
Wysłany: 27-06-2009, 09:25   

Ja się musiałąm sporo namęczyć, aby wsadzić część plastiku w ten otwór w gumie pod zderzakiem. Musiałam trochę ją naciągnąć aby weszła :)
_________________
Miałam 1.4, mam 1.7, a teraz MB SLK, czyli nie ma jazdy bez gwiazdy ;)
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 27-06-2009, 09:49   

Słoodzik napisał/a:
A mianowicie... Gumy występowały w dwóch wersjach. Jako oryginał i zamiennik.
Słoodzik napisał/a:
Info na ten temat uzyskałem od jednego z niemieckich ASO Forda.
Dziwne... Ja wiem, że mam oryginalną gumę i jak dokupowałem metalowe spinki to na rysunku z częściami w serwisie forda normalnie występują, po prostu powiedziałem o co mi chodzi koleś spojrzał w kompa, spisał numer katalogowy, poszedł na zaplecze i przyniósł tylko 2 bo więcej akurat nie mieli, resztę sprowadził mi z niemiec na zamówienie. Więc nie sprawdza się w ogóle Twoja teoria. :wink:
Słoodzik napisał/a:
W przypadku zamiennika otwory w gumie są troszkę większe, przez co występuje luz i dlatego też zostały przewidziane do tej wersji gumy zatrzaski zabezpieczające.
U mnie nic luzu nie ma ale oczywiste jest, że jakbym nie miał spinek to zahaczając gumą o krawężnik np. przy parkowaniu zesunęłaby się ona z tych plastikowych kikutów wystających ze zderzaka, na które guma jest tylko nasunięta.
Słoodzik napisał/a:
Tak więc wygląda na to, że Puma CikCiak i Moja mają fabryczne zderzakowe gumy i jakieś metalowe zatrzaski są nam całkowicie obce
Prędzej powiedziałbym, że ktoś w jakimś celu ściągał u Was gumę albo poprzedni właściciel dokupił gumę i zamocował ją tylko na wcisk na te kikuty nie używając do tego fabrycznych spinek. Sam sobie tych spinek nie wymyśliłem a koleś w serwisie Forda też ich nie dorysował na schemacie w Paint'cie i nie nadł im numeru katalogowego. ;)
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-06-2009, 12:00   

Powiedziałem to czego dowiedziałem się z niemieckiego aso. I nie jest to moja teoria, tylko osoby która na codzień zajmuje się częściami zamiennymi do fordów. Poza tym nie każdy serwis pracuje na tym samym systemie i nie ma tego samego dostawcy części, tak więc bardzo możliwe że w przypadku Twojego pracownik miał dostęp tylko do aplikacji gdzie występował tylko jeden rodzaj gumy. W przypadku tego aso mieli dostęp zarówno do oryginałów jak i zamienników. I jeszcze ważna informacja. Skoro uważasz, że masz oryginalną gumę masz również na nim wybite logo Forda. W moim przypadku logo występuje w 3 miejscach.

sharky napisał/a:
U mnie nic luzu nie ma ale oczywiste jest, że jakbym nie miał spinek to zahaczając gumą o krawężnik np. przy parkowaniu zesunęłaby się ona z tych plastikowych kikutów wystających ze zderzaka, na które guma jest tylko nasunięta.


W moim przypadku zahaczając o krawężnik guma pozostaje nadal na swoim miejscu i nie wypada z kikutów. Jeśli będziesz na zlocie zobaczysz jak wygląda to u mnie i dokonamy porównania z Twoją wersją :wink:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 27-06-2009, 13:31   

W tym serwisie Forda gdzie kupowałem spinki mają tylko oryginalne części. Zamienniki to kupuje się w zwykłych sklepach motoryzacyjnych a nie u autoryzowanego dealera, przynajmniej w tym przypadku. :razz:

http://klubpumy.pl/viewto...ghlight=#115108 W tym temacie są zdjęcia zamocowanej gumy, mam tak samo tyle, że na oryginalne spinki a nie na wkręty, a tam gdzie są śruby są oryginalne czarne wciski. :) W wolnej chwili i przy okazji dostępu do kanału zrobię fotki. :) Tymczasem zamieszczam fotki jak wygląda spinka:
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-06-2009, 18:47   

W większości serwisów dostępne są zarówno części oryginalne jak i ich zamienniki, które posiadają aprobatę producenta, czyli spełniają wymogi rozporządzenia GVO. Tak więc klient ma wybór które części będzie montował w aucie.

Co do gumy to z mojej strony temat uważam za zamknięty. Prawdą jest że mamy inne gumy u siebie w autkach, a sprzeczanie się która jest oryginalna do niczego dalej nie prowadzi.
Najważniejsze że się trzymają i ich nie zgubimy, to się liczy :wink:

Jeśli będzie możliwość porównania naszych części w realu to tak zrobimy :grin:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo