Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
16-05-2009, 20:19
Jeśli Puma gaśnie na wolnych obrotach -> Przeczytaj
Autor Wiadomość
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 05-06-2009, 12:55   

daro85, nie...nie ma gasnąć..na wolnych obrotach powinien chodzić normalnie.
Efekt odpięcia przepływki jest taki, że jak dodasz gazu to samochód najpierw się zadławi a później pojedzie. Tzn najpierw obroty spadną a później normalnie pojedzie...

Chodzi o to żebyś sprawdził czy jak odepniesz przepływomierz to czy też obroty będą Ci tak falować i czy będzie gasł...
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 05-06-2009, 13:31   

zrobiłem tak jak mówiłeś i jak dodałem gazu to sie zadławił wskazówka poszła do góry potem znowu i zgasł?

[ Dodano: 05-06-2009, 15:48 ]
ktoś jeszcze mi coś poradzi? ludzie co to może być?
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 05-06-2009, 23:49   

daro85, czyli na odpiętym przepływomierzu to samo ? Ciągle gaśnie ?
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 06-06-2009, 07:20   

byłem wczoraj wieczorem u mechanika wymieniłem filtr paliwa, powietrza. przepływomierz sprawdzony jest czysty. zawór bocznikowy powietrza też jest ok. cewka tez powinna być ok bo przerywałby też w czasie jazdy na wyzszych obrotach. zostaja tylko wtryski. wlałem jescze jedno stp do baku bo tamten nic nie dał. ma ktoś jeszcze jakieś sugestie? jesli stp nie pomoże to pozostaje mi czyszczenie wtrysków ultradzwiekiem albo kupno nowej listwy wtryskowej. gorzej jak to bedzie jeszcze co innego :sad:

[ Dodano: 06-06-2009, 08:24 ]
odp Speedy: nie gaśnie mi, tylko nierówno chodzi na biegu jałowym i lekko poszarpuje! w czasie jazdy na wyzszych obrotach wszystko jest ok. tak jakby miał ubogą mieszankę. przy jezdzie= wyższe cisnienie paliwa problem znika. chyba wtryski 3 i 4 sa przytkane i dlatego też jest wieksze napiecie na 3 i 4 kablu.
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
CikCiak 
& Tygrys


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Maj 2008
Posty: 1171
Skąd: W-wa
Wysłany: 06-06-2009, 07:53   

Od jakiego okresu się tak dzieje. Może zatankowałeś paliwo z wodą? W poprzednim aucie raz też tak się nam zdażyło. Myśleliśmy, że to cewka, wtryski (po kolei wymieniane w serwisie i problem pozostawał), ale jak wlaliśmy płyn specjalny do paliwa (koszt około 10 zł) - problem znikł :)
_________________
Miałam 1.4, mam 1.7, a teraz MB SLK, czyli nie ma jazdy bez gwiazdy ;)
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 06-06-2009, 08:56   

Dzieje sie tak od tygodnia. spaliłem już cały bak od tego czasu i zatankowałem dziś drugi. wlałem do baku preparat do czyszczenia wtrysków on tez wiąże wodę ale na razie nie widze róznicy. po jakim czasie te objawy ci ustąpiły? czy to mozliwe że na orlenie maja wodę w paliwie?


Ps. Opoya wyluzuj człowieku. nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu :mrgreen:
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
Ostatnio zmieniony przez daro85 06-06-2009, 10:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
CikCiak 
& Tygrys


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Maj 2008
Posty: 1171
Skąd: W-wa
Wysłany: 06-06-2009, 13:43   

Po wlaniu środka wyłapującego wodę to kwestia kilku godzin.
_________________
Miałam 1.4, mam 1.7, a teraz MB SLK, czyli nie ma jazdy bez gwiazdy ;)
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 07-06-2009, 12:16   

wracając do tematu zauważyłem że:
1. silnik chodzi nierówno i lekko poszarpuje na biegu jałowym, w czasie jazdy wszystko jest ok. nawet jesli jade na 5 biegu przy 2 tyś obrotów auto nie przerywa; chodzi równo.
2. jesli włącze klime na biegu jałowym praca silnika się stabilizuje tylko czasami lekko szarpnie. czyli przy obciążeniu (klima) silnik chodzi w miarę równo na biegu jałowym.
3.przepływomierz jest czysty, zawór bocznikowy też. kable wymieniłem świece też (orginalne platynowe forda) silnik chodzi tak samo. dziwne jest to że na 3 i 4 kablu jest za duże napięcie. chociaż są nowe. myślałem że cewka pada ale mechanik mi powiedział że jest ok bo by przerywał silnik w czasie jazdy, i nie było by podwyż napięcia na 3i 4 kablu tylko na 1 i 4 albo na 2 i 3.
3. auto podłączyłem do kompa i wszystko jest ok tylko obroty silnika skaczą czasem pomiędzy 840 a 870.
3. myślałem jeszcze o wtryskach że mogą być przytkane wlałem specjalny preparat do baku wyjezdziłem cały zatankowałem znowu do pełna wlałem drugi raz i nie widzę różnicy. Silnik zachowuje się tak jak by dostawał na biegu jałowym za ubogą mieszankę a przy większym ciśnieniu paliwa ( jazda) wszystko jest ok. może muszę kupić nową listwę wtryskową? dziwi mnie tylko to podwyższone napięcie na tych 2 kablach i to że jak włącze klime to silnik równiej chodzi. ma ktoś jeszcze jakiś pomysł bo ja już nie wiem co robić a bardzo mnie to denerwuje :evil: Proszę o pomoc. Może ktoś też miał taki problem?
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 07-06-2009, 12:59   

daro85, listwa wtryskowa nic nie zmieni....ewentualnie wtryski ale wg to nie to.
Hmm...a sprawdzałeś woltomierzem napięcie ? Podłącz się gdzieś do zasilania 12V i sprawdź czy nie skacze. Może alternator...? Pasek od pompy wody się ślizga...chociaż to nie powinno mieć wpływu :roll: Nie wiem...rzucam pomysłami teraz :neutral:
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
  Wysłany: 12-06-2009, 17:17   

wracając do tematu nadal szukam powodu usterki. ładowanie zmierzone i jest ok. wymieniłem cewkę i jest to samo!! ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co to może być?? jutro planuje jechać jeszcze na oscyloskop do mechanika sprawdzić czujnik obrotów silnika. nie mam już żadnego pomysłu co to może być. pomóżcie please :cry:
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
michalknw 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 1096
Skąd: Knurów
Wysłany: 14-06-2009, 10:42   

a u mnie wyglada to w ten sposob, ze jak jade i wciskam sprzegło to czasem obroty nagle spadaja do 500 i sie utrzymuje ale jak mam właczona klimatyzacje to najczesciej odrazu gasnie... to bedzie podobny problem jak wyzej czy cos innego?
 
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2009, 20:33   

daro85 wiesz cos wiecej :?:
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 15-06-2009, 08:37   

michałknw nie u mnie jak jadę to wszystko jest ok. silnik nierówno chodzi na biegu jałowym. na oscyloskopie wyszły zakłócenia na czujniku położenia wału. mechanik powiedział że sygnał z tego czujnika idzie na komputer a z niego na wtryski i dlatego tak nierówno chodzi. prawdopodobnie czujnik jest przybrudzony np. opiłkami żelaza i to wystarczy żeby zakłócać prawidłową pracę silnika. teraz już przynajmniej wiem gdzie tkwi problem. jutro jadę do mechanika żeby mi wyczyścił ten czujnik. Jak będe po to napisze czy to pomogło :wink: pozdro
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
michalknw 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 1096
Skąd: Knurów
Wysłany: 21-06-2009, 12:53   

i co pomogło?? :wink: ja juz odzyskałem Pume od mechanika i naszczescie to tylko nie stykało cos przy predkosciomierzu juz nie gasnie :wink:
 
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 25-06-2009, 11:05   

nie odp. bo mialem na głowie obronę. od wczoraj już inż. daro :lol: . niestety nie pomogło dalej silnik nierówno chodzi na biegu jałowym, trochę może mniej ale problem dalej wystepuje. bedę szukał dalej ale sam nie wiem gdzie już szukać przyczyny?
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo