Przesunięty przez: Gaydek 24-04-2009, 15:59 |
samodzielna diagnostyka komputerowa |
Autor |
Wiadomość |
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-02-2009, 12:18
|
|
|
IMO dużo wygodniejszym rozwiązaniem jest skaner jako osobne urządzenie. Nie potrzebny do tego laptop. Mam taki skaner i polecam (kilka osób z klubu mogło się już przekonać o jego użyteczności). Jak nie zapomnę, wieczorem zamieszczę dokładniejsze info. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Kolin
NÓdziaŻ :D
Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 842 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 28-02-2009, 13:52
|
|
|
Opoya,
A też ma tyle możliwości co ten w aukcji podany ? |
_________________ Alfa Romeo 147 By Zender...
JTD powered by Cinsoft |
|
|
|
|
huugo [Usunięty]
|
Wysłany: 01-03-2009, 18:55
|
|
|
Opoya czy możesz podać nazwę skanera którego używasz, czy można nim zdiagnozowac (AirBag, ABS), |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-03-2009, 02:44
|
|
|
Dwa przykładowe linki:
http://www.auteltech.com/gs400.htm
http://www.jomax.pl/urzadzenia/IMP-0047.htm
Urządznie może nie najnowsze, ma już parę lat, ale warte każdej wydanej złotówki... Nie jestem w stanie policzyć ile aut zostało nim przeksanowanych (głównie Pumy i Cougary).
Fakt, że czasem pokazuje błąd trudny do interpretacji (i nie dotyczy to tylko Pum), ale często określa usterkę jednoznacznie.
Przykład: miałam w mojej Pumie błąd P0171 - czyli ponoć zbyt uboga mieszanka w cylindrze pierwszym. Auto skanowane przez dwa różne urządzenia - ten sam błąd. Zniknął po wyczyszczeniu przepływomierza.
Tak więc, opócz samego skanera, trzeba nauczyć się interpretować błędy. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
|
|
|
|
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
Wysłany: 04-03-2009, 16:47
|
|
|
Opoya a gdzie kupiłas, jaki koszt i czy jest do Twego s[rzetu jakas instrukcja jak interpretowac błędy? |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-03-2009, 17:18
|
|
|
Nie pamiętam ile kosztował, bo skaner należy do TAMa z Klubu Cougara i to on go kupił. Ale to ja ze skanera częściej korzystam, więc jest u mnie.
Znalazłam na ebayu aukcję z takim samym skanerem (wprawdzie aukcja zakończona, ale można do gościa napisać):
http://cgi.ebay.pl/Skaner...0127163001r1467
Kody błędów pokazywane są na wyświetlaczu, wraz z opisem, po angielsku.
Znalazłam też stronę sklepu z różnymi skanerami ("mój" też tam jest):
http://www.mari.pl/SKANER...0--default.html |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 04-03-2009, 18:31
|
|
|
Niestety takie skanery pokazuja tylko bledy silnika i osprzetu. Wiec nie pokarza wam baldu ABS itp. Ale i tak polecam. A jesli ktos ma pume z elektronicznym licznikiem to na liczniku moze te bledy czytac |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
Noalan
Big Forehead
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 158 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-03-2009, 19:36
|
|
|
A jak można na własnym liczniku sprawdzić kody błędów? |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 04-03-2009, 19:52
|
|
|
NIE ODPOWIADAM ZA SKUTKI UBOCZNE!!!!!
Żeby wejść w ten tryb diagnostyczny wystarczy
1) włożyć kluczyk i nie przekrecać
2) nacisnąć Reset na desce i trzymać
3) przekręcić kluczyk (do połowy lub można zapalić silnik) i nadal trzymać Reset
4) w ciągu 5 sekund pojawi się napis "test" na LCD, puścić Reset
Naciskając kolejno Reset jest dostęp do całej masy informacji
w tym najważniejsze chyba Diagnostic Trouble Code.
I pomysleć że za odczytanie tego w ASO chcą 200pln, hehe niedoczekanie ich.
Poniżej jest lista co się kolejno pokazuje u mnie (puma 1.7) i opis co się mi udało znaleźć:
"gage" - wskazówki przemiatają licznik, można zrobić zdjęcie przy 220km/h
"888.8 8888" - test lcd
"bulb" - test żaróweczek na tablicy
"r07 pass" - test ROMu
"EE01 pass" test pamięci wymazywalnej
"AC44 date" - podobno to jakis numer zegara czy programu
"none dtc" - to jest własnie Diagnostic Trouble Code, czyli kody błędów, czyli to co odczytuje się przez OBDII, kody błędów do forda można łatwo znaleźć w necie, ajk jest kilka błędów to kolejne naciśnięcia Reset pokazują je po kolei. Nie wiem jak się kasuje.
"000.0 spd e" - prędkość w mph, ale ja sobie stałem
"000.0 spd" - w km/h
"0000" - obroty, działa ponoć nawet jak się nie ma obrotka
"14 6 fuel" - ile nam paliwa zostalo
"petr engine" - faktycznie mam benzyniaka
"096 C > 041.2" temperatura silnika i cos innego na zmianę, jak jedno rośnie to drugie maleje
"12.2bat" napięcie akumulatora
"-0 illu" - czy podświetlona aktualnie deska, czy nie
"069 lcd" - ostatnia pozycja na przednim siedzeniu?
"-b cr" crank sense ?
"-b 16""
"-6 LS"
"-1 65t"
"-0 rdo"
"-0 rst"
"-0 fli"
"-1 6cd"
"-0 HTL"
"82 PA"
"02 >0A Pb" na zmianę mruga
"f0 Pc"
"0c Pd"
"155 Pe0"
"146 Pe1"
"255 Pe2"
"255 Pe3"
"255 Pe4"
"251<->249 Pe5" nie może się zdecydować
"000 Pe6"
"183 Pe7"
i na powrót "Gage" i wskazówki latają |
|
|
|
|
huugo [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2009, 22:23
|
|
|
Z tymi skanerami -testerami OBD2 to nie do końca jest tak jak piszą sprzedawcy, ponieważ one odczytują tylko błędy związane z emisją spalin a niestety nie wszystkie parametry są odczytywane przez system OBD. Dobry tester łączy się bezpośrednio ze sterownikiem, a spotkałem się już z tym że tester OBD2 nie pokazał błędu zapisanego w sterowniku silnika. Dlatego takimi testerami nie można zdiagnozować sterownika ABS-u czy poduszki. |
|
|
|
|
zibi_21-1984
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 30 Cze 2008 Posty: 80 Skąd: Libiąż k.Oświecimia
|
Wysłany: 24-03-2009, 16:42
|
|
|
Kody błędów , moze komuś sie przyda:
http://www.troublecodes.n...01obd2mil.shtml
trzeba sobie przetłumaczyc.
[ Dodano: 24-03-2009, 17:56 ]
A może mi ktoś pomóc co oznaczają pozostałe kody które mi wyskakują.Mam takie błędy :
0115 - to czujnik temperatury czynnika chłodzącego silnik .
9318 , 9204 , 9201. - ??? |
_________________ _zibi_ |
|
|
|
|
COCKIN
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 08 Kwi 2007 Posty: 83 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 12-04-2009, 13:14
|
|
|
Kupil ktos moze ten kabel diagnostyczny? I jestem ciekaw jak np sprawdza sie przyspieszenie 0-100. |
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
|
|
|
|
|