To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ dolotowy i wydechowy - Montaż stożka i jego wybór

Danieloon - 27-10-2008, 16:06

bartolomeo tylko widzisz ja mam samochod u mechanika i poprostu nie wiem jaka tam jest średnica dolotu a chciałem z allegro zamówic. wiesz może jaka tam jest srednica? Pozdrawiam
Kolin - 27-10-2008, 16:44

bartolomeo napisał/a:
Danieloon napisał/a:
Może mi kotoś pomóc i pwiedzieć jakią średnice ma ten filter na odme

jeśli powiesz że chcesz filtr na odmę to da ci koleś odpowiedni, bo rozmiar raczej jest tylko jeden
Danieloon napisał/a:
jaką średnice dolotu

pisze, poszukaj



Są 3

Danieloon - 27-10-2008, 20:07

Kolin a to czy silnik 1.4 czy 1.7 w pumie to bedzie róznica z tym filtrem na odme?
Kolin - 28-10-2008, 11:25

Są w zasadzie

9,15,18,20,25

Do Pumy potrzeba 25mm

Montaż stożka to 77mm

bartolomeo - 28-10-2008, 16:24

Kolin napisał/a:
Są w zasadzie

9,15,18,20,25

Do Pumy potrzeba 25mm

na odmę??
nie pamiętam jaki u mnie jest w 1.4 ale na pewno nie taki gruby
myślę że max 20mm,

Danieloon - 28-10-2008, 20:42

Już wiem jaki jest na odme do 1.4 u mnie jest to 15mm średnica wlotu

[ Dodano: 30-10-2008, 15:43 ]
Mam jeszcze jedno pytanie. Ten filterek na odme co jest to się go czyści? czy wymienia?

Kolin - 31-10-2008, 17:21

Danieloon napisał/a:
Mam jeszcze jedno pytanie. Ten filterek na odme co jest to się go czyści? czy wymienia?


Jak dla mnie można go wymienić co druga wymianę oleju czyli 16-20 tysi, grosze kosztuje i tak :)



Tak sobie teraz siedzę i myślę... Ma ktoś w Pumie zrobiony cały układ z stali nierdzewnej czy jestem jedyny ? :mrgreen:

bartolomeo - 01-11-2008, 10:49

Kolin napisał/a:
Danieloon napisał/a:
Mam jeszcze jedno pytanie. Ten filterek na odme co jest to się go czyści? czy wymienia?


Jak dla mnie można go wymienić co druga wymianę oleju czyli 16-20 tysi, grosze kosztuje i tak

po co, mnie gdzieś tam zwisa na dole. Moim zdaniem nie musi być czyszczony. Co innego duży stożek.

Kolin - 01-11-2008, 11:35

Dla mnie filtr jest filtrem, oba spełniają te same zadania. Każdy robi wg swojego uznania

Tak samo dla mnie mycie stożka mija się z celem, wole nowy zakupić.

bartolomeo - 01-11-2008, 19:51

Kolin napisał/a:
Tak samo dla mnie mycie stożka mija się z celem, wole nowy zakupić

jeśli ktoś ma K&N to co pół roku będzie kupował nowy?? Dla mnie akurat to mija się z celem, bo to nie jest filtr za 30 czy 70 zł.
Kolin napisał/a:
Dla mnie filtr jest filtrem, oba spełniają te same zadania

Filtr powietrza a odma to dwie różne rzeczy.

Kolin - 02-11-2008, 10:54

Cytat:
jeśli ktoś ma K&N to co pół roku będzie kupował nowy?? Dla mnie akurat to mija się z celem, bo to nie jest filtr za 30 czy 70 zł.



To w pół roku robisz 20-30 tys km ? bo ja taki przebieg to robię w 4-6 lat ( po prostu mało użytkuję swój samochód )

Dla mnie osobiście nie jest to problem... W Każdym razie, zawsze możesz dopasować K&N tej samej wielkości do poprzedniego. Ale jak już pisałem każdy robi wg swojego uznania. Fakt jest też taki, że dużo użytkowników nawet nie wie jak myć poprawnie filtr stożkowy, ja tego też nie wiem i dlatego będę kupował nowy.

bartolomeo napisał/a:
Filtr powietrza a odma to dwie różne rzeczy.


Ale oba się z czasem syfią

A tak żebyś to panie zrozumiał załóż stożek jedz na Hamownie... umyj go 1-2 razy( po swojemu ) i jedz powtórnie na Hamownie może wtedy zrozumiesz do czego zmierzam.

Speedy - 02-11-2008, 11:39

Kolin, do czego...?? :wink: :)
bartolomeo - 02-11-2008, 21:54

Kolin napisał/a:
Cytat:
jeśli ktoś ma K&N to co pół roku będzie kupował nowy?? Dla mnie akurat to mija się z celem, bo to nie jest filtr za 30 czy 70 zł.



To w pół roku robisz 20-30 tys km ? bo ja taki przebieg to robię w 4-6 lat ( po prostu mało użytkuję swój samochód )

oczywiście że stożka nie myje się od tak bo przejechało się ileś tam kilometrów, stożek myje się wtedy gdy jest zasyfiony. Jeśli ktoś jeździ bo samym asfalcie to nie będzie go mył tak często jak ten co jeździ po polnych drogach, czy jeszcze gdzieś tam po cementowniach. Raz przejedziesz po takiej nawierzchni jak jeździła Paula i stożek masz do mycia, bo jest cały pokryty pyłem.
Oczywiście dotyczy się to też pory zimowej, gdy jest pełno syfu na drogach, również warto go umyć. Puma nie ma pokrywy pod silnikiem więc cały piach, leci do środka.
Można go wypłukać normalną wodą, żeby zmyć sam piach, są też specjalne środki do mycia stożków. Również można myć Perwolem czy czymś tam co Opoya proponowała.

Kolin napisał/a:
Dla mnie filtr jest filtrem, oba spełniają te same zadania
Kolin napisał/a:
bartolomeo napisał/a:
Filtr powietrza a odma to dwie różne rzeczy.


Ale oba się z czasem syfią

nie wynika to z Twoich wypowiedzi
Kolin napisał/a:
A tak żebyś to panie zrozumiał załóż stożek jedz na Hamownie... umyj go 1-2 razy( po swojemu ) i jedz powtórnie na Hamownie może wtedy zrozumiesz do czego zmierzam.

Mam założony, więc do czego zmierzasz?? Uważasz że jak umyjesz stożek to stracisz tego jednego konia z trzech zyskanych na sportowym filtrze??
A gdy umyjesz w specjalnym środku to nic nie stracisz??

Kolin - 03-11-2008, 08:03

Cytat:

Mam założony, więc do czego zmierzasz?? Uważasz że jak umyjesz stożek to stracisz tego jednego konia z trzech zyskanych na sportowym filtrze??
A gdy umyjesz w specjalnym środku to nic nie stracisz??


Miałem na myśli, że dla mnie stożek myty parę razy nie ma już takich samych właściwości filtrujących

Anonymous - 03-11-2008, 10:23

Kolin, to po co K&N daje na niego gwarancje 1000000km?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group