Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Remont czy Swap?
blak2k - 28-05-2014, 22:38 Temat postu: Remont czy Swap? Hey! Swoją pumkę kupiłem dwa miesiące temu i po dwóch tygodniach zauważyłem duże zużycie oleju (jakieś 2,5 litra na 1000 km ). Wraz ze znajomym zmierzyliśmy kompresję i wynosi: I-16,1 II-16,2 III-16,1 IV-15,0 (dodam, że podczas mierzenia kompresji strasznie sikało olejem z dwóch ostatnich cylindrów, a czwarta świeca była nim dosłownie oblana). Jak myślicie ile wyniósł by mnie remont i czy w ogóle jest on opłacalny (obrawiam pierścionki i uszczelniacze)? Może dołożyć trochę floty i od razu pomyśleć o swapie na coś większego?
WieSiu - 29-05-2014, 09:16
blak2k napisał/a: | Może dołożyć trochę floty i od razu pomyśleć o swapie na coś większego? |
oczywiscie tak
blak2k - 29-05-2014, 18:41
Właśnie myślałem nad wsadzeniem tam 2.0 z Mondeo Mk1/Mk2... Już kiedyś czytałem tu na forum, że ten silnik może być za ciężki do pumy, ale z tego co udało mi się wyszukać w necie wynika, że jest tylko 18 kg cięższy od 2.0 z Fiesty ST i 34 kg cięższy od 1.6 z pumy.
Cytat: | Ford Duratec 2000
Engine (cc): - 1999cc
Basic Power: - 145 bhp
Weight: - 97kgs
Height: - 67cms
Length: - 49cms
Block: - Alloy
Head: - Alloy
Valves: - 16 Valves, Twin Cam
2nd Hand: - £900 (approx)
Ease of fit: - In-line gearbox conversion can be costly, also needs aftermarket fueling system
|
Cytat: | Ford Zetec 2000
Engine (cc): - 1988cc
Basic Power: - 135-145 bhp
Weight: - 115kgs
Height: - 60cms
Length: - 50cms
Block: - Cast Iron
Head: - Alloy
Valves: - 16 Valves, Twin Cam
2nd Hand: - £300 (approx)
Ease of fit: - Overall, easy to fit but you need to remove injection system and plenum chamber
|
Cytat: | Ford Zetec SE 1600
Engine (cc): - 1596cc
Basic Power: - 100 bhp
Weight: - 81kgs
Height: - 61cms
Length: - 47cms
Block: - Alloy
Head: - Alloy
Valves: - 16 Valves, Twin Cam
2nd Hand: - £350 (approx)
Ease of fit: - Easy to fit as these are quite small engines
|
Co o tym myślicie?
WieSiu - 30-05-2014, 07:34
mysle ze lepiej bedzie 1.7
blak2k - 01-06-2014, 13:36
A dlaczego lepiej 1.7?
wolkins - 01-06-2014, 14:44
bo z 2.0 jest dużo roboty i tylko pare koni wiecej niz w 1.7, więc jeżeli nie planujesz turbo to nie ma sensu, róznica wagi nie jest taka ważna można np zamontowac aku z tyłu i porawic rozkład masy.
blak2k - 01-06-2014, 15:13
Właśnie przy wyborze silnika pod uwagę wziąłem też opcję turbo/kompresor, ale to jest drogi biznes, dlatego chyba zdecyduję się jednak na 1.7. Spróbuję znaleść jakąś tanią po strzale ze zdrowym motorem i kupić w całości... Trochę gratów oprócz serca się do mojej przyda i będzie taniej.
slawek535 - 01-06-2014, 22:20
z kompresorem dużo roboty? i jaka by była kasa potrzebna?
zac93 - 02-06-2014, 06:14
Cenowo podobnie jak turbo
wolkins - 02-06-2014, 07:22
kompresor bardzo fajna sprawa dużo hond już na tym lata, koszt eatona m62 koło 800zł może tańszy m45 też dał by rade 0,5 bara załadowac w 1.7, m62 idealnie by wszedł w miejsce kompresora klimy. Koszt instalacji od 3tys zł jeżeli wszystko robisz sam
blak2k - 02-06-2014, 15:19
I tu jest właśnie problem, bo nie wszystko byłbym w stanie zrobić sam, ale dalej kusi mnie opcja tego 2.0. Niby koszta swapu czy to na 1.7 czy na 2.0 są podobne, więc może warto by się nad tym zastanowić. A jak już pieniążki będą uzbierane to może coś się wymyśli.
WieSiu - 03-06-2014, 09:16
chcesz autem jezdzic czy sie bawic i miec czesto unierouchomione ? jak chcesz jezdzic,to wez 1.7 i nic nie kombinuj, potrzeba Ci wiecej mocy,to kup gotowe szybsze auto
blak2k - 03-06-2014, 14:01
Nom w sumie masz rację. Jednak wpakuję tam 1.7.
EDIT:
W związku z zaistniałą sytuacją (silnik kaput) muszę szybko wstawić nowy silnik. Kiedyś coś czytałem na temat wszystkich zeteców i znalazłem tam info, że silnik 1.4 i 1.6 to ten sam silnik, tylko rozwiercony do większej pojemności. Niby inny jest tylko kolektor ssący, ale tego też nie jestem pewien. Co o tym myślicie? Jest sens się w to bawić?
[ Dodano: 30-06-2014, 22:14 ]
Wie ktoś coś?
|
|
|