Nadwozie, podwozie i wnętrze - Oryginał czy replika?
rzondlik26 - 07-09-2013, 15:02 Temat postu: Oryginał czy replika? Chodzi mi o Forda puma w wersji racing a mianowicie czy opłacało by się kupić wersje podstawową w niej przerobić nadkola/zderzak wnętrze tak by jak najbardziej zbliżyć się do wersji racing czy też sprowadzić oryginał i zrobić tylko przekładkę kierownicy ?
Z jakimi kosztami by się to wiązało czy jest sens inwestować czy taniej wyjdzie oryginał?
Na co szczególnie zwrócili byście uwagę przy zakupie pumy racing?
Przyda mi się każda opinia, wskazówka wszelkie dane
rafalski69 - 07-09-2013, 15:54
Nie dasz rady przerobić, a jak chcesz jedyną FRP w Polsce, to musisz mieć luźne 30tys zł. Temat był już wałkowany wiele razy na forum.
Anonymous - 07-09-2013, 16:04
rzondlik26 napisał/a: | czy opłacało by się kupić wersje podstawową w niej przerobić nadkola/zderzak wnętrze tak by jak najbardziej zbliżyć się do wersji racing |
Daruj sobie!!! To jak Daewooooo przerobić na BMW
Juz prędzej:
rzondlik26 napisał/a: | sprowadzić oryginał i zrobić tylko przekładkę kierownicy ? |
Tast - 07-09-2013, 16:39
rafalski69 napisał/a: | (...) jak chcesz jedyną FRP w Polsce, to musisz mieć luźne 30tys zł. |
Może być mało.
http://www4.autotrader.co...162qp?logcode=p
http://www4.autotrader.co...162qp?logcode=p
http://www.projectpuma.co...hp?f=30&t=22580
Plus koszt przerobienia...
Jeżeli myślisz o przerobieniu normalnej Pumy na dokładną replikę FRP to raczej marne masz szanse.. Części charakterystyczne dla FRP są coraz gorzej dostępne, a ceny niektórych elementów są chore. Dla przykładu: jakiś czas temu wklejałem na forum link do aukcji z ebay.co.uk, na której poszedł kolektor dolotowy od FRP za ponad 750 funtów!
Ja, gdybym dysponował takim budżetem, zdecydowałbym się na zrobienie Pumy a'la FRP. Kupujesz ładną bazę, pakujesz zawieszenie gwintowane, hamulce od mondeo, jakieś ładne, lekkie felgi, siedzenia kubełkowe i resztę budżetu pakujesz w silnik i masz auto jedyne w swoim rodzaju, zrobione "pod siebie" .
Dużo też zależy co chcesz z tym autem robić.. Jeżeli "dmuchać, chuchać" i jeździć na zloty, to staraj się o oryginalne FRP. Ale jeżeli chcesz upalać, latać itp. to moim zdaniem "samoróbka" będzie lepszą opcją.
rzondlik26 - 07-09-2013, 20:04
rafalski69 napisał/a: | Nie dasz rady przerobić, a jak chcesz jedyną FRP w Polsce, to musisz mieć luźne 30tys zł. Temat był już wałkowany wiele razy na forum. |
nie mogę odnaleźć takiego tematu hm jakaś mała podpowiedź?
Gaydek - 07-09-2013, 22:07
IMO panowie mają rację.
Jeśli interesuje Cię tylko nadwozie i wnętrze, to w sumie można się postarać, ale replika nigdy nie będzie oryginałem a tylko oryginał jest w cenie. Poza tym FRP to nie tylko nadwozie i wnętrze.
Temat był wałkowany, ale części postów póki co nie zobaczysz, bo są w działach "klubowych". Resztę znajdziesz wpisując do wyszukiwarki ( http://klubpumy.pl/search.php ) "frp" i czytając ten temat, http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=5802 .
BTW, w nawiązaniu do tego o czym napisał Tast. Ja realizuję kolejny (trzeci) już "plan na Pumę". Jak minie mi ochota na tę, którą mam teraz (trzecią), to do zrealizowania zostanie już tylko plan pt. "chuchać i dmuchać na FRP". Oby, kiedyś, byle przed emeryturą .
Anonymous - 08-09-2013, 06:08
Gaydek napisał/a: | ale replika nigdy nie będzie oryginałem |
dokładnie!
Gaydek-Zwyrol napisał/a: | do zrealizowania zostanie już tylko plan pt. "chuchać i dmuchać na FRP". Oby, kiedyś, byle przed emeryturą .
_________________ |
Znając Ciebie Zwyrolu, to nastąpi to szybciej!
rapart - 09-09-2013, 18:53
Zrobić FRP Wannabe nie jest ciężko - w UK można kupić cały zestaw laminatów, dokładne odlewy OEM. Cena o ile pamiętam dobrze to ok. 5 tys. zł.
|
|
|