KrzyH
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 11 Cze 2015 Posty: 2 Skąd: 76-200
Wysłany: 07-02-2016, 10:00 Problem z elektryką
Witam,
posiadamy w rodzinie Pumę w "dostatecznym" stanie technicznym (nie byłem przy jego zakupie).
O samochodzie:
Rocznik 2001
Silnik 1.6 + LPG
Przebieg ~ 175 tys
Generalnie jest problem z trzema przełącznikami na desce rozdzielczej.
1. Sterowanie wycieraczkami:
- Spryskuje przednie szyby a włącza się tylna wycieraczka / spryskuje tylną a przednie się włączają
- Włącznik tylnej wycieraczki działa odwrotnie (cały czas jest na pozycji włączonej)
2. Nawiew działa odwrotnie (na zimnym wieje ciepłym a na ciepłym - zimnym powietrzem)
3. Lewy kierunkowskaz nie wraca przy skręcaniu - tutaj uszkodzenie całego przełącznika? Jak skręcam jest takie pyknięcie ale kierunek nie wraca.
Jakby ktoś miał pomysł w czym może być problem szczególnie z dwoma pierwszymi punktami to poproszę o podpowiedź.
W bezpiecznikach znalazłem coś takiego:
6 (lewe pozycyjne + podświetlanie tablicy) połączone z 12 (silnik wycieraczek + pompa spryskiwaczy) ale to chyba tylko włącza światła pozycyjne lewe przy włączonym zapłonie.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 101 Skąd: okolice poznania
Wysłany: 07-02-2016, 10:27
ja bym zaczął od podmiany przełącznika zespolonego żeby sprawdzić czy to jego wina czy elektryki i ten sam manewr jeśli chodzi o nadmuch. szkoda że nie mieszkasz w poznaniu bo mam oba klamoty.
brak "odbijania" kierunku to wina przełącznika
co do przewodu w bezpiecznikach stawiam że zniknęło zasilanie przy jednym lub drugim obwodzie i szybszym rozwiązaniem było dołożenie go z innego bezpiecznika niż szukanie przyczyny
_________________ Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko
liptoneq
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 67 Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-02-2016, 02:08
Pierwszy problem jest prosty do rozwiązania, generalnie wszystko działa, tylko na odwrót. Wina leży w złym doprowadzeniu przewodów przez, które płynie płyn z pompki, musisz odchylić tą wykładzinkę przy przednim prawym nadkolu (jak zdejmiesz koło będzie łatwiej) i będziesz miał dostęp do pompki spryskiwacza, zamieniasz przewody i wszystko wraca do normy
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 10-02-2016, 19:00
Ale jemu się włącza również tylna wycieraczka przy spryskiwaczach przednich także to nie będzie wina wężyków przy pompce. Podejrzewam, że ktoś wymieniał przełącznik zespolony i jest od jakiejś innej wersji, stąd to całe zamieszanie z wycieraczkami i spryskiwaczami.
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-02-2016, 22:53
sharky napisał/a:
Podejrzewam, że ktoś wymieniał przełącznik zespolony i jest od jakiejś innej wersji, stąd to całe zamieszanie z wycieraczkami i spryskiwaczami.
Jeżeli zespolony ma wszystkie potrzebne funkcje to pasuje. nie na iluś tam zespolonych o tych samych funkcjach. zespolony w pumie jest taki sam jak w escorcie i fieście i nie zmienił się od 1990r.
inną sprawą jest uszkodzenie zespolonego. najwięcej zamieszania robią "osie" ramion przełącznika (jeżeli ktoś rozbierał to wie o co kaman ) - jeżeli nie idą pod odpowiednim kątem wtedy ramię się przemieszcza i styki zwierają nie te ścieżki co trzeba. Tu masz filmik co i jak - https://www.youtube.com/watch?v=8encqKM-DoY
Co do reszty, to pokaż płytkę nawiewu, pewnie coś jest namotane. a skrzynka pewnie do polutowania, bo ścieżka albo zimny lut.
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
liptoneq
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 67 Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-02-2016, 02:45
sharky napisał/a:
Ale jemu się włącza również tylna wycieraczka przy spryskiwaczach przednich także to nie będzie wina wężyków przy pompce. Podejrzewam, że ktoś wymieniał przełącznik zespolony i jest od jakiejś innej wersji, stąd to całe zamieszanie z wycieraczkami i spryskiwaczami.
No właśnie dlatego to wina pompki, przecież jak spryskujesz sobie przednią szybę to włączają się też wycieraczki. Jeżeli psika na przednie a tylna wycieraczka się rusza to znaczy, że wężyki są zamienione i analogicznie. Cytując "- Spryskuje przednie szyby a włącza się tylna wycieraczka / spryskuje tylną a przednie się włączają"
Pytanie jak działa spryskiwanie, jeżeli klikając ten guzik z prawej strony wajchy wycieraczek psika z tyłu i włącza się przednia wycieraczka a pociągając tą wajchę spryskuje przód rusza się z tyłu od razu mamy odpowiedź.
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 15-02-2016, 17:14
liptoneq, przy zamienionych wężykach zmienia się tylko miejsce psikania, przecież wciskając spryskiwacze przednie załączasz przednie wycieraczki a nie tylną jak u kolegi. Pompka nie włącza wycieraczek...
KrzyH napisał/a:
- Spryskuje przednie szyby a włącza się tylna wycieraczka / spryskuje tylną a przednie się włączają
Chyba że chodziło o spryskiwacze a nie o wycieraczki to się z Tobą zgodzę, że wężyki są zamienione.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum