Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z elektryką
Autor Wiadomość
KrzyH 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 2
Skąd: 76-200
Wysłany: 07-02-2016, 10:00   Problem z elektryką

Witam,
posiadamy w rodzinie Pumę w "dostatecznym" stanie technicznym (nie byłem przy jego zakupie).

O samochodzie:
Rocznik 2001
Silnik 1.6 + LPG
Przebieg ~ 175 tys

Generalnie jest problem z trzema przełącznikami na desce rozdzielczej.
1. Sterowanie wycieraczkami:
- Spryskuje przednie szyby a włącza się tylna wycieraczka / spryskuje tylną a przednie się włączają
- Włącznik tylnej wycieraczki działa odwrotnie (cały czas jest na pozycji włączonej)
2. Nawiew działa odwrotnie (na zimnym wieje ciepłym a na ciepłym - zimnym powietrzem)
3. Lewy kierunkowskaz nie wraca przy skręcaniu - tutaj uszkodzenie całego przełącznika? Jak skręcam jest takie pyknięcie ale kierunek nie wraca.

Jakby ktoś miał pomysł w czym może być problem szczególnie z dwoma pierwszymi punktami to poproszę o podpowiedź.

W bezpiecznikach znalazłem coś takiego:


6 (lewe pozycyjne + podświetlanie tablicy) połączone z 12 (silnik wycieraczek + pompa spryskiwaczy) ale to chyba tylko włącza światła pozycyjne lewe przy włączonym zapłonie.

Dzięki!
 
 
kapuju 
Fiesta MK5 z sercem Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 101
Skąd: okolice poznania
Wysłany: 07-02-2016, 10:27   

ja bym zaczął od podmiany przełącznika zespolonego żeby sprawdzić czy to jego wina czy elektryki i ten sam manewr jeśli chodzi o nadmuch. szkoda że nie mieszkasz w poznaniu bo mam oba klamoty.

brak "odbijania" kierunku to wina przełącznika

co do przewodu w bezpiecznikach stawiam że zniknęło zasilanie przy jednym lub drugim obwodzie i szybszym rozwiązaniem było dołożenie go z innego bezpiecznika niż szukanie przyczyny
_________________
Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko
 
 
liptoneq 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-02-2016, 02:08   

Pierwszy problem jest prosty do rozwiązania, generalnie wszystko działa, tylko na odwrót. Wina leży w złym doprowadzeniu przewodów przez, które płynie płyn z pompki, musisz odchylić tą wykładzinkę przy przednim prawym nadkolu (jak zdejmiesz koło będzie łatwiej) i będziesz miał dostęp do pompki spryskiwacza, zamieniasz przewody i wszystko wraca do normy :)

Reszta cięższa to się nie wypowiadam :D
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 10-02-2016, 19:00   

Ale jemu się włącza również tylna wycieraczka przy spryskiwaczach przednich także to nie będzie wina wężyków przy pompce. Podejrzewam, że ktoś wymieniał przełącznik zespolony i jest od jakiejś innej wersji, stąd to całe zamieszanie z wycieraczkami i spryskiwaczami.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-02-2016, 22:53   

sharky napisał/a:
Podejrzewam, że ktoś wymieniał przełącznik zespolony i jest od jakiejś innej wersji, stąd to całe zamieszanie z wycieraczkami i spryskiwaczami.

Jeżeli zespolony ma wszystkie potrzebne funkcje to pasuje. nie na iluś tam zespolonych o tych samych funkcjach. zespolony w pumie jest taki sam jak w escorcie i fieście i nie zmienił się od 1990r.

inną sprawą jest uszkodzenie zespolonego. najwięcej zamieszania robią "osie" ramion przełącznika (jeżeli ktoś rozbierał to wie o co kaman :wink: ) - jeżeli nie idą pod odpowiednim kątem wtedy ramię się przemieszcza i styki zwierają nie te ścieżki co trzeba. Tu masz filmik co i jak - https://www.youtube.com/watch?v=8encqKM-DoY

Co do reszty, to pokaż płytkę nawiewu, pewnie coś jest namotane. a skrzynka pewnie do polutowania, bo ścieżka albo zimny lut.
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
liptoneq 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-02-2016, 02:45   

sharky napisał/a:
Ale jemu się włącza również tylna wycieraczka przy spryskiwaczach przednich także to nie będzie wina wężyków przy pompce. Podejrzewam, że ktoś wymieniał przełącznik zespolony i jest od jakiejś innej wersji, stąd to całe zamieszanie z wycieraczkami i spryskiwaczami.


No właśnie dlatego to wina pompki, przecież jak spryskujesz sobie przednią szybę to włączają się też wycieraczki. Jeżeli psika na przednie a tylna wycieraczka się rusza to znaczy, że wężyki są zamienione i analogicznie. Cytując "- Spryskuje przednie szyby a włącza się tylna wycieraczka / spryskuje tylną a przednie się włączają"

Pytanie jak działa spryskiwanie, jeżeli klikając ten guzik z prawej strony wajchy wycieraczek psika z tyłu i włącza się przednia wycieraczka a pociągając tą wajchę spryskuje przód rusza się z tyłu od razu mamy odpowiedź.
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 15-02-2016, 17:14   

liptoneq, przy zamienionych wężykach zmienia się tylko miejsce psikania, przecież wciskając spryskiwacze przednie załączasz przednie wycieraczki a nie tylną jak u kolegi. Pompka nie włącza wycieraczek...
KrzyH napisał/a:
- Spryskuje przednie szyby a włącza się tylna wycieraczka / spryskuje tylną a przednie się włączają
Chyba że chodziło o spryskiwacze a nie o wycieraczki to się z Tobą zgodzę, że wężyki są zamienione.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo