Który przekaźnik jest odpowiedzialny za podanie napięcia na kompresor po przyciśnięciu przycisku?
deejay [Usunięty]
Wysłany: 17-04-2013, 18:13
instrukcja str 97
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
Wysłany: 17-04-2013, 21:26
Przekaźniki sprawdzone. Teraz mam pytanie czujnik klimatyzacji w komorze pod szybą przednia jest od zbyt niskiego czy za wysokiego ciśnienia?
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-04-2013, 07:36
jak dobrze kojarze to tam jest czujnik zapobiegajacy zamrozeniu (de-ice). Przy "chlodnicy" klimatyzacji,a dokladniej przy osuszaczu jest ten o ktorym Ty pisales.
Właśnie miałem podobny problem - nie działająca klimatyzacja.
Zacznij od zlokalizowania tego przekaźnika i zmierzenia napięć pomiędzy cewką przekaźnika (2 skrajne piny z tej trójki równoległych do siebie). Na pracującym silniku, przy pracującej dmuchawie i włączonym AC powinno być tam 12V. Na zgaszonym silniku, i włączonym AC sprawdzasz napięcie pomiędzy dwójką równoległych do siebie pinów, prostopadłych do poprzednich. Jeśli pokazuje dziwne napięcie nie będące napięciem na akumulatorze, to sprawdzaj napięcie względem - na akumulatorze. Jeśli na jednym z tych pinów pojawi się 12V, to problem leży za przekaźnikiem, za którym jest już tylko sprzęgło sprężarki i dioda zabezpieczająca przed przepięciami z cewki. Możesz sprawdzić rezystancję tego drugiego pinu do masy - pewnie będzie duża. Przełącz multimetr na test diody i w takiej samej konfiguracji co przed chwilą sprawdź ją - jeśli pokazuje nieskończoność to zamień miejscami przewody. Jeśli dalej jest nieskończoność, to albo dioda jest upalona, albo brak połączenia do masy.
Gdy już to sprawdzisz to zwierasz te dwa piny sterujące sprzęgłem sprężarki kawałkiem drutu i nurkujesz pod auto. Mierzysz napięcie we wtyczce wchodzącej do sprężarki, mierzysz rezystancję czarnego kabla do masy na akumulatorze, rezystancję cewki w sprzęgle (ok 3,8 Ohma) itd.
U mnie połączenie do masy było ok, natomiast nie było napięcia we wtyczce. Pojawiało się po poruszeniu przewodami i stale występowało na odsłoniętym kawałku przetartego przewodu. Uciąłem wtyczkę, wydłubałem tą gumę w którą wchodzą przewody i naprawiłem przewód, który nie kontaktował.
Daj znać jak poszło. Jakby co, to pytaj
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
Wysłany: 21-04-2013, 10:48
Prawidłowo działający czujnik powinien mieć przejście. Jeśli nie ma przejścia tzn., że zadziałał i wystarczy zobaczyć od czego on jest. Czujniki ciśnienia są zlokalizowane: od za niskiego ciśnienia na rurkach przy wycieraczkach, od zbyt wysokiego ciśnienia na rurce przy chłodnicy. Czujniki maja 2 bolce, nie mylić z tym, który ma 4 bolce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum