Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 16:34 |
Rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
majkel23
prawniczek
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Gru 2004 Posty: 83 Skąd: Prudnik
|
|
|
|
|
Jacek
Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 272 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 08-03-2005, 14:09
|
|
|
Ja wymieniam paski zawsze co 60 tyś km, a napinacze co 120 tyś km, chyba że wcześniej zaistnieje potrzeba. Często piszą, że paski można wymieniać po większym przebiegu, ale ja wolę nie ryzykować i szczerze to wolę kupić nowy w sklepie lub serwisie. |
|
|
|
|
Nicco
ema puma
Dołączył: 19 Wrz 2004 Posty: 146 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-03-2005, 16:33
|
|
|
Ja bym brał, jak coś będzie nie tak to na pewno z kolesiem sie dogadasz o zwrot pieniędzy wiec niewiele ryzykujesz a możesz sporo zyskać |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
|
|
|
|
dagusia
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączyła: 29 Gru 2004 Posty: 6 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 08-03-2005, 21:50
|
|
|
ja zmieniałam już dwa razy pasek
1. 70 tys.km - sam pasek
2. 105 tys.km - pasek+napinacz+rolki - komplet w serwisie ok. 400 zł |
_________________
|
|
|
|
|
PUMAFan
Matiasz
Dołączył: 25 Sie 2005 Posty: 317 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-10-2005, 09:28
|
|
|
Mam mały problem z rozrządem ponieważ u mnie rolka napinajaca w samochodzie jest ze sprężynka, a w częsciach zamiennych jej nie ma czy macie jakieś pomysły na to jak temu zaradzić bądz jak znaleźć zamiennik. |
_________________
|
|
|
|
|
chapter322
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 18-10-2005, 18:27
|
|
|
ja mam przejechane 103 tyś i jeszcze nie wymienilem bo w książce jest wymiana przy 150tys !! wiec czemu juz tak szybko wymieniacie ?? |
_________________ Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
|
|
|
|
|
miro0906 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2005, 18:50
|
|
|
ja wymienialem przy 100 tys ale mechanik mowile ze jeszcze bym pojezdził(w samochodach citroen serwis zaleca wymiane co 120 tys) |
|
|
|
|
wąski
& Wąska
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 18-10-2005, 21:31
|
|
|
Ja wymieniałem swój przy 90.000 bo z rozrządu zaczęły dochodzic jakies dziwne stuki. Po rozkręceniu okazało sie że skrzywiło sie koło napinacza i sciągał pasek w stronę obudowy. Miałem szczęście bo pasek miał już tylko 4mm szerokości!!! Pewnie jeszcze kilkaset, kilkadziesiąt albo kilka kilkometrów i by się zerwał. Niestety nie ominęło mnie to w moim A4 (naprawa wyniosła 3500 zł). Po tej przygodzie mam nauczke żeby wymieniać rozrząd wcześniej niż zaleca producent. |
_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody
Coś do zabawy... jakieś AMG... |
|
|
|
|
foo
W pyteczke
Dołączył: 14 Wrz 2004 Posty: 764 Skąd: Manila
|
Wysłany: 19-10-2005, 07:36
|
|
|
ja wymieniłem po okolo 70k... znajomy z serwisu forda, gdy zrobili przegląd, powiedział, że najwyższy czas |
_________________ powered by peżot_kombi_diesel_automat (C) Gaydek
Heinz up, baby Heinz up! |
|
|
|
|
majkel23
prawniczek
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Gru 2004 Posty: 83 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: 23-10-2005, 12:23
|
|
|
no coz..po doswiadczeniach z rozrzadem moge napisac ze...sprawdzilem zestawy 3 firm..i..nieststy zaden nie pasowal...(napinacze)...wiec..kupilem i zalozylem oryginalny fordowski..cena duzo wyzsza..(ok 450 zl..za komplet z paskiem) ale...mam pewnosc ze to jest to !! aha..zmienialem po 130 tys.... |
|
|
|
|
Danae
Dołączyła: 10 Wrz 2004 Posty: 513 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23-10-2005, 14:39
|
|
|
Tak, też polecamy forda, nam jeden nieoryginalny też nie pasował (napinacz) więc i tak skończyło się na Fordzie. Na szczęście nie było kłopotów z oddaniem nieoryginalnego. |
_________________ https://rod-nekla.pl/ |
|
|
|
|
Dietih
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-10-2005, 16:42
|
|
|
Z opowiadań Klubowiczów (...z życia wziętych...jak w dobrej noweli) widać że jeśli rozrząd do silnika 1.7 to tylko oryginalny od Forda...a jak sprawa ma się z silnikami 1.4?
Czy ktoś z posiadaczy 1.4 przetarł już ten szlak? czy też nie można dopasowac zamiennika? |
|
|
|
|
SzwejK
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 22 Lip 2005 Posty: 38 Skąd: Poznań, Warszawa
|
Wysłany: 23-10-2005, 20:58
|
|
|
Własnie wczoraj sam wymienialem rozrząd także ten temat można powiedzieć że mam rozpykany.
1) Puma 1,7:
Tu pozostaje jedynie kupić oryginalny fordowski zestaw rozrządu (INDEKS TOWARU: 1203767, cena 385 zł).
Gdy chcemy skorzystać z zamienników to pojawia się problem bo nie pasują napinacze. Napinacz do Forda Pumy 1,4 nie pasuje do 1,7. Co prawda firma SKF w swojej ofercie posiada napinacz do Forda Pumy 1,7, jest to numer VKMA 04223 ale nie można go kupić w Polsce (można sprowadzić suma sumarum chyba lepiej dołożyć kilkadziesiąt złoty i mieć oryginalny fordowski).
2) Puma 1,4:
Posiadaczy Pumek 1,4 można uznać za szczęściarzy jeżeli chodzi o wymianę rozrządu. Tu bowiem jest w czym wybierać z zamiennikami. Napinacz do 1,4 firmy SKF to numer VKMA 04222 i można go dostać bez problemu.
Ceny napinaczy:
- firmy INA to koszt rzędu 180 zł
- FORDowski oryginalny to koszt 220 zł
Pakski:
- firmy DAYCO to 49 zł
- firmy GATES to 55 zł
- oryginalny FORDowski to 105 zł.
Mam nadzieję że pomogłem |
|
|
|
|
SzwejK
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 22 Lip 2005 Posty: 38 Skąd: Poznań, Warszawa
|
Wysłany: 23-10-2005, 21:25
|
|
|
Dysponuję katalogiem firmy SKF z zestawami naprawczymi rozrządu do wszystkich marek samochodów (w tym Pumki) i tam to widać że do 1,7 i 1,4 są inne. Chciałem go zamieścić w tym poście ale ma 2,94 MB więc nie dało rady. Jeśli kogoś by interesował taki katalog (są tam numery katalogowe) to dajcie znać to wyśle na maila. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|