Przesunięty przez: Gaydek 10-11-2006, 10:54 |
Klucze, którymi rozkręcacie pumki i nie tylko... |
Autor |
Wiadomość |
helpix
& Ines
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 306 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 09-11-2006, 23:37 Klucze, którymi rozkręcacie pumki i nie tylko...
|
|
|
Ponieważ mało rzeczy zlecam mechanikowi do roboty przy mojej pumce, z reguły sam rozkręcam, naprawiam i skręcam.
Ostatnim czasem postanowiłem skompletować jakiś nie głupi zestaw kluczy, mam dość poobijanych, pokaleczonych rąk od objechanych i pękających kluczy, które wg. zapewnień sprzedawcy miały być wytrzymałe.
Z praktyki codziennej, wywnioskowałem, że najczesciej używanymi kluczami są płasko - oczkowe z zakresu 8-22, sporadycznie te większe.
Z ciekawych ofert (Allegrowych), znalazłem następujące firmy:
Coval - 6-22 w cenie 59zł
Honiton - nieznam ale będę wiedział po wycenie.
Kuźnia - 8-32 w cenie 115 zł
Jobi (gold) - 6-32 w cenie 71 zł
Lopden 8-22 w cenie 35 zł, łudząco podobne do Coval
Wiadomo nie są to klucze wysokich lotów, solidne z tych tańszych.
Kolejnymi przydatnymi kluczami są klucze nasadowe, sprzedawane najczęściej w kompletach, najczęściej używane są 10-32 na 1/2" i na 1/4" te mniejsze :
Z ciekawych pozycji, wlaściwie firm moge wypisać:
Stanley (stare typy grzechotek)
Yato
Honiton
Lopden
Coval
Ceny są różne wg. ilości elementów w komplecie. Jedną rzeczą, która rzuca się w oczy jest uderzające podobieństwa pomiędzy kompletami np. 94 elementy w walizce. Wszystkie wyglądają taksamo tylko inne są napisy na rączkach grzechotek i ramion, czyżby jeden producent.
Oprócz wymienionych kluczy przydają się torx-y, imbusy i wkrętaki, ale tutaj nie będę debatował.
Wszystkie te klucze wykonane są z chromo-Vanadowego stopu, coś solidniejszego już.
Pytanie do wszystkich forumoiwiczów, którzy coś samemu działają przy samochodach o opinie na temat wytrzymałości wymienionych kluczy danych firm, ewentualnie jakie inne firmy i zestawy mogą polecić. |
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-11-2006, 23:54
|
|
|
Czy to jest jakaś autoreklama?
Znawca kluczy ?
Ja nie mam ani jednego klucza w pumie i żyję (oprócz klucza w stacyjce)
A żeby bylo na temat:
Nooo, podziwiam, ze chciało Ci się tyle czasu szukać i porównywać te wszystkie grzechotki i inne Respect ! |
Ostatnio zmieniony przez Pusia 09-11-2006, 23:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-11-2006, 02:09
|
|
|
Klucze warto mieć. Czysta przyjemnośc pogrzebać samemu przy autku. Niestety nie pomogę w ocenie. Słyszałem jedynie, że Honiton są dobre. |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 10-11-2006, 09:20
|
|
|
Stanley bardzo dobre klucze i drogie. Ale czasami warto dac troche wiecej i miec cale lapki bo klucz nie peknie itp. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
Cichy1983
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 41 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10-11-2006, 11:10
|
|
|
honiton... naprawde b. dobre... mam sporo kluczy tej fimy... sa dosc drogie.. ale naprawde dobrej jakosci.. jedne z leprzych.. i maja potazny wybor... |
Ostatnio zmieniony przez Boogie 10-11-2006, 17:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
konri87
& Magda
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 28 Kwi 2006 Posty: 519 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-11-2006, 22:52
|
|
|
Pusia napisał/a: | Ja nie mam ani jednego klucza w pumie i żyję (oprócz klucza w stacyjce) | A do kół? To chyba obowiązek |
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-11-2006, 22:58
|
|
|
No to chyba powinny być w bagażniku, nie wiem... |
|
|
|
|
helpix
& Ines
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 306 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 11-11-2006, 14:35
|
|
|
W pumie powinny być dwa klucze, do kół i jeszcze jeden a mianowice torx do wykręcenia przedniej lampy w celu wymiany żarówki chyba że ktoś jest mega elastyczny i nie potrzebuje ...
Widze że Honiton jest mocno polecany, a zdziwił mnie, że nikt zbytnio nie poleca np. kuźni (stara rodzima produkcja).
Stanley wyprzedaje resztki magazynowe ze starym typem grzechotek, mało precyzyjnych i strasznie awaryjnych.
Wiem że niektórzy oddają samochody do mechanika, lecz dla mnie największą frajdą jest jak sam coś zrobie i wiem jak to mam zrobione. A nie poleganie na kimś innym, co często okazuje się nie do końca dobre. Klika razy oddałem auto do mechanika to potem zawsze coś się psuło, było wybrakowane i co najgorsze brudne |
|
|
|
|
Jacek
Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 272 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 11-11-2006, 16:37
|
|
|
helpix napisał/a: | a zdziwił mnie, że nikt zbytnio nie poleca np. kuźni (stara rodzima produkcja). |
Właśnie też to chciałem napisać.. Zawsze jak mam okazję kupić klucz z Kuźni to nawet się nie zawaham. Wszystkie inne zachodnie wynalazki jeśli chodzi o jakość wysiadają przy produktach „Kuźni”. |
_________________ www.nieruchomosciwysocki.pl |
|
|
|
|
matisl89 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 21:51
|
|
|
http://allegro.pl/item159...owych_94cz.html
taki komplet polecam. ja mam taki i jeszcze identyczny tylko lepszej firmy za prawie 350zł i ten tańszy niczym nie odstępuje od tego droższego. Polecam ten zestaw |
|
|
|
|
petosik [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2008, 14:03
|
|
|
Ja polecam klucze EINHELL 94 ELEM. Chrome Vanadium z Allegro za około 160 zł. Rozebrałem i poskładałem nimi pół samochodu. Naprawdę musiały się wykazać i nie zawiodły ani raz. Stosunek jakości do ceny jest zarombisty. |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 29-03-2008, 22:42
|
|
|
Proxxon polecam klucze tej firmy cena adekwatna do jakosci narzedzia urzywane do zadan profesionalnych grarancja 25 lat |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
CikCiak
& Tygrys
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Maj 2008 Posty: 1171 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 16-08-2008, 21:47
|
|
|
Może ktoś jest mi w stanie podać jaki rozmiar Torx jest potrzebny do wykręcenia przedniej lampy? Nie stać mnie na cały zestaw. Przy aucie sama nie majstruję, więc tylko ten mi sie przyda:) Czekam na sugestie użytkowników |
_________________ Miałam 1.4, mam 1.7, a teraz MB SLK, czyli nie ma jazdy bez gwiazdy
|
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-08-2008, 23:11
|
|
|
Nie pamiętam jak jest u mnie, ale nigdy nie wiadomo, czy w danej Pumie jest standard, czy było coś zmieniane (śruby i nakrętki mają to do siebie, że przy każdej możliwej sposobności się gubią).
Postaram się jutro sprawdzić, teraz już mi się nie chce |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
CikCiak
& Tygrys
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Maj 2008 Posty: 1171 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 16-08-2008, 23:47
|
|
|
Dziś zakładałam białe migacze i wymieniałam kierunki w lampach. Otworzyłam je dziś dużym płaskim śrubokrętem, ale jak tak będę cały czas robić, to zniszczę te śrubki Stąd me zapytanie o rozmiar
Tzn lampy odkręcał mi mąż a ja tylko wymieniałam środki na chromowane żarówki |
_________________ Miałam 1.4, mam 1.7, a teraz MB SLK, czyli nie ma jazdy bez gwiazdy
|
|
|
|
|
|