lukaszg94
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 21 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Baranówka
Wysłany: 25-11-2017, 18:16 Temperatura wskazówka ?!
Cześć. Na jakiej literce utrzymuje Wam się temperatura w waszych pumach podczas jazdy? U mnie wskazówka oscyluje pomiędzy literką N a O czyli nie jest pionowo jak w innych samochodach na 90 stopniach. Czy to jest normalne, trzeba się martwić czymś? Spalanie jest jak najbardziej w porządku, ale drażni mnie to. Przedstawiam.
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-11-2017, 19:36
jest dobrze
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 25-11-2017, 20:31
Jeżeli spalanie jest ok. i nie ma innych niepokojących objawów to trzeba olać temat. Wskazówka ma być w polu NORMAL i tyle. Ja też kiedyś się tym przejmowałem niedługo po zakupie Pumy. Zapobiegawczo wymieniłem nawet termostat na nowy oryginał Forda i było dalej to samo. Fordy już tak mają z tymi wskaźnikami temperatury.
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 28-11-2017, 20:52
Z tego co pamiętam, u mnie wentylator włączał się czasami np. w upalne dni, po jeździe w korkach w momencie kiedy wskazówka była "za połową" skali, mniej więcej na literce "M". Dodam, że wentylator na chłodnicy ma dwa biegi pracy.
zygiboos napisał/a:
Pierwszy bieg jest cichy nie słychać go za bardzo nawet po otwarciu maski, natomiast drugi wyje tak, że i w środku słychać bez problemu.
Jeżeli nie działa Ci pierwszy bieg to na klimie drugi będzie się włączał, popracuje z minutę, zgaśnie całkiem do zatrzymania i natychmiast znów się zapali i tak w kółko.
Natomiast jak masz sprawne oba biegi to cały czas będzie działał pierwszy, raz na ruski rok włączy się drugi potem znów długo cichy pierwszy i znów za jakiś długi czas bieg drugi.
Jest też jeszcze jedna pewna metoda na szybkie poznanie czy działa Ci pierwszy bieg. Włącz silnik, otwórz maskę i załącz klimatyzacje - natychmiast powinien załączyć się pierwszy bieg. Jeżeli wiatrak stoi mimo że klima pykła, włączy się dopiero po 30 sekundach strasznie wyjąc to pierwszego biegu nie masz.
rafalski69 napisał/a:
jak włączysz klimę od razu leci wentylator( to jest pierwszy bieg ) drugi bieg jest o wiele szybszy, możesz go sprawdzić wyciągając wtyczkę od temperatury płynu chłodniczego- po chwili się włącza drugi bieg. Powiem wam że miałem to samo co wy. Problem polegał na wentylatorze. Nie załączał się pierwszy bieg, co jest powodem przegrzewania się klimatyzacji i aby jej nie uszkodzić jest uruchamiany na krótko wentylator na drugim biegu. To nagłe obciążanie na zmianę silnika przez sprężarkę klimy i wentylatora chłodnicy powodowało tak nierówna pracę silnika, nawet potrafiło go przygasić. Wymieniłem wentylator chłodnicy i problemy ustały. Okazało się że wentylator miał za duże opory dlatego nie ruszał z pierwszego biegu. Piszę o tym, co nie znaczy że macie ten sam problem, warto jednak najpierw to sprawdzić.
lukaszg94
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 21 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Baranówka
Wysłany: 02-02-2018, 12:16
Odgrzebuję temat, gdyż problem po wymianie wentylatora ustał, albo przez chłodne dni po prostu nie występował. Dzisiaj znowu temperatura wzrosła i po powrocie postanowiłem, to sprawdzić. Po otworzeniu maski wentylator się nie kręcił wcale. Przewody od chłodnicy były ciepłe. Po włączeniu klimatyzacji momentalnie załączył się wentylator i działał przez cały czas, nawet jeszcze kilkadziesiąt sekund po wyłączeniu klimatyzacji. Nagle stanął w miejscu. Ponowne włączenie klimy-tak samo. Kręci i wyłącza się dopiero kilkadziesiąt sekund po wyłączeniu klimy. Nie wiem jak odróżnić który, to był bieg, ale wydaję mi się,że wentylator działał dosyć cicho-1 bieg? Temperatura podczas sprawdzania była w porządku. Co o tym sądzicie? Tak jak mówię. Wentylator był wymieniony przez mechanika, gdyż mówił, że się nie załączał.
[ Dodano: 02-02-2018, 12:44 ]
Dokładnie miałem wymieniany rezystor jak się przed chwilą od mechanika dowiedziałem, gdyż on nie działał. Powiedział, że tak ma być z tym wentylatorem i klimą, a drugi bieg się załącza baaaardzo późno. Podobno
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum