Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nieprawidłowy luz zaworowy przyczyną szarpania ???
Autor Wiadomość
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 15-03-2017, 18:34   Nieprawidłowy luz zaworowy przyczyną szarpania ???

Zakładam kolejny temat w związku z szarpaniem mojej Pumy. Link
Dziś kolejny mechanik przekonywał mnie, że problem tkwi w luzie zaworowym. Któryś zawór lub zawory nie domyka się. Potwierdzeniem tego ma być nieregularne dudnienie na wolnych obrotach słyszalne w okolicy gumowej rury łączącej przepustnicę z przepływomierzem.
Co szanowni Forumowicze na to?

Sprawdziłem: Dudnienie pochodzi od elektrozaworu wolnych obrotów (mylnie i nagminnie zwanym silniczkiem krokowym), który stara się utrzymać stałe obroty i reaguje na nierówną pracę silnika.
Więc jestem w punkcie wyjścia.
Chyba sprzedam tą Pumę choćby za 1000 PLN.
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 17-03-2017, 18:51   

Obadaj gumowe przewody odmy pod kolektorem dolotowym, w 1.4/1.6 lubią pękać, a w naszych 1.7 są niemal identyczne więc zapewne wykonane z tego samego materiału. Wtedy silnik ciągnie lewe powietrze i świruje. Warto sprawdzić również samą odmę czy nie puszcza oleju ww przewodami w kolektor ssący.
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 18-03-2017, 09:52   

^^^
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 18-03-2017, 15:44   

Panowie dziękuję za wszystkie rady!
Odma sprawdzona - jest O.K.
Siedziałem dziś trochę przy autku i zauważyłem, że po każdym uruchomieniu silnika chwilę jest dobrze. Gdy silnik jest zimny (np. rano) ta chwila trwa ok. 1,5 minuty, a gdy silnik jest gorący - ok. 5 s. Raczej wyklucza to nieprawidłowy luz zaworowy.
Po uruchomieniu gorącego silnika mogę bez problemu ustawić gazem 2000 obr/min. Po ok. 5 sekundach obroty spadają i mam problem z ustawieniem tych 2000 - gaz jest wtedy bardzo czuły.
Wygląda na to, że gdy silnik pracuje na wartościach zapisanych na stałe w pamięci to jest dobrze, a gdy przechodzi na wartości nauczone to jest źle. Może nieprecyzyjnie się wyrażam, ale na pewno wiecie o co mi chodzi.
Jestem bezsilny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo