Ultradźwiękowy czujnik parkowania |
Autor |
Wiadomość |
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 27-10-2016, 18:33 Ultradźwiękowy czujnik parkowania
|
|
|
Witam
Moja Puma wyposażona jest w fabryczny czujnik parkowania. Niestety nie działa. Szukam wszelkich informacji na ten temat. Czy ktoś z Was ma takie ustrojstwo i wie od czego zacząć naprawę? |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 27-10-2016, 19:13
|
|
|
Wyręczę lemana
Poniżej schematy połączeń. Zacznij od sprawdzenia czy na module Parking Aid występuje zasilanie po włączeniu biegu wstecznego, pin 18 złącza C2100a.
|
|
|
|
|
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 27-10-2016, 19:44
|
|
|
Wielkie dzięki!
Powiedz jeszcze gdzie jest ten moduł. |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 27-10-2016, 19:58
|
|
|
Obrazka nie znalazłem ale wg TISa moduł znajduje się za lewym boczkiem bagażnika. Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęć fabrycznej instalacji w Pumie, powiedz mi czy gdzieś na suficie znajduje się wizualny wskaźnik odległości w postaci diod? |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 27-10-2016, 20:34
|
|
|
Hurpo, w instrukcji użytkowania jest niewiele
Mogę się mylić! ale tu na forum nikt się nie "wychylił" z oryginalnymi czujnikami parkowania
Dukes; dozgonna wdzięczność |
Ostatnio zmieniony przez leman 27-10-2016, 20:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 27-10-2016, 20:38
|
|
|
W/g tej instrukcji wskaźnik znajduje się po lewej stronie, ale w mojej Pumie jest on centralnie nad tylną szybą. |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 27-10-2016, 21:42
|
|
|
Generalnie TIS przewiduje kilka procedur serwisowych tego ustrojstwa, m.in Self-test czy reset urządzenia ale bez lokalizacji poszczególnych modułów ciężko będzie to wykonać. |
|
|
|
|
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 29-10-2016, 17:19
|
|
|
Moduł dostępny jest po zdemontowaniu lewej tylnej lampy. Wygląda na to, że coś tam było grzebane. Pod modułem jest zwinięta wiązka kabli, z której wychodzi jedna niepodłączona wtyczka i pojedyncza końcówka "męska". W module raczej wszystko podłączone. Dalsze działania będę prowadził jak się ociepli bo nie mam garażu. |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-10-2016, 21:31
|
|
|
Nawet nie wiedziałem że puma miała takie wynalazki. Mógłbyś wrzucić fotki gdzie to jest zamontowane wewnątrz i na zewnątrz? |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 30-10-2016, 01:20
|
|
|
Pomijając wersje limitowe, do standartu Pumy oferowano tzw. "opcje, wyposażenia dodatkowego". Zmieniały się one podczas 4 lat produkcji, a niektóre przechodziły w standard (np radio od 1000 do 6000CD, 7000 RDS-EON). Dodatkami tymi były min.w różnym okresie ;
-klimatyzacja,
-poduszka powietrzna pasażera,
-ABS, na początku dla wersji 1.4,
-aluminiowe obręcze kół F1,
-nakładki progów z logo Puma (różne, oryginalne były aluminiowe, potem były plastikowe),
-dźwignia hamulca ręcznego (oryginalna była aluminium),
-czujniki parkowania,
-bagażnik dachowy
-Ford "telefon kompaktowy" potem telefon GSM Ford. (źródło w/w ;FPOC) .
Większość z "opcji dodatkowych" było montowane w serwisach dilerów, zgodnie z zaleceniami i procedurami Forda (niektóre z tych procedur udostępnił w Technical Information System). Dilerzy montowali w Pumie też takie oryginalne perełki, jak szyberdach!, o czym jest tu na Forum.
Co do Parking Distance Control, w tamtym czasie (1998-2001) Ford stosował w Mondeo i Focus'ach system Boscha Parkpilot URF4 (--->nr.katalogu Bosch-0263009134 , choć to samo jest też pod innymi nr.katalogowymi , gdy było montowane w Oplach czy VW !?).
Głośnik-buzer z diodowym wyświetlaczem był montowany na "tylnym słupku" (C-pillar trim), co obrazuje instrukcja obsługi Pumy z 2000r. Sterownik-kontrolka montowana była poniżej, za plastikowym, tylnym bocznym panelem.
Dlatego uważam, że tylko taki zestaw można nazwać oryginalnym dla Pumy. Inny to indywidualny tiuning |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-10-2016, 10:42
|
|
|
No właśnie zauważyłem, że to ten bosch'owski z mondeo Myślę że dołożenie takiego bajeru nie powinno być trudne. Przydało by się tylko zdjęcie i ewentualne zwymiarowanie gdzie to zamontować na słupku żeby wyglądało "fabrycznie"
Ten dealer'owski szyber widziałem, niestety nie uważam tego za dobry pomysł. To po prostu dziura wycięta w dachu. Szkoda że ford nie wypuścił fabrycznego szyberdachu. Wytłoczony szyber to inna bajka niż ten wycinany wyrzynarką.
Bagażnik dachowy jest śmieszny w pumie. Albo inaczej: Puma śmiesznie z nim wygląda
Wajchę ręcznego przytulę kiedyś. Nakładki alu na progi też bym u siebie widział
Teraz to już nie zdążę, ale na wiosnę zaczynam zakładać różne dodatki. Pilot do radia już czeka, podświetlenie schowka mogę mieć od ręki.
Było w pumie oryginalne podświetlenie nóg? |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 07-11-2016, 22:11
|
|
|
Moduł już działa
Rzeczywiście nie było zasilania z lampy cofania. Był dolutowany przewód ale lut okazał się "zimny". Teraz wszystko jest O.K. Dzięki Dukes!
Ten lut świadczy, że faktycznie montował to jakiś dealer (fabrycznie na pewno byłaby jakaś złączka w lampie), ale całkiem przyzwoicie (oprócz tego nieszczęsnego lutu).
[ Dodano: 04-12-2016, 11:32 ]
Na prośbę Venom_4x4 zamieszczam fotki "cofacza"
Po wpisaniu VIN na stronie FordEtis pokazuje się m. in. informacja:
Z czujnikiem odlegl. przy cofaniu, więc wygląda na to, że czujnik zamontowany był fabrycznie.
DSC00113_2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 37 raz(y) 46,08 KB |
DSC00112_2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 20 raz(y) 44,9 KB |
DSC00114_2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 45 raz(y) 45,77 KB |
DSC00110_2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 31 raz(y) 44,46 KB |
DSC00108_2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 23 raz(y) 44,75 KB |
DSC00107_2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 21 raz(y) 45,09 KB |
DSC00109_2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 29 raz(y) 41,74 KB |
|
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-12-2016, 11:44
|
|
|
ladnie wyglada,bo nie rzuca sie w oczy |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
|