Szarpanie przy stałej prędkości |
Autor |
Wiadomość |
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 21-10-2016, 17:48 Szarpanie przy stałej prędkości
|
|
|
Witam
Jestem właścicielem pumy 1,7 z 2000 roku od tygodnia. Już w czasie powrotu do domu po zakupie auta zauważyłem lekkie szarpanie przy stałej prędkości jazdy. Na drugi dzień wymieniłem filtr powietrza i świece. Zabrałem się za czyszczenie przepływomierza ale po jego demontażu stwierdziłem, że nie jest to konieczne (szaro-srebrzyste druciki). Niestety te czynności nie pomogły, a wręcz pogorszyły stan rzeczy. Po resecie komputera dodatkowo autko nie trzyma wolnych obrotów a niejednokrotnie potrafi zgasnąć. Gdy silnik jest zimny objaw szarpanie praktycznie nie występuje. Zrobiłem jeszcze trzy próby:
1. Odłączyłem przepływomierz - szarpanie występuje.
2. Odłączyłem sondę lambda - szarpanie występuje.
3. Odłączyłem czujnik temperatury - szarpania nie ma ale z wydechu czuję zapach benzyny, a moc chyba spadła.
Po tych trzech próbach zapaliła się kontrolka silnika, ale po kolejnym resecie zgasła.
Czy Ktoś naprowadzi mnie na właściwe tory? |
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 22-10-2016, 12:07
|
|
|
Błędów pewnie nie sczytałeś? Obstawiam na gubienie iskry przez co benzyna się nie spala i czuć z wydechu, dodatkowo telepie wtedy silnikiem. Do wymiany przewody i świece a może i cewka zapłonowa. |
|
|
|
|
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 22-10-2016, 13:45
|
|
|
Dzięki za odzew.
Błędów nie sczytałem bo jeszcze nie wiem co i jak, ale niebawem to zrobię.
Tak jak pisałem w pierwszym poście świece są nowiutkie - motorcrafta.
Kable - być może, ale przecież autko przyspiesza dobrze a szarpanie jest tylko podczas jazdy ze stałą prędkością. |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 22-10-2016, 14:11
|
|
|
Może po prostu przytkany filtr paliwa
A czy utrzymuje "wolne obroty" ? |
|
|
|
|
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 22-10-2016, 14:39
|
|
|
Czytaj pierwszy post. |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 22-10-2016, 23:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 22-10-2016, 14:49
|
|
|
Nio, racja ! Co nie wyklucza, że filtr paliwa może powodować szarpanie, a Ty zrobiłeś źle reset ..dodatkowo..(nie jest to przytyk, bo się to zdarza) |
|
|
|
|
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 22-10-2016, 14:58
|
|
|
Odłączyłem akumulator na całą noc. Rano uruchomiłem silnik i zostawiłem na wolnych obrotach aż temperatura osiągnęła połowę skali. Następnie przejechałem się ok 7 km. |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 22-10-2016, 16:40
|
|
|
Hurpo napisał/a: | zauważyłem lekkie szarpanie przy stałej prędkości jazdy | Twoje określenie; "lekkie szarpanie" jest tak subiektywnie-wieloznaczne, że naprawdę trudno bez doświadczenia tego, jednoznacznie coś zaproponować. Może to być coś mechanicznego, ze sprzęgłem (??). Może być w układzie zapłonowym (świece- wymieniłeś, kable, cewka,...). Może w układzie paliwowym (dlatego zasugerowałem zacząć od filtra). Może w układzie... Wszystko rozbija się o interpretacje i wyobrażenie sobie zwrotu; "lekkie szarpanie".
Zajrzyj, proszę ----> tutaj Problem inny, ale pokrewny (najpierw szarpie potem gaśnie )
Co do resetu, ja nauczony "różnym doświadczeniem" robię go z wykorzystaniem trybu serwisowego zegarów. |
|
|
|
|
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 22-10-2016, 18:03
|
|
|
Lekkie szarpanie to najbliższe prawdy określenie. Na niższych biegach jest to bardziej odczuwalne Odczucie jest takie jakby wypadały zapłony, ale dziwne jest, że po dodaniu gazu wszystko jest O.K. Chyba że mi się tak tylko wydaje. Nigdy wcześniej nie jeździłem pumą (mam ją tydzień).
Jak przeprowadzić reset "z zegarów"? |
|
|
|
|
wiertło
Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 162 Skąd: Janikowo
|
Wysłany: 22-10-2016, 18:18
|
|
|
Zobacz czy czujniki są na swoim miejscu nad pedałami gazu sprzęgła i hamulca. Druga sprawa wymienić filtr powietrza umyć przepływomierz. |
|
|
|
|
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 22-10-2016, 18:48
|
|
|
wiertło napisał/a: | Zobacz czy czujniki są na swoim miejscu nad pedałami gazu sprzęgła i hamulca. | Czujniki pedału sprzęgła i hamulca są na swoich miejscach, czujnik pedału gazu - nie ma takiego czujnika wiertło napisał/a: | Druga sprawa wymienić filtr powietrza umyć przepływomierz. | Przeczytaj uważnie mój pierwszy post.
Korzystając z "egipskich ciemności" sprawdziłem czy kable i cewka WN nie świecą. Otóż żadnej iskierki, poświaty ani nic podobnego.
Puma ma przejechane 119tys. km. Trochę mnie to martwi bo cena jak na ten rocznik i taki przebieg była bardzo atrakcyjna. Może to jakaś ukryta wada. |
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 22-10-2016, 23:32
|
|
|
Hurpo napisał/a: | Na niższych biegach jest to bardziej odczuwalne Odczucie jest takie jakby wypadały zapłony, ale dziwne jest, że po dodaniu gazu wszystko jest O.K. Chyba że mi się tak tylko wydaje. Nigdy wcześniej nie jeździłem pumą (mam ją tydzień). |
Wypadanie zapłonu najbardziej odczuwalne jest na wolnych obrotach i przy lekkim dodaniu gazu. Przynajmniej u mnie dokładnie tak to wygląd. Jak dodasz gazu to poszarpie i potem już jedzie ale jak obroty spadną to sytuacja od nowa. Najbardziej upierdliwe przy ruszaniu bo masz niskie obroty i chcesz ruszyć a tu się dławi zamiast jechać. |
|
|
|
|
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 24-10-2016, 14:47
|
|
|
U mnie nic się nie dławi. Jak dodam gazu to auto przyspiesz bez żadnego szarpania. Szarpanie najbardziej odczuwalne jest w okolicach 2 tys. obr.
Wczoraj zauważyłem, że czujnik położenia wałka rozrządu jest dość luźny - można nim poruszać na wszystkie strony. Czy tak ma być?
Przed chwilą wszedłem w tryb serwisowy zegarów. Niestety lub może stety DTC NONE. |
|
|
|
|
wiertło
Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 162 Skąd: Janikowo
|
Wysłany: 24-10-2016, 22:01
|
|
|
Wymień świece takie jakie powinny być w fordzie. Kable oraz cewki sprawdzić lub podmienić. |
|
|
|
|
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 25-10-2016, 05:22
|
|
|
Tak jak pisałem w pierwszym poście - świece wymieniłem na motorcrafta. Sprzedawca odszukał typ w katalogu. A jakie Ty polecasz?
Dziś w pracy wpadło mi do głowy, że być może szwankuje regulator ciśnienia w listwie paliwowej. Zmierzyłem ciśnienie. Na wolnych obrotach 2,2 bara, przy nagłym otwarciu przepustnicy skacze do 2,8 bara czyli chyba dobrze.
Ale przyczepiłem się jeszcze raz do czujnika temperatury. Po zdjęciu z niego wtyczki silnik pracuje równo:) Jest to czujnik wkręcony w kolektor ssący a więc czujnik tem. powietrza. Szarpania nie ma tylko przy braku czujnika. |
|
|
|
|
|