Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 21-08-2015, 17:42 Elektrozawór nagrzewnicy - jaki wybrać?
Dziś spotkała mnie usterka w Pumie. Poczułem w aucie zapach płynu chłodniczego, sprawdziłem pod maską co się dzieje i okazało się, że cieknie z okolic elektrozaworu nagrzewnicy. Diagnoza: ułamany króciec, niestety czas i temperatura zrobiły swoje. Próba zdjęcia metalowej opaski na wężu z drugiego króćca także skończyła się jego ułamaniem. Oba króćce trzymały się ledwo co, a pozostały plastik w wężach można było dosłownie skurczyć palcami. Póki co prowizorycznie złączyłem oba węże ze sobą, pomijając obieg do nagrzewnicy. W taką pogodę obejdzie się bez ogrzewania.
I teraz pytanie: jaki elektrozawór najlepiej kupić? Jaka firma? Na forum jest bardzo dużo negatywnych opinii na temat zamienników ale czy rzeczywiście wszystkie są do bani? Ktoś orientuje się ile wołają za oryginał w serwisie? Nie wymontowałem jeszcze u siebie starego elektrozaworu ale na 99,9% siedzi tam oryginał od nowości. Dodam tylko, że przy zmianie pokrętła ciepło-zimno wszystko zawsze działało ale z lekkim opóźnieniem, np. po przekręceniu pokrętła z zimnego na ciepłe trzeba było odczekać chwilę, aż zacznie wiać ciepłe powietrze i na odwrót, regulacja nie była natychmiastowa.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 22-08-2015, 07:15
ja przerabiałem ten temat i wiem że ori wytrzyma dużo dłużej, zamienniki sa różne, jeden będzie działał dłuzej, inny krócej, a jeszcze inny wcale. Ja polecam ori, droższy ale pewniejszy.
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-08-2015, 06:31
A opóźnienie to normalne zjawisko w pumie, przecież regulujesz przepływem płynu przez nagrzewnice to tez musi się albo wystudzic albo nagrzac nim odczujesz zmianę
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 03-07-2016, 13:04
No i stało się, niestety nowy elektrozawór, który zamontowałem po awarii mojego pod koniec sierpnia 2015 roku wytrzymał tylko 10 miesięcy. Najgorzej było w upały, kiedy chwilę po odpaleniu auta z nawiewów samoistnie zaczynało lecieć gorące powietrze mimo ustawionego pokrętła na zimno. Najlepsze jest to, że pokrętło ciepło-zimno nie było nawet dotknięte, a gorąco buchało z nawiewów. Czasami pomagało przestawienie pokrętła z zimnego na ciepłe i z powrotem ale częstotliwość występowania tej usterki doprowadzała mnie do granic wytrzymałości. Kupując zamiennik liczyłem się z tym, czego dowiedziałem się o nich na forum. Kupiony przeze mnie egzemplarz to "Hans Pries Topran Germany" za 59,46 zł po rabacie. Tak wiem, szał ale innego nie mieli na stanie. Na szczęście udało mi się zrobić z dwóch uszkodzonych elektrozaworów jeden sprawny. Wykorzystałem do tego obudowę od nowego zamiennika i zamontowałem w niej sprawny zawór BOSCH'a wyjęty z mojej starej, oryginalnej obudowy, gdzie ułamane były króćce. Wszystko pasowało i odpukać, na razie działa jak należy choć zawór ma ponad 8 lat, bo tyle posiadam to auto, ale podejrzewam, że zawór siedział tam od nowości. Jeżeli coś zacznie dziać się z zaworem następnym jaki kupię będzie oryginał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum