Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
23-04-2016, 16:20
Nie wchodza biegi
Autor Wiadomość
illegal_freak 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączyła: 21 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Ns
  Wysłany: 21-04-2016, 16:03   Nie wchodza biegi

Eh . A więc tak jakiś tydzień temu zakupilam slicznotke rocznik 98 1.7 benzynka. Wszystko było w porządku aż do wczoraj kiedy to wracając z mcdonalda redukując z 3 na 2 poczułam opor przy zmianie biegów, dojeżdżając do skrzyżowania i zatrzymując kicie chciałam wrzucić 1 i niestatystyki nie dało się nawet na siłę. Na dwójkę wrzuciłam ale szlo bardzo ciężko, ledwo co na siłę wcislam i ze skrzyżowania ruszyłem z 2 bo 1 nie mogłam wrzucić. Doturlalam się do domu . Co ciekawe na wyłączonym silniku biegi wchodzą jak w przyslowiowe masło. Po odpaleniu żaden. Próbowałam wrzucić jedynkę zanim odpale ale na włączonym nie da się odpalić. Znajomy patrzył i mówił ze jego zdaniem to siłownik który znajduje się pod skrzynia . Czytałam ze może to być wysprzeglik. Ktoś z was ma jakieś doświadczenie z takim problemem ? Ile to może kosztować?
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 21-04-2016, 17:59   

Zapraszam do zapoznania się z regulaminem, a w szczególności z paragrafem pierwszym ;)

Jak pracuje pedał sprzęgła, jest twardy czy wpada w podłogę? Skoro na wyłączonym silniku możesz wbijać biegi to usterka spowodowana jest niepoprawnie działającym wysprzęglikiem.
Koszt ewentualnej wymiany jest dość spory bo trzeba zdemontować skrzynie biegów. Mój mechanik bierze za robocizne 200-250 zł ale to zależy od wielkości miasta i rejonu polski, niektórzy potrafią brać ponad 500 zł za wymianę sprzęgła...
 
 
illegal_freak 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączyła: 21 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Ns
Wysłany: 21-04-2016, 18:21   

No właśnie sprzęgła w ogóle nie czuć . Stał się lekki. Aha czyli to ze sprzęgłem i trzeba wymieniać całe czyli koszt to będzie sprzeglo + robocizna . Dzięki wielkie :)
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 21-04-2016, 20:26   

Czekaj czekaj bo jeśli pedał sprzęgła jest miękki to oznacza, że nie ma płynu w układzie lub jest zapowietrzony. Może to również oznaczać uszkodzenie pompy sprzęgła lub któregoś przewodu, niekoniecznie wysprzęglika. Nie masz kałuży pod nogami kierowcy? Generalnie nie jeździj nigdzie tym autem bo układ wysprzęglania jest układem hydraulicznym, działa na zasadzie dwóch tłoczków jak hamulce i jest "zasilany" płynem hamulcowym, jeśli masz gdzieś wyciek możesz pozbawić się hamulców a wiadomo czym to grozi.

ps. w przypadku wymiany wysprzęglika nie ma konieczności wymiany sprzęgła o ile nie jest już znacznie zużyte.
 
 
illegal_freak 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączyła: 21 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Ns
Wysłany: 21-04-2016, 22:38   

Płyn jest bo został sprawdzony . Hmmm czyli najlepiej jechać do zaufanego czy tam polecanego mechanika (nienaciagacza ) żeby to sprawdził? Cholera jestem laikiem a tyle co widzę i wyczatalam to tym się sugeruję. Niekoniecznie całe sprzeglo do wymiany. Słyszałam tez ze może to być jakiś fragment blaszki od tarczy czy od czegoś co blokuje sprzeglo . Kurcze juz sama nie wiem. Nie chce się dać naciągnąć bo wiadomo budżet ograniczony a autko mi się podoba i zakochałam się w nim od pierwszego wejrzenia. Dynamiczane, z pazurem i potencjałem. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie to byłabym wdzięczna :)
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 23-04-2016, 16:20   

W mojej Pumie objawy były podobne. Okazało się, że układ był zapowietrzony.
 
 
Dżoana 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 05 Lut 2017
Posty: 5
Skąd: Grodzisk mazowiecki
Wysłany: 06-03-2017, 13:31   

Ja miałam to samo kiedyś, problem okazał się błachy, wystarczyło dolać płynu hamulcowego xD
Miałam 3 mm poniżej LOW

p.s sorry za odkop, ale może ta informacja przyda się komuś, kto będzie szukał rozwiązania dla swojego problemu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo