Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
naprawa źle działającego spryskiwacza
Autor Wiadomość
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 20-07-2012, 08:38   naprawa źle działającego spryskiwacza

leman napisał/a:
Wstyd się przyznać, :oops: ale po prawie dwóch latach zauważyłem, że mam pomieszane włączanie spryskiwaczy. Tzn naciskając przycisk prawej manetki działa spryskiwanie tylnej szyby, podciągając manetkę do siebie spryskuje szybę przednią. Z wycieraczkami jest oki. Wydumałem, że powinna wystarczyć zamiana dwóch przewodów w okolicy przełącznika zespolonego. Tylko których? Ktoś oszczędzi mi grzebania w TIS'e ? :razz:

zrobiłem! dla potomnych; odkręciłem nadkole bez ściągania koła (5 wkrętów na Torx27) i zamieniłem wżyki
 
 
seru83 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 9
Skąd: Końskie
Wysłany: 15-01-2013, 10:35   

Mam ten sam problem. Spryskiwacze działają na odwrót. Dziś miałem się brać za dłubanie w elektryce. Ale... jak widać najprostsze rozwiązania są najlepsze :) Chwała Ci za to że umieściłeś ten opis :564:
 
 
Tosia 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 11 Paź 2015
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-10-2015, 20:44   

Wybaczcie, jeśli było już to poruszone ale troszkę tych stron jest i nie mam siły czytać wszystkiego :P . Ja mam problem z kontrolką od spryskiwaczy. Cały czas świci na żółto i co jakiś czas pipczy. Płyn jest uzupełniony, podejrzewam, że można łatwo to zrobić opinając ową kontrokę. Tylko czy wie ktoś, gdzie się ona znajduje?
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 13-10-2015, 22:59   

Gdy wyciągniesz metalowy błotnik z prawej strony z przodu auta tam znajduje się zbiorniczek spryskiwacza który ma wciskany czujnik. A Gdy czujnik nie działa to kontrolka będzie Ci się cały czas palić więc proponuje kupić albo sam czujnik płynu albo cały zbiorniczek ściągnąć prawy błotnik zdemontować zbiorniczek i założyć nowy zbiorniczek lub wymienić sam czujnik. Czujnik to jest to białe okrągłe z dwoma kabelkami i wtyczką na zdjęciu ja to wymieniłem z innego zbiorniczka i problem znikł. Sprawa jest dość prosta podchaczasz wyciągasz wciskasz nowe i podłączasz. Ale moje nie piszczało. Zdjęcie poglądowe (nie moja oferta wrzuciłem jedyna jaka była na OLX) Poszukaj po pumach na części może ktoś Ci opchnie zbiorniczek za 20-30 zł

http://olx.pl/oferta/zbio...html#57bfceeeda
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 15-10-2015, 20:16   

Darkdog89; mein Gott ! Ty naprawdę demontowałeś błotnik ?



Jeżeli, mając pewność, że zbiorniczek spryskiwacza jest pełny, a ciągle świeci żółta kontrolka to proponuję;
(bez zdejmowania koła, jak powyżej zaleca TIS) odkręcenie tylko ->jednej śrubki , tej najniższej, tylnej, prawego szmacianego nadkola. Skręcenie max. kół (poprawi dostęp) i odchylenie nadkola. Ukaże się coś takiego;

Wypiąć przewód czujnika, a wtyczkę kabli idących w głąb pumki zewrzeć (kawałkiem drutu, spinaczem). Przekręcić kluczyk i sprawdzić czy kontrolka spryskiwacza zgasła. Jeżeli tak, to uszkodzony jest czujnik. Należy go wyciągnąć i reanimować, bo szkoda wydać nawet najmniejsze pieniądze za krańcówkę działającą jak (zaprzeproszeniem) spłuczka klozetowa.
Jeżeli jednak po wypięciu czujnika i zwarciu "odchodzącej" wtyczki kontrolka nadal się świeci, to jest więcej dłubania a nie wiadomo nawet wtedy, czy ten biały czujnik poziomu jest sprawny czy nie (można omomierzem, zalany płynem mam być zwarty)
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 15-10-2015, 23:24   

Tak demontowałem blotnik bo i tak ściągałem je na sprzedaż :) a w drugiej pumie odchyliłem i założyłem a zdemontowanie błotnika to dość prosta sprawa kilka śrubek do odkręcenia :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo