Spalający się bezpiecznik od pompy paliwa |
Autor |
Wiadomość |
zelpenek
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-06-2013, 19:43 Spalający się bezpiecznik od pompy paliwa
|
|
|
Witam,
Tak jak w temacie dzisiaj jadąc z trasy 2 razy spalił mi się bezpiecznik od pompy paliwa.
Można coś samemu na to poradzić ewentualnie posprawdzać czy trzeba oddać auto do mechanika? |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 12-06-2013, 20:11
|
|
|
Masz jakieś zwarcie bądź pompa jest zatarta i powoduje zbyt duże obciążenie dla elektryki.
Jeśli potrafisz to zajrzyj do TISa, poszukaj schematu obwodu pompy i sprawdź przewody, być może to tylko zwarcie, w najgorszym przypadku pompa do wymiany |
|
|
|
|
wąski
& Wąska
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 14-06-2013, 11:37
|
|
|
A mocno masz zassany korek wlewu?? Mi paliło bezpieczniki i później pompę jak miałem zapchane odpowietrzenie baku. |
_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody
Coś do zabawy... jakieś AMG... |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 26-04-2015, 15:58
|
|
|
Nie wiem dlaczego ale u mnie ostatnio też spalił się bezpiecznik od pompy paliwa. Nigdy wcześniej nie miałem takiego problemu, stało się to po raz pierwszy. Wymieniłem spalony bezpiecznik i pompa działa. Jeżeli sytuacja się powtórzy pewnie będzie trzeba szukać przyczyny. zelpenek, dawno nie zaglądał na nasze forum, więc pewnie nie dowiem się co było u niego przyczyną przepalającego się bezpiecznika pompy i czy rozwiązał problem. wąski, gdzie znajduje się dokładnie odpowietrzenie baku? Czy jest jakaś reguła ile mniej więcej wytrzymuje pompa paliwa w Pumach? |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 26-04-2015, 19:44
|
|
|
Podam Ci przyczynę bo miałem to samo - siada pompa paliwa Przepalił się w trakcie jazdy czy zaraz po włączeniu zapłonu? Bo u mnie zaczęło się od właśnie od tego, że przekręciłem zapłon, auto odpaliło ale zgasło po sekundzie i kręciłem kręciłem ale nie odpalało. W końcu zajarzyłem, że po przekręceniu zapłonu nie słychać pompy i okazało się, że bezpiecznik spalony. Założyłem nowy i wszystko było ok przez 2 miesiące, a potem przepalał się notorycznie ale zawsze podczas startu pompy. Podłączyłem się amperomierzem w miejscu bezpiecznika i przy starcie prąd dochodził do 16A, a na końcu pompa prawie w ogóle już nie startowała lub pracowała "na zwarciu".
Wymieniłem pompę (via mechanik bo niestety trzeba wymontować bak) i teraz wszystko jest ok |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 26-04-2015, 20:17
|
|
|
Dukes napisał/a: | Bo u mnie zaczęło się od właśnie od tego, że przekręciłem zapłon, auto odpaliło ale zgasło po sekundzie i kręciłem kręciłem ale nie odpalało. W końcu zajarzyłem, że po przekręceniu zapłonu nie słychać pompy i okazało się, że bezpiecznik spalony. | Dosłownie opisałeś mój przykład. Mam jednak nadzieję, że Twój czarny scenariusz się u mnie nie sprawdzi. Pytam na zapas: jakiej firmy kupić pompę paliwa, jakie mniej więcej to koszty łącznie z wymianą? |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 26-04-2015, 20:51
|
|
|
Niestety na 99% się sprawdzi bo w Pumce układ zasilania pompy obejmuje tylko przekaźnik bezpiecznik wyłącznik uderzeniowy pompa paliwa. Przekaźnik jest sterowany z ECU, nic więcej po drodze nie ma. I generalnie nawet jeśli chciałbyś posprawdzać połączenia przewodów to i tak trzeba bak wyjąć bo wtyczki nie wypniesz spod kanapy bo otworek na gumową przelotkę jest po prostu za mały, a druga sprawa, wtyczka jest kilka milimetrów od podłogi pod kanapą i nie da jej się wypiąć.
Ja kupiłem pompę Magneti Marelli i wszystko działa jak należy ale niestety piszczy, podobno w Fiatach to normalne, a pompa jest włoskiego producenta (chociaż wyprodukowana w chinach, jak wszystko).
Generalnie jakiś czas temu były na allegro pompy Visteon w cenie około 160 zł. Visteon to taki amerykański Motorcraft więc na pewno godne polecenia. U mnie wymiana kosztowała 100 zł za robocizne i zdaje się 80 zł za pompę więc tragedii nie było. |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 08-06-2015, 10:31
|
|
|
Niestety przedwczoraj sytuacja z przepalonym bezpiecznikiem się powtórzyła. Bezpiecznik wymieniony, pompa chodzi ale póki co w dalszą trasę się lepiej nie będę wybierał. Szkoda, że w Pumie jest taki trudny dostęp do pompy paliwa, wtyczki i przewodów. |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 08-06-2015, 11:46
|
|
|
sprawdź czy nie masz gdzieś wiązki przetartej |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 08-06-2015, 13:15
|
|
|
całą, czyli od pompy do skrzynki bezpieczników. lewy próg |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 08-06-2015, 19:20
|
|
|
Szukaj nowej pompy, dobrze Ci radzę |
|
|
|
|
|