Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
08-01-2013, 15:39
Instrukcja czyszczenia przepływomierza
Autor Wiadomość
Yojimbo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 131
Skąd: Oppeln
Wysłany: 17-03-2015, 23:04   

Do tego trzeba mieć torxa z wpustem. Ot cała filozofia :P W castoramie można takie kupić.
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 18-03-2015, 15:21   

No tak trzeba ale zauważ, że jedna śrubka jest zalana czymś czarnym i tu torx z dziurką nie pomoże, bo w ogóle go tam nie wsadzisz. Trzeba najpierw wydłubać to czarne. To jest chyba coś w rodzaju plomby, jeżeli jest to wydłubane i śrubka jest "czysta" to znak, że ktoś rozkręcał przepływomierz.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Yojimbo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 131
Skąd: Oppeln
Wysłany: 22-03-2015, 22:43   

Do wydłubania tej plomby przydaje się zestaw "haczyków" do oringów ;)
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 23-03-2015, 21:00   

A ja wyczyściłem wczoraj wszystko ładnie pięknie wsiadam jadę wszystko gra. A dziś mi obroty falują samochód zrywa się w dziwny sposób lub traci na mocy a jak dojeżdżam do skrzyżowania i sie zatrzymuje to obroty spadają poniżej 500 i samochód gaśnie. Sprawdzony błędów żadnych nie było. Jakiś pomysł?
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 24-03-2015, 11:11   

Darkdog89,sumienna i porządna "samoadaptacja" :-)
(zmieniłeś warunki spalania, to powiedz o tym pumie :razz: )
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 24-03-2015, 11:40   

Czyli porządny reset ? Rozumiem rozłączyć kleme "+" odczekać 30 minut podłączyć poczekać aż obroty się ustabilizują i pojeździć co najmniej 8 km ?

[ Dodano: 24-03-2015, 17:13 ]
Jak mówiłem tak zrobiłem i nie pomogło jakies pomysły ?
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 24-03-2015, 18:58   

TIS podaje trochę inną procedurę adaptacji, po rozłączeniu klemy i odczekaniu 30 minut lub ręcznym wykasowaniu pamięci przez OBD należy uruchomić silnik i poczekać 3 minuty lub do osiągnięcia temperatury roboczej, wsiąść do auta i utrzymać obroty silnika 1200 RPM przez około 2 minuty, a następnie przejechać się ~8 km, przynajmniej ja tak zrozumiałem :P

Kod:
    5.    Note:
        When the battery has been disconnected and connected, the stored idle and drive values contained within the powertrain control module (PCM) will have been erased. The following steps must be carried out to allow the PCM to relearn its idle and drive values.
 
        Start and run the engine at idle for three minutes.

    6.    When the engine reaches normal operating temperature, increase the engine speed to 1200 rpm and maintain for approximately two minutes.

    7.    Drive the vehicle for approximately five miles/eight kilometers of varied driving.

 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 24-03-2015, 23:50   

Jeszcze jedno głupie pytanie samoadapacje robimy na zimnym silniku bo już zgłupiałem ?
 
 
screen 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 247
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-03-2015, 07:53   

Silnik i tak wystygnie (lub prawie)przez te 30 minut. Ja robiłem samoadaptacje na zimnym.
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 25-03-2015, 09:35   

No wiem ale coś mi tam nie gra dziś odłączę klemy na noc i jutro rano zrobię samoadaptacje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo