Migotanie podświetlenia |
Autor |
Wiadomość |
Ożdżu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 91 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 10-12-2014, 14:24 Migotanie podświetlenia
|
|
|
Po zapaleniu samochodu świeci się wyświetlacz kilometrów, zegarek i przyciski do szyb i wszystko cały czas delikatnie przygasa i rozświetla się do stanu początkowego. Samochód stoi, obroty są równe, żadnych obciążeń silnika. Po włączeniu świateł jest tak samo. Gdzie szukać przyczyny?
Druga sprawa, czy oprócz warkocza za silnikiem jest gdzieś jeszcze podłączona masa do silnika? |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-12-2014, 11:17
|
|
|
alternator do przejrzenia, moze sie okazac ze cos w nim jest nie do konca zlutowane (mialem tak), moze sie tez okazac, ze jest juz lekko uszkodzony. Innych powodow migotania raczej nie znajdziesz. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
Ożdżu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 91 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 11-12-2014, 17:30
|
|
|
Wiesiu szacun
narazie zmierzyłem ładowanie i skacze jak samo chce od 13.0 do 13.5 (nie wiem czego, kolega mierzył, ja się na tym nie znam). W poniedziałek oddaję alternator do elektryka i zobaczymy czy się to uspokoi.
Co do masy, u mnie jest dodatkowy kabel między skrzynią biegów a lewą podłużnicą. W mojej starej pumie tego nie było. Czy w pumie po lifcie była taka masa oryginalnie, czy ktoś ją dołożył a jak tak to czemu to mogło służyć? |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-12-2014, 21:21
|
|
|
Masy nigdy za mało, jak masz dwie na silnik, to tylko się cieszyć |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
Ożdżu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 91 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 12-12-2014, 17:46
|
|
|
W sumie racja. Miałem ją wyrzucić, ale przecież nie przeszkadza |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 14-12-2014, 11:10
|
|
|
W pełni zgadzam się z WieSiu co do masy. Doświadczyłem, że jest to jedna z niedoskonałości konstrukcyjnych pumek. Masa na silnik "przenoszona" jest z akumulatora przez karoserie i na koniec przez blachowkręt! który w piętnastoletnim aucie może wyglądać różnie.
Ja nawet proponuję wszystkim, wykonanie "bezpośredniej z akumulatora" masy na silnik (rozrusznik). Koniecznie musi to być coś grubego (min.25mm2). Najlepiej zrobić to z kabla spawalniczego, albo przewodów rozruchowych. |
|
|
|
|
Ożdżu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 91 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 16-12-2014, 19:32
|
|
|
Problem z migotaniem usunięty, przyczyną była zardzewiała śruba po lewej stronie alternatora, która źle przewodziła (zanim elektryk zlokalizował tą pierdołę zrobił dokładny przegląd, nie mogąc znaleźć usterki o mało nie wymienił regulatora napięcia, który kosztuje 180zł )
Gdyby ktoś potrzebował
Alternator trzyma się na trzech śrubach: góra-dół 15, lewa strona 13, przewód 10 i wtyczka dwupinowa L i DF. Oznaczenie alternatora (przynajmniej u mnie) 97MF-10300-AB A005TA2591 Mitsubishi |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 16-12-2014, 21:37
|
|
|
Ożdżu poza gratulacjami, wspomogę trochę twój opis -->moim alternatorem
a także odsyłam do mojego poprzedniego postu |
|
|
|
|
Ożdżu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 91 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 17-12-2014, 17:32
|
|
|
Właśnie zdjęcia mi brakowało Leman
Widzę, że w 1.7 jest inne mocowanie ale ogólnie alternator wygląda tak samo |
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 09-01-2015, 22:49
|
|
|
Podepnę się pod temat. Od jakiegoś czasu zauważyłem że oświetlenie zegarów oraz żarówki mijania co jakiś czas zaczynają świecić mocniej po czym znowu wracają do pierwotnej jasności. Interfejs diagnostyczny wskazuje, że podczas jazdy nagle z 14-14,1V robi się 16V. Tak przez jakąś chwilę i wszystko wraca do normy. Czy to może wina regulatora napięcia? |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 09-01-2015, 23:44
|
|
|
Miałem to samo i pomogła wymiana zużytych szczotek i gruntowne czyszczenie wirnika |
|
|
|
|
|