Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie działa wentylator nagrzewnicy - jak się do niego dostać?
Autor Wiadomość
monż 

Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-01-2014, 21:27   Nie działa wentylator nagrzewnicy - jak się do niego dostać?

Okazało się dziś, ze ni stąd ni z owąd przestał działac nadmuch. Bez żadnych sygnałów ani ostrzeżeń. Po przestudiowaniu forum i wykonaniu pomiarów okazuje się że chyba jednak coś z silnikiem. Bezpieczniki OK. Na fioletowo-czarnym na złączu C221 jest napięcie. Opornica wygląda OK a zwieranie do masy czarno-pomarańczowego z kostki C38 od pokrętła nie daje żadnego efektu - nawet zwarcia.
No i wychodzi na to, że będę musiał się do niego dostać.
Czy ktoś z Was już to robił. Bo znalazłem jeden temat, ale wentylator w efekcie nie został wyjęty.
Czy mam go zaatakować od strony silnika czy od wnętrza samochodu?
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 03-01-2014, 13:26   

Żaden bieg wentylatora nie działa, nawet 4? Żeby się do niego dostać to niestety będziesz musiał chyba rozebrać "pół samochodu". O ile dobrze wiem trzeba zdemontować całą deskę.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
monż 

Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-01-2014, 17:21   

Temat załatwiony. No prawie....
Okazało się że nie wiadomo którędy do wentylatora dostały się liście które wkręciły się w szczotki.
A co do rozbiórki. Rzecz była by banalna gdyby nie przewody od klimy które bardzo utrudniają wyjęcie obudowy filtra kabinowego. Wyjąć jakoś się udało, niestety przy wkładaniu użyłem za dużo siły i plastik popękał. Może dlatego że przy wyjmowaniu był trochę rozgrzany od silnika a przed wkładaniem leżał kilkanaście minut na chłodzie....
W każdym razie trzeba zdemontować (odchylić) zbiornik wyrównawczy, plastikową ściankę między podszybiem a komorą silnika, rzeczoną obudowę filtra kabinowego no i pod spodem jest obudowa wentylatora a pod nią wentylator. Całość roboty zajęła mi jakieś 0,5h z czego połowa to walka z wyjęciem i włożeniem tej obudowy. Jak będę miał chwilę to wrzucę zdjęcia z operacji :)
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-01-2014, 21:12   

To ja ci bede wdzieczny za wsad bo mi zimno i szyby paruja :570:
 
 
 
monż 

Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-01-2014, 14:32   

Należy zwrócić uwagę na wkręt zaznaczony na żółto. Trzeba go wykręcić żeby w trakcie wyjmowania obudowy nie przeszkadzał. To co na czerwono trzeba po prostu wykręcić. Z tymi wkręto-zatrzaskami plastikowymi na dole to najlepiej podważać i wykręcać.
http://www.fotosik.pl/u/caxap/album/1552534
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 05-01-2014, 16:08   

Dobrze wiedzieć ;) U mnie odkąd zrobiło się chłodno coś tam charczy i buczy przez kilka minut po włączeniu dmuchawy, będę musiał tam zajrzeć :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo