Sposób na tylna półkę |
Autor |
Wiadomość |
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 19-08-2013, 14:29 Sposób na tylna półkę
|
|
|
Mój sposób na całkowicie bezinwazyjny sposób na wypadającą półkę tylną.
Bierzemy kawałek gąbki.
Oklejamy ściśle czarną taśmą izolacyjną, tak aby powstała bryła w kształcie walca o długości-wysokości ok 5cm.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Fiykdzhibkg[/youtube]
Proszę wszystkich, którzy mają inne sposoby, o dopisanie ich, możliwie z foto. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 19-08-2013, 15:43
|
|
|
Ja mam na to sposób taki:
Potrzebne tylko 2 tytrytki (opaski plastikowe). Opaski te wystarczy założyć na trzpienie i wcisnąć wszystko na miejsce (najpierw pogrubiłem troszkę jeszcze taśmą izolacyjną, ale to raczej nie będzie wymagane):
Wchodzi i wychodzi ładnie na wcisk i samo już nie wypada. |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
Barbara3121958
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 16 Sie 2012 Posty: 193 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-08-2013, 18:00
|
|
|
Zabezpieczenie tylnej półki w mojej Pumie. Wprawdzie przy demontażu trzeba troszkę włożyć pracy, ale najważniejsze jest to, że sposób jest skuteczny.
Lewa strona1.JPG
|
|
Plik ściągnięto 118 raz(y) 31,08 KB |
|
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 23-08-2013, 14:30
|
|
|
Tak czytam wasze pomysły i czegoś w każdym brakuje. Leczycie tylko skutki a nikt nie zajął się usunięciem przyczyny.
Dlaczego wypada półka ? Przypuszczam, że większość odpowie o "wytartej" gumowej końcówce. A ja uważam, że jest to jedynie objaw, skutek, którego naprawianie, poprawianie bez usunięcia przyczyny przynosi tylko szkodę i dalsze spustoszenia. Przyczyną wypadania półki jest wg mnie, (i jakby to groźnie nie zabrzmiało).. zatarcie łóżyska.
Łożysko ślizgowe tworzy; metalowy czop (2) sztywno przymocowany do półki (3) i panewka którą jest wewnętrzna bieżnia gumowej końcówki (1). Przyczyny zatarcia są dwie. Albo banalne wykrzywienie czopa (metalowego pręta) albo "zabrudzenie", zapieczenie panewki. Jak naprawiać ? Przede wszystkim gumowa końcówka (1) powinna lekko obracać się na metalowym czope (2). Do smarowania takiego łożyska najlepszy jest olej sylikonowy. Wszelkie "WD" i inne penatratory szczycą się, że nie zawierają sylikonu, który szkodzi połączeniom metal-metal w przeciwieństwie do metal-guma.
Na koniec trochę o moim "myśleniu" o zasadzie działania.
Jak wszystko jest sprawne.
Podczas otwierania bagażnika półka podciągana sznurkami obraca się na metalowym czopie. Podczas jazdy przy podskakiwaniu dup*..tyłu pumki półka również podskakuje i obraca się na czopie. Gumowa końcówka jest nieruchoma. Chyba dlatego w instrukcji obsłuki jest info o nie obciążaniu półki! nie miałaby możliwości obrotu i wypadałaby.
Jak łożysko jest zatarte.
Podczas otwierania bagażnika nadciąga się nadmiernie sznurki wyrabiając końcówki ich mocowania, które potem spadają. Półka obraca się na gumowej końcówce (niedopuszczalne!) wycierając jej zewnętrzną bieżnie. Nadwyręża się klejone mocowanie (3) czopa do półki.
Podczas jazdy przy podskakiwaniu dup*..tyłu pumki półka również podskakuje i .. wypada tym częściej im bardziej wytarta jest zewnętrzna bieżnia gumowej końcówki. Niebagatelna jet też ilość dziur w drodze, choć zazwyczaj wystarcza jedna. Końcowym spustoszeniem jest pękanie mocowania plastikowego siedziska gumowej końcówki, jako najsłabszy punkt, szczególnie po bardzo solidnych lecz "nietrafionych" naprawach.
ps. 100% potwierdzenie moich dywagacji uzyskałbym po inwazyjnym rozcięciu gumowej końcówki czego na razie nie zamierzam uczynić.
Półka już mi nie wypada |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 23-08-2013, 20:08
|
|
|
Łożysko? Smar? Obracanie się gumy na czopie? Moim zdaniem poszedłeś za daleko i chyba nie o to chodzi. Przecież to jest zwykły bolec pokryty gumą, który powinien trzymać się w plastikowym wyżłobieniu. Jest to po prostu wada konstrukcyjna i półka wypada. |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
Barbara3121958
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 16 Sie 2012 Posty: 193 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 24-08-2013, 17:15
|
|
|
leman |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 24-08-2013, 18:24
|
|
|
A mi się to podejście podoba, jest w tym trochę logiki, że jakby się to nie obracało to łatwiej było by to wyczepić otwarciem. Tyle, że niestety częściej wypada od wybojów niż od otwierania więc ta metoda może była by dobra w 2-3 letniej pumie ale nie w 15-letniej gdzie guma już się wyrobiła do tego stopnia że wystarczy mocniej drzwi trzasnąć . |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
YaNecki
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 12 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-06-2014, 22:39
|
|
|
Nie chciało mi się bawić w żadne klejenie, wiercenie itp, więc owinałem te "wałki" izolacją i półka wskakuje i wyskakuje tak jak powinna Bez mojej zgody nie robi już nic
Nie ma co przesadzać, szczególnie z dodatkowymi śrubami lub wierceniem, najprostsze rozwiązania są najlepsze |
_________________ Świeży kierowca Pumy. Dumny i szczęśliwy! |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2014, 16:54
|
|
|
Można tez zamurować pustakami |
|
|
|
|
Barbara3121958
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 16 Sie 2012 Posty: 193 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-07-2014, 16:15
|
|
|
YaNecki napisał:
Cytat: | Nie ma co przesadzać, szczególnie z dodatkowymi śrubami lub wierceniem, najprostsze rozwiązania są najlepsze |
Każda rada osób piszących posty na pewno jest przydatna dla nas. To my wybieramy tę, która nam pasuje najbardziej. U mnie problem został rozwiązany w ten właśnie sposób i mnie to pasuje. |
|
|
|
|
Red1989
& Natalia:)
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 56 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-07-2014, 20:53
|
|
|
Poprzedni właściciel zabezpieczył półkę za pomocą dwóch jakże to idealnie skomponowanych wkrętów i jak narazie nie myślałem aby wprowadzać jakieś bardziej wymyślne innowacje:) |
|
|
|
|
|