Dźwignia kierunkowskazów "nie odbija". |
Autor |
Wiadomość |
ar2r
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 175 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 20-03-2012, 10:59 Dźwignia kierunkowskazów "nie odbija".
|
|
|
Witam.
Po włączeniu lewego kierunku i powrocie kierownicy do pozycji na wprost dźwignia wraca na neutralne położenie powiedzmy dwa razy na dziesięć włączeń.Z prawą stroną jest OK.
Można to jakoś naprawić czy trzeba szukać nowego przełącznika?
Pzdr. |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 20-03-2012, 13:01
|
|
|
Kiedyś widziałem gdzieś instrukcje naprawy nieodbijania kierunku w fordach. Robi się to jakoś poprzez zaciśnięcie jednej lub dwóch opasek zaciskowych, ale dokładnie nie pamiętam gdzie i jak... |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
ar2r
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 175 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 21-03-2012, 19:41
|
|
|
U mnie też niestety nie widać zdjęć a szkoda bo sposób z opaską wydaje się dość prosty.Tylko nie wiem dokładnie w którym miejscu ją zamocować.
A może u kogoś te zdjęcia są i mógłby je tu wkleić? |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-03-2012, 08:15
|
|
|
ar2r, zapewne jak rozbierzesz obudowe kolumny,to sam wpadniesz gdzie ja dac |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
ar2r
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 175 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 22-03-2012, 10:44
|
|
|
dzięki za pomoc WieSiu.
Dzisiaj zabrałem się za naprawę przełącznika zespolonego.Bardzo pomocna okazała się strona Klubu Escorta podana przez WieSiu.
Całe "zamieszanie" z nieodbijaniem kierunków robi wyrobiona powierzchnia czołowa tego białego plastikowego elementu
Uploaded with ImageShack.us
W necie znalazłem trzy sposoby naprawy.
1.Oklejenie powierzchni czołowej tego plastiku plastkowo-metalową tasiemką stosowaną min.do zamykania foliowych woreczków.
2.Oklejenie powierzchni czołowej poxiliną.
W/g mnie,żeby dobrze zrobić pierwszy lub drugi sposób trzeba rozbierać przełącznik a na to nie miałem czasu dlatego zastosowałem sposób trzeci.
3.Założenie na krzywce opaski zaciskowej-tzw.tyrtki.
Zdjęcia nie są najlepszej jakości ale widać jak to jest założone
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Na koniec kilka uwag.
Do przełącznika dochodzą dwie wtyczki.Żeby je odpiąć należy na dole wtyczki zluzować zatrzask i dół wtyczki pociągnąć do tyłu i do góry.
Jeśli ktoś chciałby zastosować opaskę to powinna być podobnej szerokości jak krzywka-ja miałem wąską i musiałem założyć dwie obok siebie bo przy jednej defekt występował dalej.
Oklejanie tego białego elementu jest dość trudne ponieważ jest tłusty od smaru i nie wszystkie kleje chcą się tego trzymać.
Jeśli ktoś miałby jakieś pytania to służę pomocą. |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 17-06-2013, 12:40
|
|
|
Rozbierałem raz, próbowałem naprawić. Niestety nie udało mi się poskładać. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 17-06-2013, 18:04
|
|
|
Niestety nie. Dopiero pomogła metoda zakupu nowego przełącznika zespolonego.
Zamiennik, a żeby było taniej to do escorta MK7 hatchback Pasuje idealnie. Jedyna różnica to 3 biegi wycieraczek zamiast 4-rech. Zapłaciłem coś ok 130PLN. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 17-06-2013, 18:38
|
|
|
Ale w Pumie są przecież 3 biegi wycieraczek:
na sam dół - przerywany/czasowy ruch wycieraczek,
raz do góry - wolny, ciągły ruch wycieraczek,
dwa razy do góry - szybki, ciągły ruch wycieraczek.
Jak jest z żywotnością zamienników przełącznika zespolonego? Ile kosztuje nowy oryginał? |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 17-06-2013, 21:10
|
|
|
Żywotność - od lutego 2012 siedzi i sprawny dalej.
Oryginał w Auto Watin (o ile dobrze pamiętam) ok. 700PLN.
Alternatywą jest tutaj zawsze szrot
Próbowano mi od Fiesty (nie wiem jakiej) zaadoptować. Nie pasowało.
PS. Wydawało mi się, że puma ma "o oryginale" 4 biegi wycieraczek |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 18-06-2013, 15:37
|
|
|
Pytanko do fanów
Założenie na krzywce opaski zaciskowej-tzw.tyrtki.
jaka tam jest szerokość ? tzn. zanim rozbiorę wajhę , kupiłbym odpowiedniego trytka |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-06-2013, 13:52
|
|
|
ostatnio skadajac escorta zaobserwowalem ze sa 2 rodzaje przelacznikow zespolonych, roznia sie umiejscowieniem tego dynksa do odbijania kierunkow,na jednym mi pieknie odbijalo a na drugim raczej slabo,bo na granicy styku to wszystko pracowalo. Do tego czasu w zyciu bym nie przypuszczal ze moga sie roznic. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 23-05-2016, 11:29
|
|
|
ar2r, czy mógłbyś odświeżyć linki do zdjęć lub czy ktoś może dysponuje jakimiś zdjęciami jak naprawić odbijanie kierunku za pomocą opaski? Niestety kierunek przestał u mnie odbijać na dobre i chciałbym oblukać wszystko zanim zdemontuję przełącznik. |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
|