Przesunięty przez: Gaydek 21-04-2013, 10:23 |
Kodowanie pilotów IrDA |
Autor |
Wiadomość |
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-08-2008, 00:32 Kodowanie pilotów IrDA
|
|
|
Wprawdzie o kodowaniu pilotów IrDA było kilka razy, ale jak dotąd nie było zamieszczonego sposobu, by zaprogramować więcej niż jeden pilot do tego samego samochodu.
Niedawno znalazłam sposób kodowania pilota, do którego był dopisek, że tak można zaprogramować do 4 pilotów. Ponieważ mam dwa piloty IrDA, stwierdziłam, że wypróbuję metodę. Udało się i teraz mogę otwierać/zamykać auto dwoma pilotami.
Procedura jest taka sama jak w przypadku kodowania jednego pilota, ale różni się na końcu (pkt 4), przytaczam całość.
Dla zakodowania jednego pilota opuszczamy punkt 4.
1. Przękręcamy kluczyk do pozycji I (Acc) i czekamy, aż dioda immobilisera przy zegarku zacznie się świecić ciągłym światłem, wówczas przekręcamy kluczyk do pozycji 0 i wyjmujemy go ze stacyjki. System jest wówczas gotowy do programowania. Czas jaki mamy na programowanie, to 30 sekund.
2. Kierujemy pilot diodą IrDA w strone portu podczerwieni (obły przedmiot przy oświetleniu wewnętrznym w podstufitce). Wciskamy przycisk z jedną strzałką > i czekamy, aż zapali się na chwilę dioda na pilocie. Trzymając nadal wciśnięty przycisk > wciskamy ten z dwoma strzałakami >> trzy razy, puszczamy oba przyciski.
3. Led przy zegarku zamiga, co oznacza przypisanie pilota do auta.
4. Powtarzamy punkt 2 z następnymi pilotami.
5. Kończymy programowanie przekręcając kluczyk w stacyjce do pozycji II (zapłon), z powrotem do 0 i wyciągamy kluczyk ze stacyjki. Gotowe!
Uwaga! W stacyjce są cztery położenia kluczyka: 0 - wiadomo, I - ACC (accessories), II - zapłon, III - uruchomienie silnika, pozycja pracy. Programując przekręcamy kluczyk do pozycji I nie II! To częsty błąd przy programowaniu.
PS. we wcześniejszych opisach jest podane, że przycisk >> wciskamy cztery lub pięć razy, wystarczy trzy. Sprawdzone przy programowaniu jednego i dwóch pilotów. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
ksenon
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 23 Paź 2011 Posty: 3 Skąd: papenburg
|
Wysłany: 17-04-2013, 21:25 Re: Kodowanie pilotów IrDA
|
|
|
Opoya napisał/a: |
1. Przękręcamy kluczyk do pozycji I (Acc) i czekamy, aż dioda immobilisera przy zegarku zacznie się świecić ciągłym światłem |
Ile trzeba czekać żeby się dioda zaświeciła ciągłym światłem ?
Nie jestem w stanie jej do tego zmusić. Próbowałem na wszelkie możliwe sposoby jakie mi do głowy przyszły, nawet z pozycją II próbowałem, niestety nie znalazłem na forum podobnego problemu, tz znalazłem , ale to była winna pomylenia pozycji II z I |
|
|
|
|
Marian1968
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 18 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-04-2013, 08:55
|
|
|
Ja kolego miałem ten sam problem. Jeżeli faktycznie nie mylisz pozycji I z pozycją II to musisz odczekać jakieś 10-15 sekund. |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-04-2013, 09:36
|
|
|
Marian1968 napisał/a: | 10-15 sekund. | Mniej więcej, niestety nie sprawdzę dokładnie, nie mam już Pumy. Dlatego proszę kogos z Pumą i pilotem na podczerwień o zmierzenie czasu oczekiwania. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
ksenon
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 23 Paź 2011 Posty: 3 Skąd: papenburg
|
Wysłany: 18-04-2013, 18:00
|
|
|
Marian1968 napisał/a: | 10-15 sekund. |
czekałem nawet raz 5 min. |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-04-2013, 20:58
|
|
|
5 minut? Zdecydowanie za długo - te 10-15 sekund to powiedzmy "średnia z pamięci" (stąd moja prośba o dokładne sprawdzenie), więcej, szczególnie przy aż takiej różnicy, jest nie do zaakceptowania i na pewno nie jest to normą. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
MarcinP
Świeżak, ale ambitny!
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
|
|
|
|
adrianus
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-02-2014, 08:44
|
|
|
Mam pytanie - bo kupiłem Pumę bez zamykania na pilota, a mam pilota po starej pumie jednego. Czy dodawał ktoś ori pilot z tą centralką IRDA przy lampie i czy jest to kwestia plug IN czy trzeba coś aktywować taśmę dodawać itp ?? Z góry dzięki za info. Alarmu mi nie trzeba tylko zamykanie z pilota. A nie chce kupować i nosić przy kluczyku dodatkowych pilotów bo wiem że wówczas to jest proste do zrobienia. |
|
|
|
|
charlee
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: OLSZTYN
|
Wysłany: 24-06-2014, 11:22 problem z kluczykiem
|
|
|
witam jestem nowy mam problem z zaprogramowaniem kluczyka fajnie wszystko opisujecie tylko jak przekrecam kluczyk na poz.1 lampka nie chce świecić światłem stałym tylko cały czas mryga i generalnie jest wielka klapa bo nie da sie zaprogramować kluczyka co mam zrobić pomóźcie swieżakowi i dajcie sie cieszyć z pierwszej pumy w życiu pozdrawiam czekam na pomoc |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2014, 12:22
|
|
|
Cytat: | czekamy, aż dioda immobilisera przy zegarku zacznie się świecić ciągłym światłem | Ile odczekałeś? Jeśli powyżej kilkunastu sekund to trochę za długo jednak trudno będzie sprawdzić to przez net. Sprawdzałeś czy baterie w pilocie są sprawne?
PS. to programowanie pilota, nie kluczyka! |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
charlee
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: OLSZTYN
|
Wysłany: 24-06-2014, 12:48
|
|
|
witam czekałem i krótka chwile i długą i nic cały czas mryga baterie wymienione są na nowe także raczej to nie bateria także chyb a bez serwisu sie nie obejdzie widzę pozdrawiam |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2014, 17:53
|
|
|
charlee, zanim zaczniesz pisać kolejne posty, przeczytaj regulamin i zacznij pisać po polsku. Wiesz co to są znaki przestankowe? Jak nie, to się dowiedz i zacznij ich używać.
Za mało danych podajesz, ale wygląda na to, że brak jest komunikacji pilota z nadajnikiem. Bez dobrego elektryka raczej się nie obejdzie. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
liptoneq
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 67 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-06-2014, 00:10
|
|
|
charlee miałem podobny problem, pomogła wymiana modułu komfortu może u Ciebie też zadziała musiałbyś przepiąć działający i sprawdzić czy wtedy uda Ci się zaprogramować pilota |
|
|
|
|
charlee
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: OLSZTYN
|
Wysłany: 25-06-2014, 07:57
|
|
|
Dzięki liptoneq mechanik mi mówi, że mam coś poplątane w kablach i są popalone końcówki bo jakiś symptomatyczny ekspert (były właściciel)coś tam musiał grzebać .Także trzeba to wyprostować może wtedy lampka zacznie świecić światłem stałym i stanie się jasność
pozdro |
|
|
|
|
MarcinP
Świeżak, ale ambitny!
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
Wysłany: 25-06-2014, 10:48
|
|
|
Wymieniłem baterie w kluczyku i chciałem go zaprogramować. Wszystko szło gładko, do momentu, w którym pilot miga 5 razy. Kontrolka immobilisera też powinna zamigać 5 razy, jednak tak się nie dzieje i pilot nie działa. Jakieś pomysły?
Używałem kilku sposobów, w tym tego, który sam opisałem tutaj* i którego używałem wcześniej i działał.
* http://klubpumy.pl/viewto...=1388&start=240
[ Dodano: 30-06-2014, 10:27 ]
Udało mi się zaprogramować pilot, udało się dopiero, gdy przyłożyłem kluczyk do odbiornika w suficie.. W dodatku nie za każdym razem działa, nawet jak przyłożę.. Baterie nowe, ktoś ma pomysł? |
_________________ Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png |
|
|
|
|
|