Wymiana licznika analogowego na elektroniczny |
Autor |
Wiadomość |
maniek86krk
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków
|
Wysłany: 19-11-2012, 07:57 Wymiana licznika analogowego na elektroniczny
|
|
|
Chcialbym w tym temacie zrobic manual w ktorym beda zawarte informacje na temat wymiany licznika analogowego na elektroniczny jak wiadomo zegary analogowe wystepowaly w pumach 1997-1999 od polowy roku 1999 wprowadzone zostaly zegary elektroniczne ktore wg mnie wygladaja o niebo lepiej niz analogowe. Ponizej zdjecia kostkek od zegarow analogowych:
C44A BIALA
C44B NIEBIESKA
KOSTKA C44 32 PINOWA OD LICZNIKA ELEKTRONICZNEGO
TABELA Z ROZPISANYM PODLACZENIEM NIESTETY SA BRAKI I CHCIALBYM ZEBY KTOS ZNAJACY TEMAT UZUPELNIL. WSZYSTKIE INFORMACJE WZIETE Z TISa.
Jutro jak znajde czas postaram sie wymontowac zegary z auta przy okazji zrobie pare fotek jak to zrobic gdybys ktos nie wiedzial.w zwiazku z tym ze nie chce obcinac starych wtyczek mysle nad zrobieniem jakiej redukcji tzn z jednej strony wtyczka do zegarow elektronicznych a z drugiej dwie wtyczki ktore wepne w stara instalacje. Mysle nad wtyczkami ze starych analogow moze uda sie je wymontowac i do nich przylutowac wszystkie kable z kostki 32 pinowej |
Ostatnio zmieniony przez maniek86krk 22-12-2012, 08:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 14-12-2012, 10:15
|
|
|
Myślę, że taka przeróbka jest strasznie czasochłonna i kasochłonna.
Jak auto jest z analogowym licznikiem to chyba lepiej z tym pogodzić się. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
maniek86krk
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków
|
Wysłany: 14-12-2012, 14:32
|
|
|
Kazda przerobka pochlania czas Odnosnie kosztow to trzeba kupic licznik ktory kosztuje ok 100zl do tego pompe paliwa do pumy od 99r (nie jest to konieczne bo wskaznik bedzie dzialac ale bedzie wskazywal na odwor tzn jak bedziemy miec rezerwe w baku to na wskazniku bedzie full i na odwrot) oraz czujnik przebytej drogi. Ponizej fotki z demontazu:
Doszedlem do momentu wyjecia licznika i pojawil sie problem bo blokuje go kierownica Nie usmiecha mi sie zdejmowac kierownice wiec musze jakos pokombinowac. Wydaje mi sie ze zdjecie szybki z licznika umozliwi wyjecie go w 2 czesciach bez problemu |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 14-12-2012, 19:32
|
|
|
Zdejmij przełącznik zespolony to wyjmiesz licznik
Fajne foty. Przydadzą się |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
maniek86krk
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków
|
Wysłany: 14-12-2012, 19:46
|
|
|
Powiem Ci ze nie trzeba demontowac przelacznika Licznik juz wyjety wystarczylo go rozlozyc tzn zdjac przednia szybke ktora jest na 5 zatrzaskach 3 na gorze i dwa na dole szybka wychodzi bez problemu nastepnie wyciagamy korpus i gotowe licznik na zewnatrz
[ Dodano: 14-12-2012, 20:01 ]
mala niespodzianka kontrolka ogrzewania szyby U mnie sie nie swiecila bo nie bylo zaroweczki nie wiem czy fabrycznie czy ktos pokusil sie o jej wyjecie
Teraz trzeba jakos ogarnac podlaczenie i bedzie dobrze |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 14-12-2012, 20:02
|
|
|
Też to jest sposób. Moim zdaniem jednak wyjąć przełącznik jest szybciej. 1dna śrubka plus dwa zaciski. Może mi szybciej bo robiłem już to milion razy |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
maniek86krk
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków
|
Wysłany: 16-12-2012, 13:15
|
|
|
Zdjecia kostek
C44 A:
C44 B:
|
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
maniek86krk
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków
|
Wysłany: 16-12-2012, 16:17
|
|
|
[ Dodano: 16-12-2012, 16:17 ]
sharky, a do czego jest ta kontrolka ? |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 17-12-2012, 11:01
|
|
|
maniek86krk napisał/a: | mala niespodzianka kontrolka ogrzewania szyby U mnie sie nie swiecila bo nie bylo zaroweczki nie wiem czy fabrycznie czy ktos pokusil sie o jej wyjecie |
Wydaje mi się, ze nie jest to kontrolka grzanej szyby.
U mnie tez była pusta w 3 licznikach, więc chyba fabrycznie jest pusta. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 17-12-2012, 12:10
|
|
|
maniek86krk, nie wiem od czego jest ta kontrolka ale na pewno nie od podgrzewania szyby. Fabrycznie puste jest to miejsce i nie ma tam żaróweczki. Ten symbol przypomina jakiś tłumik lub katalizator ale nie wiem czy były jakieś kontrolki od tych elementów. |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 17-12-2012, 12:14
|
|
|
sharky napisał/a: | Ten symbol przypomina jakiś tłumik lub katalizator ale nie wiem czy były jakieś kontrolki od tych elementów |
Też tak mi wydaje się.
Tak ogólnie są jeszcze dwie kontrolki, które mi się nigdy nie zaświeciły i nie wiem od czego są.
Mianowicie: kontrolka jakby świec żarowych oraz kontrolka ze znakiem szyby.
Zastanawia mnie od czego są? |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
maniek86krk
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków
|
Wysłany: 18-12-2012, 11:34
|
|
|
Udalo mi sie kupic czujnik predkosci obrotowej (35 zl z przesylka w cenie ) od kobiety ktora rozbiera dwie pumy 1.7 na czesci od niej wczesniej kupilem licznik elektroniczny ktory jest w idealnym stanie
Znalazlem w TISie schematy do licznika moze uda mi sie prze swietami wrzucic gotowy schemat na forum. Kupilem dwie plytki na ktorych zrobie sciezki i wytrawie. Z jednej strony przylutuje kabelki od kostki elektronicznego licznika natomiast druga strone wloze do obu kostek z instalacji samochodowej tak zeby nie ciac oryginalnej instalacji
[ Dodano: 18-12-2012, 13:51 ]
Opis kostki C44-32
1 - Zasilanie bezpiecznik F2 10A
2 - Zasilanie bezpiecznik F13 15A
3 - PUSTY
4 - PUSTY
5 - PUSTY
6 - PUSTY
7 - Kierunkowskaz lewy
8 - Zasilanie bezpiecznik F6 10A
9 - PIN nr 7 w zlaczu diagnostycznym ktore znajduje sie pod komputerem. Odpowiada za korekte licznika
10 - Ladowanie
11 - Cisnienie oleju
12 - Reczny
13 - ABS
14 - Kontrolka silnika (wystepuje we wszystkich licznikach elektronicznych jesli brak wysatrczy dolozyc pin w kostce i podpiac pod ecu PIN 93)
15 - TCS
16 - Poduszka
17 - MASA
18 - VSS - PIN 58 w komputerze z kostka C159 natomiast z kostka C1159 PIN 3
19 - Do komputera PIN 31 i 35 jesli mamy kostke C1159 natomiast jesli mamy kostke C159 to podpinamy pod PIN 75 i 80
20 - PIN 1 z kostki C41 od klimatyzacji
21 - Obrotomierz
22 - Zasilanie bezpiecznik F19 10A
23 - MASA
24 - Czujnik poziomu paliwa
25 - Czujnik temperatury silnika
26 - Poziom plynu od spryskiwaczy
27 - MASA
28 - Rezerwa
29 - Kierunkowskaz prawy
30 - Swiatla drogowe
31 - Kontrola otwartych drzwi
32- PUSTY |
Ostatnio zmieniony przez maniek86krk 21-12-2012, 10:24, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 18-12-2012, 15:44
|
|
|
maniek86krk napisał/a: | Z jednej strony przylutuje kabelki od kostki elektronicznego licznika natomiast druga strone wloze do obu kostek z instalacji samochodowej tak zeby nie ciac oryginalnej instalacji |
Moja sugestia jest taka, abyś zrobił na kabelkach z jednej strony wtyczkę, dalej gniazdko na kabelku do płytki. Potem znowu wtyczkę na kabelku z pytki i gniazdko na kabelku dalej.
Po co?
- Mało miejsca jest w tych kablach, po co lutować na żywca jak można dokładniej pod lupą.
- Zestaw łatwo demontowalny w razie problemów.
- Będzie jak fabrycznie, jak tą płytkę zamkniesz jeszcze w jakiejś ładnej obudowie. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
|