Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silnikiem
Autor Wiadomość
marcinsonax 
NOS=N2O


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 147
Skąd: Ostróda
Wysłany: 25-02-2012, 15:38   Problem z silnikiem

Kupiłem nie dawno escorta 1.6 benzyna z gazem ale silnik od początku kulał. Na wolnych obrotach strasznie nim rzuca. Czasami tak jakby na jeden gar nie łapał. Na benzynie jak wkręcam go na obroty to przerywa i obroty dochodzą z trudnością do 4.5tyś. Jak przełączę na gaz to na wolnych obrotach silnik faluje, czasami nawet zgaśnie. Dziwi mnie też to, że na gazie normalnie się wkręca aż do odcinki. Wydaje mi się, że chyba dostaje złą mieszankę bo jak wykręciłem świece to były czarne. No i jakoś na benzynie kopci. Nie mam pojęcia o co kaman?

Zdj%EAcie0130.jpg
MK7
Plik ściągnięto 89 raz(y) 28,89 KB

_________________
Wesela, bankiety oraz inne imprezy okolicznościowe. Dojedziemy w każde miejsce w Polsce. Zapraszam na www.zespolsonax.pl
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 26-02-2012, 12:10   

Sprawdź:
- sondę lambda
- termostat
- płyn chłodniczy
- filterek gazu
- silniczek krokowy

Udaj się do gazownika na regulację gazu. Zawsze dobrze jak choć na gazie jeździ się bez problemów.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
marcinsonax 
NOS=N2O


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 147
Skąd: Ostróda
Wysłany: 26-02-2012, 19:04   

A co ma do tych objawów płyn chłodniczy czy termostat. W escorcie nie ma czegoś takiego jak silnik krokowy. Tak się zastanawiam jeszcze nad listwą wtrysków. Poprzedni właściciel jeździł przez cały czas na gazie to może się wtryski zabiły. :?: W sobotę jestem ustawiony z kumplem ma drugi taki sam silnik więc będę przekładał po kolei aż na coś trafię.
_________________
Wesela, bankiety oraz inne imprezy okolicznościowe. Dojedziemy w każde miejsce w Polsce. Zapraszam na www.zespolsonax.pl
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 26-02-2012, 22:33   

U mnie dławił się na gazie, nie równo pracował silnik. Wymieniłem termostat, płyn chlodniczy - silnik chodzi równo jak ręką odjął.


Nie ma silniczka krokowego? to pod jaką nazwą funkcjonuje? Zawór bocznikowy (tak jak w pumie).
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
marcinsonax 
NOS=N2O


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 147
Skąd: Ostróda
Wysłany: 27-02-2012, 08:20   

Nie wiem dokładnie ale na pewno nie nazywa się silnikiem krokowym. Ostatnio zadałem pytanie na forum forda o silnik krokowy i dostałem takie zjeby jakbym komuś matkę zgwałcił. Moderator z tamtego forum powinien się zastanowić co pisze bo kiedyś ktoś mu jeszcze maskę oklepie. Ostatni raz zajrzałem na forum forda. Na forum forda pumy jakoś przebywają normalni ludzie. Sprawdzałem i płynu jakoś mało mam.
_________________
Wesela, bankiety oraz inne imprezy okolicznościowe. Dojedziemy w każde miejsce w Polsce. Zapraszam na www.zespolsonax.pl
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-02-2012, 09:16   

marcinsonax, do czyszczenia jeszcze przepływomierz powietrza, jeżeli nie pomoże to sprawdziłbym pompę paliwa. przez gaz może być już na wykończeniu a słaba pompa daje objawy takie jak opisałeś. od tego bym zaczął. zakładam że świece i przewody są ok?
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
marcinsonax 
NOS=N2O


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 147
Skąd: Ostróda
Wysłany: 27-02-2012, 14:17   

Bania przepływkę mogę wykluczyc bo włożyłem do pumci i było to samo. Ale nad pompką to będzie się trzeba zastanowić i podmienić... przez gaz może być już na wykończeniu... to ta sama pompka pompuje gaz i benzynę? Przewody i świece wymienione.
_________________
Wesela, bankiety oraz inne imprezy okolicznościowe. Dojedziemy w każde miejsce w Polsce. Zapraszam na www.zespolsonax.pl
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-02-2012, 09:33   

pompa paliwa pompuje tylko benzynę dlatego na gazie możesz cisnąc do końca obrotomierza a na benzynie już nie bo pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia. nowa pompa powinna mieć 3 bary. w mojej pumie po 9 latach od założenia gazu wydajność pompy była 2,4 i dawała znać o sobie. łatwo zmierzyć pompe jakie daje ciśnienie. sam to możesz zrobić.
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
marcinsonax 
NOS=N2O


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 147
Skąd: Ostróda
Wysłany: 28-02-2012, 12:15   

Kurde może ty masz i rację. Podpowiedz jak ją sprawdzić.
_________________
Wesela, bankiety oraz inne imprezy okolicznościowe. Dojedziemy w każde miejsce w Polsce. Zapraszam na www.zespolsonax.pl
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-02-2012, 13:15   

marcinsonax napisał/a:
Podpowiedz jak ją sprawdzić.
to proste. zaopatrzyłem się w najzwyklejszy manometr (chyba 15 pln), dobrze jakby miał kawałem elastycznego przewodu bo łatwiej podpiąć. otwierasz maskę, po lewej stronie na końcu listwy wtryskowej masz coś jak wentyl rowerowy. odkręcasz niebieską nakrętkę, nakładasz końcówkę manometru, przekręcasz stacyjkę na zapłon i wynik masz na zegarze. może pomóc druga osoba. 2 minuty:)
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
marcinsonax 
NOS=N2O


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 147
Skąd: Ostróda
Wysłany: 28-02-2012, 13:53   

No faktycznie. Jest tam zawór, jak się go naciśnie to sika benzyną.
_________________
Wesela, bankiety oraz inne imprezy okolicznościowe. Dojedziemy w każde miejsce w Polsce. Zapraszam na www.zespolsonax.pl
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-02-2012, 14:35   

dokładnie o ten zawór chodzi. podepnij manometr przrekręć stacyjkę i będzie wszystko jasne.
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
marcinsonax 
NOS=N2O


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 147
Skąd: Ostróda
Wysłany: 04-03-2012, 20:40   

No i problem rozwiązałem. Wymieniłem kolektor ssący wraz z listwą wtrysków i gitarrrrrra. Wszystko ok. Teraz jeszcze gaz muszę wyregulować bo gaśnie na gazie. Wie ktoś jak to się reguluje? Dam rade sam to zrobić? Czy lepiej się za to nie brać?

[ Dodano: 01-04-2012, 11:21 ]
No i pojawił się na. Chodzi o benzynę.... do puki się nie rozgrzeje jest ok. Chodzi jak marzenie ale jak złapie temperatury to zaczyna szarpać i przerywać tak jakby nie dostawał benzyny. (Benzyny mam pół zbiornika więc nie piszcie bym zatankował :mrgreen: ). Więc co może być nie tak??? :?:
_________________
Wesela, bankiety oraz inne imprezy okolicznościowe. Dojedziemy w każde miejsce w Polsce. Zapraszam na www.zespolsonax.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo