Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mechanizm opuszczania szyb.
Autor Wiadomość
Szpitalniak 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 331
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 23-09-2011, 08:29   Mechanizm opuszczania szyb.

Witajcie. Piszę jak zwyklę z problemem licząc, że pomożecie mi. Od jakiegoś czasu szyba od strony kierowcy nie otwiera się. W zasadzie to czasami się otwiera, gdy poruszam przełącznikiem (wyjąłem go z tapicerki. Kiedy zmieniłem odwrotność przewodów w kostce przez chwilę chodziły obie, a potem padła ponownie. Mam wrażenie, że to problem gdzieś na przewodzie. Jak głęboko sięgają te przewody ? Czy odkręcenie tapicerki z drzwi wystarczy ? Czy te kostki są uniwersalne ? Mają jakąś nazwę/kod ? Czy da radę kupić przewody i wymienić je bez lutowania etc ? W jak sposób całkowicie odkręcić tą tapicerkę ?
Adminie wybacz jeśli coś źle odstawiłem nie tak...
_________________
http://vader.joemonster.o...fa5bba7haha.gif
 
 
 
MKT 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-09-2011, 17:03   

Sprawdź dokładnie, czy w kostce, nie zaśniedziały połączenia między kostką, a przełącznikiem. Ja miałem taka sytuację, że zacinała się szyba od strony pasażera. Co ciekawego, jak nie jest podłączony przełącznik od strony kierowcy, to też nie działa od strony pasażera, taka ciekawostka. Przeczyść dobrze styki, prawdopodobnie pomoże. Taki delikatny biały nalot, po tylu latach styki się utleniają.
 
 
 
Szpitalniak 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 331
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 25-09-2011, 07:06   

Czym najlepiej to wyczyścić ??
_________________
http://vader.joemonster.o...fa5bba7haha.gif
 
 
 
Nikuś 

Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 28
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25-09-2011, 08:04   

Papierem ściernym. Są też podobno specjalistyczne spreje które usuwają zanieczyszczenia ze styków (ja się w nimi nie bawiłem osobiście), możesz je dostać w każdym elektrycznym, sam musisz zdecydować w co chcesz się bawić.

Po wyczyszczeniu dobrze jest je zabezpieczyć, przykładowo psiknąć WD-40 a potem posmarować smarem bądź wazeliną techniczną.

MKT napisał/a:
Co ciekawego, jak nie jest podłączony przełącznik od strony kierowcy, to też nie działa od strony pasażera, taka ciekawostka.
Każdy Ford z lat 90 i kilka roczników 20xx tak ma :-P
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 25-09-2011, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Stev92 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 237
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 25-09-2011, 18:31   

ps. papier ścierny drobnoziarnisty
_________________
http://www.polskajazda.pl...ord/Puma/119247
Brak Sposobu Jest Sposobem...
Pozbycie Się Ograniczeń Stanowi Ograniczenie...
 
 
 
MKT 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2011, 12:20   

Nie wiem jak ten papier tam wciśniesz(drobny może faktycznie to jest jakiś pomysł), ja robiłem to cienkim nożykiem zdrapywałem po kawałeczki, żeby mieć pewność. U mnie problem był w kostce zaśniedziałą i czasami łączyła, czasami nie, masakra to było do zdiagnozowania:). Środki, elektrosol, kontakt, ale i tak lepiej najpierw przeczyścić mechanicznie i wtedy poprawić tym środkiem.
 
 
 
hojrak 
1st Electric Orange


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 489
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-09-2011, 15:45   

a ja mam pytanko odnośnie szyb. Mianowicie ostatnio bardzo źle się zamykają. Dokładnie przejawia się to tym, że szyba potrafi się nei domknąć do końca tak jakby nie miała siły... Czym to jest spowodowane/
_________________
Był Jest
 
 
 
poldek
[Usunięty]

Wysłany: 30-09-2011, 16:03   

Wyczyść styki, przesmaruj prowadnice od szyb...
Albo ostatnia rzecz - silniczki mogą już się kończyć...
 
 
Zahariash
[Usunięty]

Wysłany: 30-09-2011, 17:51   

Miałem to samo z szybą pasażera, ale po powrocie od lakiernika, wszystko chodzi cacy. Niestety nie powiem Ci co było przyczyną, bo nawet tego nikomu nie zgłaszałem. Przypuszczam że przyczyną był brud.
 
 
hojrak 
1st Electric Orange


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 489
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-09-2011, 18:29   

wlasnie ja przed lakiernikiem mialem bardzo kiepsko pierwszego dnia po odbiorze niby lepiej a teraz znowu tragedia..
_________________
Był Jest
 
 
 
MKT 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2011, 18:31   

Hojrak- nie domykają się, bo pewnie za duży opór. Jak chodzą choć trochę znaczy, że chodzą i faktycznie można przesmarować prowadnice. Mogły też poluzować się śrubki mocujące szybę do siłownika, ja tak miałem jak kupiłem sobie śrubki o mniejszej twardości(normalnie są czarne), niby nic, ale srebrne się luzowały, jednak tam jakaś siła jest. Jak szyba krzywo wychodziła to się blokowało i nie domykało. Też może być złe położenie ramki szyby, ja zmieniłem przy regeneracji wkładki zamka i potem trzeba było kombinować. Czasami mam tak, że szyba wychodzi z prowadnic jak zasuwam. Ale wtedy biorę maksymalnie w dół i znowu wskakuje ładnie w uszczelki:). Stawiam, jednak na to ,że krzywo się zasuwa dlatego nie ma siłownik siły, prosty test. Jedna osoba manipuluje przyciskiem, a druga pilnuje, żeby szyba była w odpowiedniej pozycji, bo da się ręką ją ruszać. Jeżeli wtedy się zasunie znaczy, że jakoś źle leży.
 
 
 
hojrak 
1st Electric Orange


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 489
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-09-2011, 23:34   

w najblizszych dniach bede rozkrecal drzwi to bede sie bawil. Dzieki za rady
_________________
Był Jest
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 01-10-2011, 09:32   

U mnie z kolei dzieje się coś takiego, że szyba pasażera nie zawsze ale czasami ciężko się zamyka. Dodam, że zjawisko występuje kiedy zamykam szybę pasażera guzikiem w drzwiach kierowcy. Kiedy zamykam szybę guzikiem w drzwiach pasażera szyba idzie lżej i szybciej. Gdzieś już kiedyś opisywałem to na forum ale nie znalazłem rozwiązania i nic nie robiłem w tym celu. Ma ktoś jakieś rady czemu się tak dzieje? Gdzie dokładnie i które styki należy przeczyścić? Ile kosztuje nowy silniczek podnoszenia szyb? W razie czego warto się bawić w używkę?
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
MKT 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-10-2011, 12:26   

Sharky - ewidentnie to nie podnośnik. Jeżeli przyciskiem pasażera działa ok.
1. Przeczyść styki w samym przełączniku od strony kierowcy.
2. Zaopatrz się w kontakt lub elektrosol. I przepłucz styki przełącznika(zdejmujesz plastikowe przełączniki od góry, wsuwasz do środka rurkę dołączoną do preparatów i nie żałujesz preparatu. Jeżeli zabrudzenie nie było zbyt duże pomoże. Można też rozebrać cały przełącznik, ale to już bardziej skomplikowana zabawa, ja 2 razy go rozbierałem i naprawiałem raz pękła blaszka, naprawiłem:), potem zrobiło się delikatne zwarcie miałem kupować nowy, bo mi się nie chciało już bawić, ale rozebrałem i przypiłowałem styki, żeby były płaski, bo z czasem się wycierają robi się zagłębienie i wtedy jest bardzo mała powierzchnia styku obu metali i może się trochę przyjarać, wtedy nie będzie działał, lub słabo, bo przepływ prądu będzie słaby.
 
 
 
izamst
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2011, 14:48   

Witam,

Ostatnio pojawił się u nas podobny problem, tzn. przycisk od lewej szyby przestał się świecić no i oczywiście przestał działać. Działo się to stopniowo, przerywało, działało aż w końcu padło dlatego myślę, że coś nie łączy. Moje pytanie brzmi czy wystarczy, że podważę blaszkę z guzikami i dostanę się jakoś do kostek czy muszę odkręcać całą tapicerkę? Dzisiaj chcę się za to zabrać i szukam dobrego nastawienia :) Pozdrawiam!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo