Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alarm? Proszę o pomoc
Autor Wiadomość
kamiloi91
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2010, 16:03   Alarm? Proszę o pomoc

Witam. Kupiłem niedawno pumkę z 1997 r. Posiada ona centralny zamek jednak tylko z kluczyka. nie mam pilota. Problem polega na tym że co jakiś czas podczas otwierania samochodu włącza się "pseudo" alarm tzn. że otworzę zamek i nic cisza, otwieram drzwi i zaczyna trąbić przerywanym cyklem klakson i migają kierunkowskazy. Jedynym sposobem jakim znalazłem to rozłącznie klemy na akumulatorze. Dzieje się to tylko co jakiś czas. Jest to uciążliwe najbardziej jak otwieram samochód pod jakimś supermarketem:/ ludzie patrzą jak na złodzieja. Proszę o pomoc.
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 07-03-2010, 16:17   

a nie da się wyłączyć alarmu z kluczyka?
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
kamiloi91
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2010, 21:11   

Jedynie pomaga odpięcie klemy;/ Nie wiem o co chodzi
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-03-2010, 15:20   

kamiloi91, przedstaw się w opowiednim dziale... :P

A co do alarmu - być może masz zaśniedziałe styki w centralce od m.in. alarmu. Zaopatrz się przynajmniej w WD-40, znajdz centralkę (jest o tym na forum, można poszukać, ale powiem, że jest ona przy nogach pasażera na wysokości dolnego zawiasu drzwi, pionowo za wykładziną - trzeba zdjąć uszczelkę drzwi, poźniej odgiąć wykładzinę), odepnij złącza, sprawdź w jakim są stanie, nasmaruj i może się poprawi.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-03-2010, 18:30   

po pierwsze to co napisała Opoya, a potem pooglądaj dobrze sterownik w środku. miałem troche podobne problemy bo mój sterownik zalała woda i zanim padł całkiem też się różne rzeczy działy. ważne żeby go potem dobrze zamocować bo w moim śruba puściła, odwrócił sie i nabrał wody
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
krawczyk101
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2010, 23:53   

mozna jeszcze zdemontowac tylny boczek i odłączyć "klakson". o ile sie nie myle to z prawej strony :)
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-03-2010, 01:33   

krawczyk101, ale to metoda plastra na wiadomo co... Chodzi o to by go naprawić, a nie zdemontować.

Bania dodał cenną uwagę - problem z alarmem miał mój kumpel (w Escorcie), okazało się, że winna była właśnie woda.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
MJ_997 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 19
Skąd: Rogienice Piaseczne
Wysłany: 11-03-2010, 00:39   

Tez mam taki problem i jestem swiezy jeżeli chodzi o sprawy z Puma wiec prosił bym o jakies dokładne wskazówki co i jak sobie z tym problemem poradzić ?? Będe bardzo wdzięczny za każdą pomoc...
_________________
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.
 
 
 
michal-wm
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2010, 16:53   

spróbuj otworzyć drzwi od strony pasażera :mrgreen: założę sie że alarm się nie włączy, w mojej pumce tak się dzieje
 
 
MJ_997 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 19
Skąd: Rogienice Piaseczne
Wysłany: 17-03-2010, 09:34   

Mam pytanie do bania powiedz mi gdzie znajdują sie te sterowniki w środku?-chodzi mi o lokalizacje?
_________________
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-03-2010, 13:48   

MJ_997, parę postów wcześniej (w tym wątku) napisałam gdzie jest centralka, czyli sterownik. :mrgreen:
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
MJ_997 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 19
Skąd: Rogienice Piaseczne
Wysłany: 18-03-2010, 21:49   

oki Dzięki i sorki za zabrudzanie forum niepotrzebnymi postami ale nie wiem czemu jakoś umknęła mi ta część:D ...
_________________
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.
 
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 25-11-2010, 19:54   

Siemka,
Postanowiłem podpiąć się pod ten temat, choć mój problem z alarmem jest z lekka odwrotny. Otóż nie potrafię go rozgryźć, sposobów jego działania itd. Próbowałem, żeby zaczął wyć na wiele sposobów i nic. Może mi pomożecie go rozgryźć, wytłumaczyć co i jak z tym wynalazkiem :) .
No ale po kolei: Pumka to '97 z centralką z pilota na podczerwień. Podwójne ryglowanie działa, choć czasami muszę z pięć razy naciskać przycisk na pilocie, żeby się drugi raz zaryglowało co trzeba. Gdy zamykam autko z opuszczoną szybą mogę je normalnie otworzyć wsadzając rękę i ciągnąc za klamkę wewnętrzną - zero reakcji alarmu, to samo przy podwójnym zaryglowaniu, drzwi nie otworze, ale alarm też milczy.
Otwieram maskę, 'klikam' pięć razy przycisk kontrolujący zamknięcie klapy, migacze dają znać, sprawdzam wszystkie drzwi, migacze potwierdzają prawidłową pracę. Czyli jest ok.
Kiedy padła mi bateria w pilocie i otwierałem drzwi ręcznie raz miałem dziwną sytuację. Otworzyłem najpierw drzwi pasażera, żeby wsadzić zakupy do auta, później idę od strony kierowcy, wsiadam, odpalam i zorientowałem się, że mi migacze migają (masło maślane :P ). Nic innego, żaden klakson, wyjec, nic. Tylko migacze. Musiałem wysiąść zamknąć autko i otworzyć je jeszcze raz od strony kierowcy.
Wczoraj sprawdziłem centralkę, jest sucha, wygląda elegancko. Bezpieczniki to samo, co do przekaźników to nie jestem pewien, bo w instrukcji to wygląda nieco inaczej niż w mojej Pumie. A nawet jeśli to nie wiem jak sprawdzić działanie odpowiedniego przekaźnika.
Oto poglądowa fota centralki:



Dodatkowo w mojej pumie nie działa otwieranie klapy bagażnika poprzez wduszenie guzika w reflektorze. Niby to związku z alarmem nie ma, ale jakiś przekaźnik musi czuwać nad pracą tego układu. Moją uwagę przykuł fakt, że przy centralce przecięty był jeden z przewodów. Wiem, że ten szczególny kolor (brązowo-czarny) jest zarezrwowany dla elektromagnesu tylnej klapy właśnie. Jednak gdy go zwarłem nic się w aucie nie zmieniło, klapa dalej się nie otwierała.
Fotka:



Może mi brakuje jakiegoś przekaźnika? Według instrukcji powinno być 10 przekaźników pod kierownicą, a u mnie jest ich 8, ale tak jak już wcześniej napisałem, troszkę ta skrzynka przekaźników inaczej u mnie wyglądała niż w instrukcji...

Co o tym myślicie?
 
 
 
Zahariash
[Usunięty]

Wysłany: 02-12-2012, 01:45   

Tast założę się, że już baaaaardzo dawno temu sam sobie poradziłeś z tym problemem :564:

Trochę odświeżę kotleta, bo mi alarm lekko fiksuje od jakiegoś czasu :570:
Sytuacja jaką opiszę, miała miejsce może ze trzy razy w okresie dwóch miesięcy. I za każdym razem wygląda tak samo:
- wysiadam z samochodu
- załączam alarm z opcją podwójnego ryglowania
- idę do domu
- po 10-15 minutach, dzwonią do mnie z parkingu, że mi alarm wyje.
- przychodzę na parking, a Pan mi mówi, że właśnie się wyłączył :583:

Z tego co mówią parkingowi, to jest tak, że auto wyje razem z kierunkowskazami przez chwilę i przestaje. Najciekawsze jest to , że wyje tylko raz. Nie ma ponownego uruchamiania się alarmu.
Może mam jakieś zwierzątko w samochodzie :?: :mrgreen:
Oczywiście szyby, bagażnik i drzwi pozamykane. Dzisiaj też właśnie miałem taką sytuację, więc pomyślałem, że spytam magików z Forum :564:

Alarm fabryczny, Puma 2001. Z góry wielkie dzięki, za jakieś pomysły :564:
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 02-12-2012, 09:40   

Zahariash, masz rację, poradziłem sobie już dawno :P .
Okazało się, że u mnie wariowała jedna z krańcówek, a konkretniej ta w zamku bagażnika. Wyłamał się plastikowy element krańcówki zamka, który po jakimś czasie od zamknięcia klapy przerywał i to wywoływało alarm. To by była pierwsza rzecz jaką bym sprawdził u Ciebie, bo łatwo to naprawić :P . Jak chcesz to zrobię zdjęcie jak to dokładnie wygląda u mnie :) .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo