To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Rozrząd

sharky - 30-12-2016, 12:32

Gaydek napisał/a:
Co dziesięć lat lub 150 000 km wymień pasek napędu rozrządu.
:arrow: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=3676

Chociaż myślę, że wcześniejsza wymiana samego paska może tylko pomóc, a nie zaszkodzić.

tusia8510 - 30-12-2016, 12:34

Z moich info wynika że 1.4 i 1.6 co 10 lat a 1.7 co 5 lat (jeśli mowa tylko o przedziale czasowym).

Tam Gaydek nie wiadomo do jakiej pumki to pisał, bo użytkownik już usunięty.

FordEtis - Pasek napędu, napinacz i bierne koła pasowe wałka rozrządu Co 120 000 km/5 lat - Wymienić (bez automatycznego napinacza)

Co to jest automatyczny napinacz? Nie wiem dlatego czy chodzi o komplet do wymiany czy co?

sharky - 30-12-2016, 12:39

Ja chyba wymieniłbym tylko pasek i śmigał dalej. Przez ten czas zrobiłaś tylko niecałe 30 tysięcy km więc jeżeli wszystko działa dobrze, nie ma dziwnych odgłosów to wymienić sam pasek, bo może być już spękany.
tusia8510 - 30-12-2016, 12:40

Wymiana samego paska jest tak samo trudna jak wymiana kompletu?
Bo nie chciałabym, żeby ktoś mi spiertolił wymianę jak już x razy czytałam na forum.

sharky - 30-12-2016, 12:42

Poczekajmy, niech ktoś jeszcze się wypowie w temacie, bo ja aż takim znawcą nie jestem. :P Chociaż ostatnio u nas na forum jakiś martwy okres jest więc czekanie może zająć trochę czasu. :P
Dukes - 30-12-2016, 15:07

Czy wymiana samego paska jest trudna? Nie, ale upierdliwa :) Roboty przy tym praktycznie tyle samo co zwykle chociaż z drugiej strony da się to zrobić bez ruszania śrub od kół zębatych (o ile oczywiście synchronizacja rozrządu wcześniej się nie rozjechała). Sprawny mechanik zablokuje tylko wałki i wał blokadami, zluzuje napinacz, ściągnie stary i założy nowy pasek, naciągnie i można jechać dalej ;)

Ps. Mój post nr 666 :twisted:

tusia8510 - 30-12-2016, 15:18

:mrgreen: Dukes

Zatem jaka jest różnica:
1 w skomplikowaniu roboty (czy takie samo ryzyko spiertolenia przy wymienie kompletu, samego paska i paska z kołem pasowym) ?
2 w kosztach wymiany kompletu a samego paska ? i co z tym kołem pasowym?
3 i w końcu czy również wymieniać pompę wody? (wymieniana była 11.2012- pompa wody zamiennik - 75 zł firmy Kraft )

Cóż uczynić :566:

Gaydek - 30-12-2016, 17:38

Dukes napisał/a:
Ps. Mój post nr 666 :twisted:

Brawo Milordzie :534:

PS. Mój post, do którego odesłał nas sharky napisany był w 2008 roku na podstawie materiałów z ASO. Sam bym się do tego teraz nie stosował. Rozrząd co 10 lat? Ostatnio wymieniałem rozrząd (komplet) w drugiej domowej Pumie i zrobiłem to po 6 latach i 70 tys. km licząc od poprzedniej wymiany (i zarazem pierwszej w historii tego egzemplarza; co ciekawe poprzedni właściciel, Szwajcar, wymienił rozrząd dopiero po 10 latach i 105 tys. km, najwidoczniej zastosował się do zaleceń ASO).


tusia8510 napisał/a:
czy również wymieniać pompę wody? (wymieniana była 11.2012- pompa wody zamiennik - 75 zł firmy Kraft )

Some say... żeby wymieniać. Ja wymieniłem.

tusia8510 - 30-12-2016, 22:56

Gaydek napisał/a:



tusia8510 napisał/a:
czy również wymieniać pompę wody? (wymieniana była 11.2012- pompa wody zamiennik - 75 zł firmy Kraft )

Some say... żeby wymieniać. Ja wymieniłem.


No właśnie za pierwszym razem z nieświadomości owej pompy nie wymieniłam i później był płacz i zgrzytanie zębów jak się zepsuło :D ale nie wiem, czy już na nią też czas.

BTW nie znalazłam tego koła pasowego nowego - jaki to koszt?

Dukes - 31-12-2016, 01:59

Koła pasowego się nie wymienia, po prostu koła rozrządu w Pumie jak i w wielu innych Fordach nie są mocowane na klin czy jakiś frez tylko osadzone na stożku. Dokręcone z odpowiednim momentem nie pozwalają kręcić się luźno względem wału/wałków. Procedura serwisowa wygląda tak, że luzujemy wszystkie koła, zakładamy nowy pasek i doprowadzamy do synchronizacji wałków rozrządu i wału, ustawionego tak aby pierwszy tłok był w górnym martwym punkcie suwu sprężania. Jednak jeśli rozrząd był wcześniej prawidłowo ustawiony to moim zdaniem nie ma sensu luzować tych kół, szczególnie, że aby dokręcić koło pasowe na wale ZTCP potrzeba siły ~235 nm, co jest dość karkołomnym zadaniem.
tusia8510 - 31-12-2016, 13:21

Nie znam się na tym (mam nadzieję, że będzie się znał ktoś kto bd wymianiał :D ) . Chyba, że uda mi się w moich archiwach pumowych znaleźć jaki warsztat wymieniał za pierwszym razem, bo wszystko było ok i tam znów pojadę.

Nie kumam czemu w procedurze serwisowej fordetis napisali właśnie o wymianie tego koła pasowego bez napinacza automatycznego. Bo jeśli dobrze to rozumiem - sam pasek i to koło, ale skoro piszesz Dukes , że to koło pasowe niewymienialne to co sam pasek?

Dukes - 31-12-2016, 14:41

Nie zrozumieliśmy się :) Tobie chodziło o napinacz paska rozrządu, w którym występuje rolka :) Napinacz jest zestawie z paskiem i zaleca się jego wymianę ale powiedzmy sobie szczerze, że tak naprawdę jedynym elementem, który mógłby się w nim zużyć to łożysko rolki. Jeśli chcesz przyoszczędzić to możesz pominąć ten element o ile ten zamontowany w Twoim aucie nie wykazuje luzów czy zużycia ;)
screen - 27-02-2017, 21:05

Zamierzam wymienić rozrząd. Chciałem oryginał lecz po zamówieniu w abcford, anulowali zamówienie i podnieśli cenę z 328zł do 419 zł https://abcford.pl/pl/p/Rozrzad-kompletny-1203767-FORD/4835:evil: Sprzedawca bardzo profesjonalny :wink: . Ponieważ mechanik umówiony, a w sklepie obok dostępny jest jak tu http://www.iparts.pl/czes...-530052610.html mam pytanie. Czy ktoś zakładał taki zestaw i czy ten napinacz pasuje :roll: ? Nie chcę aby auto stało u mechanika z rozebranym rozrządem i okazało się że trzeba zamawiać.
Gaydek - 27-02-2017, 23:27

Ja bym się uparł na oryginalny... W zeszłym roku kupiłem komplet za 325 zł, http://archiwum.allegro.p...6309866593.html .
sharky - 28-02-2017, 15:12

http://ewcar.pl/pl/p/Rozr...-1203767/364541


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group