To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Rozrząd

Opoya - 09-02-2011, 14:00

Czyżby to był korek magistrali olejowej?
Pisałam już o nim, warto przypomnieć, bo to ciekawa sprawa:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=65390#65390
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=65405#65405

Słoodzik - 09-02-2011, 14:37

mlody3eci napisał/a:

Wniosek z tego jeden, jesli slyszycie delikatne piski z komory silnika po stronie pasazera to nie czekajcie ani chwili.


U mnie nadal występują dziwne piski. Wizyta u mechanika skończyła się stwierdzeniem,
że z rozrządem wszystko w porządku. Ale w dalszym ciągu popiskiwanie nie daje mi spokoju.

Opoya - 09-02-2011, 14:41

Może trzeba znaleźć lepszego mechanika? Jakiś czas temu też słyszałam piski z okolic rozrządu, winny był nie rozrząd, tylko pasek wieloklinowy. Wymieniłam, ustało natychmiast.
mlody3eci - 09-02-2011, 18:31

Opoya napisał/a:
Czyżby to był korek magistrali olejowej?

dokładnie, Opoya, jestem po raz kolejny pod wielkim wrazeniem Twojej wiedzy

nawiasem mowiac wroclawski mechanik sie niezle nawkurzal na ten rozrzad, ale jesli macie jakiegokolwiek francuza (najlepiej renault) to zapewniam Was o nieograniczonej wiedzy tego faceta, priorytet to naprawic cos, a nie wymienic, robi po smiesznych kosztach, przykład: to co inni wyceniali na 3tys. zl. on zrobil za 20zł., podpiecie pod kompa + kasowanie bledow itp. 30zł.

jak dla mnie mistrz ktory i pumie dal rade w koncu

Mr.Jay - 12-05-2011, 11:05

Panowie powiedzcie mi czy rolka nap. ruville 55233 bedzie pasowała mi do silnika o poj. 1.7(abs,klim.) czy ktos korzystał z tego rozwiazania? bo gosc w sklepie mowił mi ze bedzie pasowała na 99% :) Z gory dziekuje za zainteresowanie sie tematem.

http://www.motoneo.pl/t/z1/INA531054510

Opoya - 12-05-2011, 12:08

Z tego co wiem, to do 1.7 pasuje tylko oryginał.
Słoodzik - 12-05-2011, 12:09

Oryginał tylko i wyłącznie pasuje do 1.7. Zamiennikami można ratować się w 1.4 i 1.6.
Anonymous - 12-05-2011, 18:21

Rolka tylko oryginał,pasek mozna zamiennik
Mr.Jay - 16-05-2011, 12:58

Rolka wraz z paskiem juz zamowiona, ale przy okazji wymieniłbym pompe wody i tu kolejne pytanie. Czy oprocz rolki nap. spotkaliscie sie z czesciami(zaminnikami) ktore mogły by nie pasowac do pumy, pytam zeby nie powielac tematu na przyszłosc Pompe znalazłem na allegro w cenie dosc promocyjnej:) jak ja oceniacie?

http://moto.allegro.pl/po...1610214257.html

Misiek1976 - 09-06-2011, 11:36

Witajcie.
Przymierzam się do wymiany rozrządu w swym bolidzie :smile: podpowiedzcie mi co muszę kupić,czyli jakie części kupić aby wymienić rozrząd.
Proszę o listę zakupów :wink:
Pozdrawiam.

Anonymous - 09-06-2011, 17:48

Ford Puma - zestaw do wymiany rozrządu. Sprzedawca powinien wiedzieć i zamówi ci całość:
- napinacz
- pasek
- śruby

Dodatkowo możesz wymienić pompę wody. Proponuję nie bawić się w zamienniki. Zresztą napinacz chyba nawet nie występuje w zamienniku

Opoya - 09-06-2011, 19:44

To prawda, do Pumy 1.7 rozrząd tylko oryginalny.
Misiek1976 - 10-06-2011, 12:04

Witam.
Dziękuję za podpowiedź.Czy te części,o których pisze Zahariasch to to wszystko co wchodzi w zestaw wymiany rozrządu?
Jakiego kosztu mogę się spodziewać?
Opoya tak jak piszesz oryginały tutaj wchodzą tylko w grę.Lepiej wydać raz i mieć pewność.
Dziękuję i pozdrawiam. :wink:

Opoya - 10-06-2011, 21:32

misiek1976 napisał/a:
oryginały tutaj wchodzą tylko w grę.Lepiej wydać raz i mieć pewność.
Pewność to jest taka, że tak naprawdę zamienników po prostu nie ma.
Ognisty - 10-06-2011, 23:22

No nic dołączę się do problemów. Odstawiłem samochód do znajomego, aby zobaczył mi co się dzieje z rozrządem, gdyż samochód nie miał mocy, a po podpięciu pod komputer pojawia się błąd typowo fordowski związany z rozrządem (dodam że niecałe 3 lata temu miałem wymieniany cały rozrząd).

Po przeglądnięciu rozrządu okazało się że całość jest do wymiany, z tego względu ze poprzedni mechanik nie zamontował blokad przy pracy nad tym rozrządem, dlatego w tej chwili cały napinacz jest do kosza wraz z paskiem, który jest strasznie popękany.
No cóż wszystko było ok, lecz okazało się, że można dostać tylko części orginalne, koszt 480 zł, ale to nic.

Po zamontowaniu wszystkiego, powinno być w porządku, lecz w tej chwili mechanikowi wyrzuca błąd wariatora, samochód zapala, lecz jak powiedział "są przerwy w gazie". po rozmowie z kilkoma osobami doszedł do wniosku, że niestety, ale silnik 1.7 jest nietypowy i wielu mechaników nawet nie chce się zabierać w nim na wymianę rozrządu.

Na dzień dzisiejszy wiem, że rozrząd mam już dobrze ustawiony, lecz trzeba dojść, co z tym wariatorem, czy trzeba coś przestawić, czy po prostu, wariator już swoje przeżył, lecz nie wiadomo czy nie zniszczyło się coś w nim gdy był źle ustawiony poprzedni rozrząd.

(wspomnę jeszcze, że kiedy za pierwszym razem zakładano mi rozrząd, zakupiłem pasek i napinacz do niego osobno, lecz w sklepie facet upierał się, że są tam dwa napinacze)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group