Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Rozrząd
Opoya - 09-02-2011, 14:00
Czyżby to był korek magistrali olejowej?
Pisałam już o nim, warto przypomnieć, bo to ciekawa sprawa:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=65390#65390
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=65405#65405
Słoodzik - 09-02-2011, 14:37
mlody3eci napisał/a: |
Wniosek z tego jeden, jesli slyszycie delikatne piski z komory silnika po stronie pasazera to nie czekajcie ani chwili. |
U mnie nadal występują dziwne piski. Wizyta u mechanika skończyła się stwierdzeniem,
że z rozrządem wszystko w porządku. Ale w dalszym ciągu popiskiwanie nie daje mi spokoju.
Opoya - 09-02-2011, 14:41
Może trzeba znaleźć lepszego mechanika? Jakiś czas temu też słyszałam piski z okolic rozrządu, winny był nie rozrząd, tylko pasek wieloklinowy. Wymieniłam, ustało natychmiast.
mlody3eci - 09-02-2011, 18:31
Opoya napisał/a: | Czyżby to był korek magistrali olejowej? |
dokładnie, Opoya, jestem po raz kolejny pod wielkim wrazeniem Twojej wiedzy
nawiasem mowiac wroclawski mechanik sie niezle nawkurzal na ten rozrzad, ale jesli macie jakiegokolwiek francuza (najlepiej renault) to zapewniam Was o nieograniczonej wiedzy tego faceta, priorytet to naprawic cos, a nie wymienic, robi po smiesznych kosztach, przykład: to co inni wyceniali na 3tys. zl. on zrobil za 20zł., podpiecie pod kompa + kasowanie bledow itp. 30zł.
jak dla mnie mistrz ktory i pumie dal rade w koncu
Mr.Jay - 12-05-2011, 11:05
Panowie powiedzcie mi czy rolka nap. ruville 55233 bedzie pasowała mi do silnika o poj. 1.7(abs,klim.) czy ktos korzystał z tego rozwiazania? bo gosc w sklepie mowił mi ze bedzie pasowała na 99% Z gory dziekuje za zainteresowanie sie tematem.
http://www.motoneo.pl/t/z1/INA531054510
Opoya - 12-05-2011, 12:08
Z tego co wiem, to do 1.7 pasuje tylko oryginał.
Słoodzik - 12-05-2011, 12:09
Oryginał tylko i wyłącznie pasuje do 1.7. Zamiennikami można ratować się w 1.4 i 1.6.
Anonymous - 12-05-2011, 18:21
Rolka tylko oryginał,pasek mozna zamiennik
Mr.Jay - 16-05-2011, 12:58
Rolka wraz z paskiem juz zamowiona, ale przy okazji wymieniłbym pompe wody i tu kolejne pytanie. Czy oprocz rolki nap. spotkaliscie sie z czesciami(zaminnikami) ktore mogły by nie pasowac do pumy, pytam zeby nie powielac tematu na przyszłosc Pompe znalazłem na allegro w cenie dosc promocyjnej:) jak ja oceniacie?
http://moto.allegro.pl/po...1610214257.html
Misiek1976 - 09-06-2011, 11:36
Witajcie.
Przymierzam się do wymiany rozrządu w swym bolidzie podpowiedzcie mi co muszę kupić,czyli jakie części kupić aby wymienić rozrząd.
Proszę o listę zakupów
Pozdrawiam.
Anonymous - 09-06-2011, 17:48
Ford Puma - zestaw do wymiany rozrządu. Sprzedawca powinien wiedzieć i zamówi ci całość:
- napinacz
- pasek
- śruby
Dodatkowo możesz wymienić pompę wody. Proponuję nie bawić się w zamienniki. Zresztą napinacz chyba nawet nie występuje w zamienniku
Opoya - 09-06-2011, 19:44
To prawda, do Pumy 1.7 rozrząd tylko oryginalny.
Misiek1976 - 10-06-2011, 12:04
Witam.
Dziękuję za podpowiedź.Czy te części,o których pisze Zahariasch to to wszystko co wchodzi w zestaw wymiany rozrządu?
Jakiego kosztu mogę się spodziewać?
Opoya tak jak piszesz oryginały tutaj wchodzą tylko w grę.Lepiej wydać raz i mieć pewność.
Dziękuję i pozdrawiam.
Opoya - 10-06-2011, 21:32
misiek1976 napisał/a: | oryginały tutaj wchodzą tylko w grę.Lepiej wydać raz i mieć pewność. | Pewność to jest taka, że tak naprawdę zamienników po prostu nie ma.
Ognisty - 10-06-2011, 23:22
No nic dołączę się do problemów. Odstawiłem samochód do znajomego, aby zobaczył mi co się dzieje z rozrządem, gdyż samochód nie miał mocy, a po podpięciu pod komputer pojawia się błąd typowo fordowski związany z rozrządem (dodam że niecałe 3 lata temu miałem wymieniany cały rozrząd).
Po przeglądnięciu rozrządu okazało się że całość jest do wymiany, z tego względu ze poprzedni mechanik nie zamontował blokad przy pracy nad tym rozrządem, dlatego w tej chwili cały napinacz jest do kosza wraz z paskiem, który jest strasznie popękany.
No cóż wszystko było ok, lecz okazało się, że można dostać tylko części orginalne, koszt 480 zł, ale to nic.
Po zamontowaniu wszystkiego, powinno być w porządku, lecz w tej chwili mechanikowi wyrzuca błąd wariatora, samochód zapala, lecz jak powiedział "są przerwy w gazie". po rozmowie z kilkoma osobami doszedł do wniosku, że niestety, ale silnik 1.7 jest nietypowy i wielu mechaników nawet nie chce się zabierać w nim na wymianę rozrządu.
Na dzień dzisiejszy wiem, że rozrząd mam już dobrze ustawiony, lecz trzeba dojść, co z tym wariatorem, czy trzeba coś przestawić, czy po prostu, wariator już swoje przeżył, lecz nie wiadomo czy nie zniszczyło się coś w nim gdy był źle ustawiony poprzedni rozrząd.
(wspomnę jeszcze, że kiedy za pierwszym razem zakładano mi rozrząd, zakupiłem pasek i napinacz do niego osobno, lecz w sklepie facet upierał się, że są tam dwa napinacze)
|
|
|