To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Rozrząd

Anonymous - 24-10-2009, 22:53

witam. ja mam pumke 99r. i ma 89tyś.najechane Chce teraz rozrzad wymienić. Powiedzcie konkretnie co trzeba kupic do takiej wymiany poza paskiem i napinaczem?? Wnioskuje ze również pompe wody-czy cos jeszcze?? Jak juz bedzie to tam rozbierane to wolałbym wszystko co trzeba za jednym zamachem :wink: Pozdrawiam serdecznie wielbicieli pumek:)
Anonymous - 25-10-2009, 13:20

Sa pewne zasady dobrego zachowania sie!

Coo do Twojego pytania, to wymieniasz rolke napinajaca, pasek rozrzadu. Wskazane jest wymienienie pompy wody. Dobrze bylo by tez przy okazji wymienic uszczelniacz walu, uszczelke pod pokrywa zaworow. Zwróć tez uwage czy nie trzeba wymienic paska klinowego.

justynka5000 - 30-10-2009, 10:45

http://ford.sklep.pl/pl,p...zrzdu,ford.html
jak myślicie można kupic ten zestaw? albo ten http://www.allegro.pl/ite...ra_sprawdz.html

mlody3eci - 30-10-2009, 12:02

justynko, kilka postow wczesniej pisalem odnosnie podanej przez Ciebie aukcji, jak dla mnie jest to najlepszy sprzedawca z jakim mialem kontakt, blyskawiczna przesylka, rozrzad dziala bez zarzutu
Anonymous - 11-11-2009, 13:45

czy dysponuje ktoś z was przyrządem do blokowania wału w pozycji GMP do forda pumy??
Po przeglądzie okazało sie ze koło zebate napedzające rozrząd jest "pływające i teraz mam problem z ustawieniem rozrządu w pumce bez tego małego przyrządziku.
potrzebuje jego specyfikacje techniczną czyli poprostu wymiary a dokładnie długośc bolca zeby miec pewnośc ze wał jest we właściwej pozycji... :sad:

wojteks - 12-11-2009, 08:15

Nie ma co kombinować z dorabianiem kluczy bo to może się źle skończyć po za tym trzeba zablokować również wałki rozrządu. Ja kupiłem cały zestaw kluczy do rozrządu na allegro za 70 zł i nie miałem problemu z ustawieniem wszystkiego. Istotne jest też to żeby w momencie ustawiania rozrządu poluzować koła napędowe wałków. Powodzenia!
Anonymous - 12-11-2009, 20:18
Temat postu: rozrząd
koła napedowe wałków?? ja nie wypinałem paska tylko zebatka napedowa rozrządu jest pływająca i dlatego przez nie uwage przestawiłem rozrząd. dysponuje takim narzedziem do zablokowania włau pozycji gmp ale nie do pumy. wszystko jest takie samo tylko nie długośc dlatego dokładna długość bolca od miejsca styku z blokiem silnika do końca jest istotna. do zblokowania wałków wystarczy zwyły płaskownik wiec z tym nie ma problemu:)
Czy jest potrzeba luzowania kół zebatych wałków rozrządu jeśli luźne jest koło napedowe paska??

wojteks - 13-11-2009, 07:44

W sumie to tak na chłopski rozum jeżeli wałki rozrządu są zablokowane a koło wału korbowego poluzowane to też wszystko powinno się ustawić w odpowiedniej pozycji. Ale to tylko teoria. W TIS jest opisany tylko sposób z luzowaniem kół wałków rozrządu. Tyle że oni tak właśnie piszą bo ten właściwy sposób pozwala na upewnienie się że koło ssące (wariator) podczas ustawiania rozrządu będzie w pozycji początkowej. Ale jeżeli będziesz w stanie twoim sposobem upewnić się również że wariator jest w pozycji początkowej to chyba też będzie ok. Jeżeli chodzi o długość trzpienia blokującego wał korbowy to jak wrócę do domu z pracy to mogę zmierzyć suwmiarką i podam ci tą wartość. Pozdro
Anonymous - 14-11-2009, 01:38

no i rozrząd wyregulowany z dokładnością do 0,01mm. nie luzowałem kół rozrzadu bo to dolne było luźne,trzpień blokujący wg mnie powinien miec dokładnie 38,5mm długości od miejsca styku z blokiem do czubka-sprawdziłem to czujnikiem zegarowym wkreconymw miejsce świecy pierwszego cylindra-ustalając dokładnie punkt OT a nie GMP. niby oryginalny przyrząd ma 40mm ale granica błedu na oryginale wynosiła 0,03mm a ja zmniejszyłem to 0 dodatkowe 2 setne:)
zablokowałem wał za koło zamachowe wiercąc mały otworek w korpusie skrzyni i w sumie pumka płynniej cyka jak przedtem:)
tylko chyba siadł mi termostat bo sie zaczeła grzeć a jeszcze z garazu nie wyjechała-ale to juz na rano zostawie.
w sumie pumka nie jest taka trudna jak sie ją pozna:)
pozdrówka:)

justynka5000 - 25-11-2009, 19:25

Kupiłam pompę wody i oryginalny rozrząd miał go wymieniac mój mechanik, ale w końcu oddalam pumę do serwisu sama wymiana około 500-600zł a teraz jeszcze zadzwonili, że trzeba wymienic jakieś uszczelki za 300zł trochę mnie to podłamało:(
rafalski69 - 25-11-2009, 19:27

jakie znowu uszczelki za 300zł nie naciągają cie tak czasami
justynka5000 - 25-11-2009, 19:38

Właśnie nie wiem coś mówili, że stare uszczelki są bardzo zużyte i trzeba by założyc nowe bo jak założą te stare to coś tam będzie przeciekało. Nie wiem co o tym myślec:(
Pati - 25-11-2009, 20:02

Zapewne chodzi o uszczelkę pokrywy zaworów
Anonymous - 25-11-2009, 20:07

może tez chodzić o uszczelkę pod miskę olejową bo żeby dokładnie zblokowac to warto zerknąć pod spód. Uszczelka pod pokrywe rozrządu kosztuje ok 120zł mogą tez byc potrzebne uszczelniacze wałków,zwłaszcza korbowego.
mlody3eci - 26-11-2009, 10:40

utwierdzam sie tylko w przekonaniu, ze nie warto jechac do serwisu- 5-6stow za wymiane? smiech na sali


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group