Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Rozrząd
Słoodzik - 22-08-2009, 20:24
Według ASO co dziesięć lat lub 150 000 km należy wymienić pasek napędu rozrządu.
W polskich warunkach eksploatacji - mało jazdy autostradowej termin wymiany należy skrócić do 120 000 km.
Gaydek - 22-08-2009, 20:42
Cytat z PumaPeople
Cytat: | Puma 1.4i - 100,000 Miles or 10 Years, whichever occurs first.
Puma 1.6i - 100,000 Miles or 10 Years, whichever occurs first.
Puma 1.7i VCT - 80,000 Miles or 5 Years, whichever occurs first. |
Słoodzik - 22-08-2009, 20:52
Gaydek, informacje w moim poście skopiowałem z Twojej wypowiedzi z 2008r.
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=3676
Mam rozumieć, że zawarte tam informacje są już nie aktualne i opieramy się na tym co jest na PP
Danieloon - 22-08-2009, 21:18
Albo mechanik wcale nie wymienił rozrządu i pasek strzelił. Jedno jest pewne silnik już nie będzie chodził tak jak przed zerwaniem nawet po remoncie
Anonymous - 22-08-2009, 22:00
A wiec jak to jest ? bo moja Puma ma oryginalny przebieg 34tys 2001r a dane z puma people mowia ze co 80000 mil albo po 5 latach. Czy powinienem juz wymienic rozrzad bo mam zdrowiutki silnik i nie chcialbym miec podobnego problemu jak powyzej. Odrazu mowie nie oszczedzam Pumki ani troche czesto sie zdarza ze pumka ciagnieta jest do "odcinki". Po przeczytaniu tego postu zaczalem troszke sie martwic
Anonymous - 22-08-2009, 22:33
Jeżeli rozrządu jeszcze nie wymieniałeś, to zrób to jak najszybciej. Zresztą nie wierzę w przebiegi 34tyś km 8letnim autem
Anonymous - 23-08-2009, 00:22
Auto bylo kupione nowe i przebieg jest w 100% autentyczny po wypadku stalo dosc dlugo poniewaz poprzedni uzytkownik z mojej rodziny nie chcial juz do niego wsiadac. Rozrzad zamowiony koszt 275 zl , czy to rozsadna cena ? i jeszcze jedno pytanie jak sprawdzic , czy rozrzad rzeczywiscie byl zuyty i wymagal wymiany ?
Anonymous - 23-08-2009, 00:57
Tego ci nie powiem, ale jak pisałem wcześniej powinien byc wymieniany od razu po zakupie auta od poprzedniego właściciela. Na rozrządzie się nie oszczędza... chyba, że jesteś bogaty i lubisz naprawiać silniki lub tez kupować nowe
Gaydek - 23-08-2009, 09:36
Słoodzik napisał/a: | Mam rozumieć, że zawarte tam informacje są już nie aktualne i opieramy się na tym co jest na PP |
Raczej tak, bo Ford w UK zmienił zdanie - zmienił zalecenia dot. rozrządu. Nie wiem, czy w Polsce są jakieś biuletyny, z których jasno wynika "co i kiedy". W UK ztcw tak jest i na takim właśnie biuletynie opiera się wiedza z PP.
Anonymous - 23-09-2009, 11:27
Czy może ktoś polecić dobrego i niedrogiego (choć to często sobie przeczy ) mechanika z Bydgoszczy, który dobrze robi rozrząd?
Bo z tego co czytam na forum, to niektórzy mają duże problemy po wymianie. A jeżeli mam za to zapłacić dużą kasę (z tego co się zorientowałem to same części wyniosą ok 400 zł), to chcę to zrobić dobrze
Czy ma ktoś doświadczenia z firmą Autoserwis Forda z ul. Wojska Polskiego?
CikCiak - 23-09-2009, 15:40
Hej ale Ty masz 1.4 silnik. Ten model silnika nie ma zmiennych faz i sam rozrząd to 200zł. Wymiana też bez problemu.
1.7 ma zmienne fazy i tam trzeba dobrego mechanika aby dobrze go założył.
Anonymous - 23-09-2009, 20:03
Dzięki za informację, trochę mnie uspokoiła.
Mam jeszcze pytanko, w silnikach 1.4 pompa wodna jest na pasku rozrządu? Nie doczytałem, się tej informacji na forum.
Intruz - 24-09-2009, 16:30
brylinx napisał/a: |
Mam jeszcze pytanko, w silnikach 1.4 pompa wodna jest na pasku rozrządu? Nie doczytałem, się tej informacji na forum. |
Nie. Pompa napędzana jest na pasku wielorowkowym.
Anonymous - 24-09-2009, 20:29
No to jeszcze lepsze wieści
To oznacza, że będę miał jakieś 2 stówki w kieszeni
Coraz bardziej mnie przekonuje do siebie ta Pumka
Oby tak dalej.
W między czasie zrodziło mi się jeszcze jedno pytanko.
Po stronie rozrządu widać wyciek oleju, zastanawiam się czy to z uszczelnienia wału korbowego, czy uszczelnienia wałka rozrządu? Miał ktoś do czynienia z czymś takim?
Czy możecie polecić jakąś dobrą książkę serwisową do zakupu, lub dać namiary na materiały w necie?
Maciek - 12-10-2009, 21:10 Temat postu: Rozrząd U mnie też tak jest, że obecny był wyciek oleju w rozrządzie, stwierdzili że to jak najbardziej uszczelnienie rozrządu, które też jest do wymiany, więc może i u Ciebie jest tak samo. Moja Pumka stoi do środy na parkingu i ani metra się wsześniej nie ruszę bo rozrząd i pasek to kwestia niewielu km aż się rozleci, ma 134 kkm najechane i od nowości nie był zmieniany najprawdopodobniej - opinia znajomego eksperta. P.S polecacie wymienić mi również Pompę wody? nie jest na pasku rozrządu, ale co ile trzeba ją wymieniać? przydałąby się też informacja przy okazji co jeszcze należy wymienić bo u mnie, a mam 1,4 raczej nic nie bylo od nowości wymieniane prócz przysłowiowego oleju.
|
|
|