To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Rozrząd

majkel23 - 08-03-2005, 13:00
Temat postu: Rozrząd
Znalazlem komplet rozrząu na allegro...co sadzicie ??? warto ??? koles chce 199 zl


http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=43766832

Jacek - 08-03-2005, 14:09

Ja wymieniam paski zawsze co 60 tyś km, a napinacze co 120 tyś km, chyba że wcześniej zaistnieje potrzeba. Często piszą, że paski można wymieniać po większym przebiegu, ale ja wolę nie ryzykować i szczerze to wolę kupić nowy w sklepie lub serwisie.
Nicco - 08-03-2005, 16:33

Ja bym brał, jak coś będzie nie tak to na pewno z kolesiem sie dogadasz o zwrot pieniędzy wiec niewiele ryzykujesz a możesz sporo zyskać
Passenger - 08-03-2005, 16:39

Ja mam już 55700 przejechane... czas się rozejrzeć za paskiem...
dagusia - 08-03-2005, 21:50

ja zmieniałam już dwa razy pasek
1. 70 tys.km - sam pasek
2. 105 tys.km - pasek+napinacz+rolki - komplet w serwisie ok. 400 zł

PUMAFan - 18-10-2005, 09:28

Mam mały problem z rozrządem ponieważ u mnie rolka napinajaca w samochodzie jest ze sprężynka, a w częsciach zamiennych jej nie ma czy macie jakieś pomysły na to jak temu zaradzić bądz jak znaleźć zamiennik.
chapter322 - 18-10-2005, 18:27

ja mam przejechane 103 tyś i jeszcze nie wymienilem bo w książce jest wymiana przy 150tys !! wiec czemu juz tak szybko wymieniacie ??
Anonymous - 18-10-2005, 18:50

ja wymienialem przy 100 tys ale mechanik mowile ze jeszcze bym pojezdził(w samochodach citroen serwis zaleca wymiane co 120 tys)
wąski - 18-10-2005, 21:31

Ja wymieniałem swój przy 90.000 bo z rozrządu zaczęły dochodzic jakies dziwne stuki. Po rozkręceniu okazało sie że skrzywiło sie koło napinacza i sciągał pasek w stronę obudowy. Miałem szczęście bo pasek miał już tylko 4mm szerokości!!! Pewnie jeszcze kilkaset, kilkadziesiąt albo kilka kilkometrów i by się zerwał. Niestety nie ominęło mnie to w moim A4 (naprawa wyniosła 3500 zł). Po tej przygodzie mam nauczke żeby wymieniać rozrząd wcześniej niż zaleca producent.
foo - 19-10-2005, 07:36

ja wymieniłem po okolo 70k... znajomy z serwisu forda, gdy zrobili przegląd, powiedział, że najwyższy czas
majkel23 - 23-10-2005, 12:23

no coz..po doswiadczeniach z rozrzadem moge napisac ze...sprawdzilem zestawy 3 firm..i..nieststy zaden nie pasowal...(napinacze)...wiec..kupilem i zalozylem oryginalny fordowski..cena duzo wyzsza..(ok 450 zl..za komplet z paskiem) ale...mam pewnosc ze to jest to !! aha..zmienialem po 130 tys....
Danae - 23-10-2005, 14:39

Tak, też polecamy forda, nam jeden nieoryginalny też nie pasował (napinacz) więc i tak skończyło się na Fordzie. Na szczęście nie było kłopotów z oddaniem nieoryginalnego.
Dietih - 23-10-2005, 16:42

Z opowiadań Klubowiczów (...z życia wziętych...jak w dobrej noweli) widać że jeśli rozrząd do silnika 1.7 to :arrow: tylko oryginalny od Forda...a jak sprawa ma się z silnikami 1.4?
Czy ktoś z posiadaczy 1.4 przetarł już ten szlak? czy też nie można dopasowac zamiennika?

SzwejK - 23-10-2005, 20:58

Własnie wczoraj sam wymienialem rozrząd także ten temat można powiedzieć że mam rozpykany.

1) Puma 1,7:
Tu pozostaje jedynie kupić oryginalny fordowski zestaw rozrządu (INDEKS TOWARU: 1203767, cena 385 zł).
Gdy chcemy skorzystać z zamienników to pojawia się problem bo nie pasują napinacze. Napinacz do Forda Pumy 1,4 nie pasuje do 1,7. Co prawda firma SKF w swojej ofercie posiada napinacz do Forda Pumy 1,7, jest to numer VKMA 04223 ale nie można go kupić w Polsce (można sprowadzić suma sumarum chyba lepiej dołożyć kilkadziesiąt złoty i mieć oryginalny fordowski).

2) Puma 1,4:
Posiadaczy Pumek 1,4 można uznać za szczęściarzy jeżeli chodzi o wymianę rozrządu. Tu bowiem jest w czym wybierać z zamiennikami. Napinacz do 1,4 firmy SKF to numer VKMA 04222 i można go dostać bez problemu.

Ceny napinaczy:
- firmy INA to koszt rzędu 180 zł
- FORDowski oryginalny to koszt 220 zł
Pakski:
- firmy DAYCO to 49 zł
- firmy GATES to 55 zł
- oryginalny FORDowski to 105 zł.

Mam nadzieję że pomogłem :)

SzwejK - 23-10-2005, 21:25

Dysponuję katalogiem firmy SKF z zestawami naprawczymi rozrządu do wszystkich marek samochodów (w tym Pumki) i tam to widać że do 1,7 i 1,4 są inne. Chciałem go zamieścić w tym poście ale ma 2,94 MB więc nie dało rady. Jeśli kogoś by interesował taki katalog (są tam numery katalogowe) to dajcie znać to wyśle na maila. Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group